Willie1

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Bose VideoWave tv bedienen met AB van de Next mini

Vanmiddag heeft de Ziggo monteur de Next Mini aangesloten op mijn Bose VideoWave TV.

Na aansluiten kon ik met de AB van de Next mini het volume regelen van de Bose VideoWave TV

Na uitzetten en opnieuw opstarten werkte dit niet meer.

Iemand enig idee hoe dit weer werkend te krijgen is?
PS: wellicht heeft ook iemand een idee hoe ik met de AB van de Next Mini Het Bose VideoWave systeem aan en uit kan zetten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Level 18,

de Next mini is permanent aangesloten met UTP kabel.

Om een fabrieksreset te doen vind ik wel erg drastisch en ben bang dat ik "van de regen in de drup val"

De meest simpele manier is natuurlijk dat ZIGGO de monteur even benaderd die het bij mij geinstalleerd heeft en vraagt hoe of wat, want hij weet hoe het moet, maar het schijnt niet mogelijk te zijn om hem te benaderen. (wat ik niet helemaal begrijp). Ik laat het wel zo. Het is niet zo'n ramp. Ik bedien het volume nu wel "gewoon" met de Bose Videowave AB i.p.v. met de Next mini AB.
Bedankt in ieder geval allemaal voor jullie input

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Mogelijk werkt het als je in de instellingen Eén knop voor aan- en uitzetten op Aan zet.

In Beeld en geluid even kijken of de Bose gekozen is voor het volume onder Koppel je afstandsbediening zou je dan de bediening van het volume moeten kunnen kiezen met: Bepaal je volume

 

Is Bepaal je volume niet aanwezig volg dan nog eens deze stappen: Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

 

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Goedemorgen Bert,

Dank voor je reactie.

Om met je laatste suggestie te beginnen; deze heb ik geprobeerd, maar bij stap "e" gaat het mis denk ik. In de linker rubriek TV's komt Bose nml. niet voor. In de rechter rubriek "ziet" het systeem wel Bose audio apparatuur en die is ook aangeklikt gisteren door de monteur.

 

Voor wat betreft je eerste suggestie staat inderdaad in het systeem "een knop voor aan- en uitzetten" op "aan".

Dus helaas dat is hem ook niet.

Derhalve sta ik open voor andere suggesties en nogmaals dank voor je moeite

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ah, dan gebruiken de soundbars en TV's van Bose dezelfde signalen.

Kun je dn nog eens proberen om de TV te verbinden via de Versterker?

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Goedemorgen Bert,

excuses voor mijn verlate reactie, maar op de een of andere manier kon ik niet meer inloggen gisteren. Vandaag wederom een aantal keer geprobeerd en opeens gaat inloggen weer wel. rara. 

Naar aanleiding van je suggestie om de TV te verbinden met de versterker is dat dit idd precies is wat de monteur (en later ik ook) hebben gedaan. Alleen bij installeren door de monteur werkte de functie van volume regelen via de AB van de Next mini wel, maar toen ik het later bij opnieuw aanzetten van TV en Next mini ook wilde doen werkte het niet meer en werkt het nu dus nog steeds niet.

Ik heb geen idee hoe de monteur het voor elkaar heeft gekregen om het wel werkend te krijgen

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoe de monteur dit voor elkaar heeft gekregen, geen idee.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Willie1!

Wel bijzonder dat het eerst wel werkte en toen ineens niet meer. Ik heb even gekeken maar de monteur heeft niet iets specifieks achtergelaten wat hij heeft gedaan om de koppeling te maken met de Bose. Je kan nog proberen om zelf opnieuw de afstandsbediening te koppelen: Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo Maar als dat niet lukt, dan ben ik bang dat het gewoonweg niet kan. 

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Carlien,

 

Bedankt voor je reactie.

Wel moet ik melden dat de Ziggo monteur het wel werkend heeft gekregen om met de AB van de Next het volume van de Bose VideoWave te regelen. We hebben samen nog naar verschillende demo's geluisterd en items van youtube beluisterd en harder/zachter geregeld met de volumeknop van de Next.

Dus op de een of andere manier moet het werkend te krijgen zijn.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Willie1 dankje voor de update!

Wie weet, we gaan eens kijken. Daar hebben we wel de kennis voor nodig van onder andere @anoniemforum en/of @Verwijderd account . Wie weet hebben die nog een gouden greep?

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Goedemorgen Jacob,

dank voor de aandacht en ik wacht het af. Er is geen urgentie, want ik kan uiteraard het volume bedienen met de volumeknop op de AB van de Next, maar ben gewoon benieuwd waarom het eerst wel werkte met de volumeknop van de Videowave en nu niet meer.

gr.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Willie1 "want ik kan uiteraard het volume bedienen met de volumeknop op de AB van de Next"

 

Van welk apparaat kun je nu het volume bedienen met de AB van de Next?

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Sorry voor de onduidelijkheid idd.

Wat ik bedoel met mijn vorige bericht is dat ik het volume van de Bose Videowave NIET kan regelen met de AB van de Next, en uitsluitend kan regelen met de AB van de Bose Videowave. (Excuses dat ik dit in voorgaand bericht verkeerd heb gemeld)

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

welke model heb je geselecteerd om je via de ab van de next werkend te krijgen ?

 

en heb je de zelfde instellingen die de monteur had gebruikt voor het koppelen van de Bose ook al op de next mini geprobeerd ?

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

In het TV menu van de Next mini kan je niet selecteren op de Bose videowave TV. (linker installatie icoon) De Next mini herkent de Bose Vieowave wel als een Bose audio systeem (rechter installatie icoon). Dit heeft de monteur bij installatie geselecteerd waarna volume regeling via Next AB werkte. Daags daarna heb ik dit ook zo gedaan toen het niet meer werkte, maar helaas het volume regelen d.m.v. Next werkt nu niet meer 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

heb je ook al de batterijen uit de ab gehad ?

en staat de koppeling er nog wel in ?

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Goedemorgen Level 18,

 

Ik heb de batterijen eruit gehaald, even gewacht, en er weer in gedaan, maar helaas nog steeds geen volume regeling via de Next AB. De koppeling staat er nog steeds in.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

heb je ook al een fabrieksreset uitgevoerd ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Batterijen eruit werkt meestal pas als ze er een uur uit zijn geweest of een nachtje, als dat handiger is.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goedemorgen @Willie1 
Hoe staat het er ondertussen voor? Heb je nog iets gehad aan de tips van @anoniemforum en @Bert? We horen het graag van je 😉 

Willie1
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hallo Krista,

alle tips hebben helaas niet geholpen. De enige tip die ik alleen niet heb uitgevoerd is van level 18 om een fanbrieksreset te doen. Ik ben bang dat ik het helesysteem dan niet meer "aan de praat" krijg

Uitgelicht topic