Goedemorgen,
Ik heb momenteel een Humax mediabox en wil deze vervangen door de Next.
Heeft iemand ervaring met bovengenoemde combinatie? Gaat de hdmi kabel naar de Soundtouch of rechtstreeks naar de Samsung TV en moet ik voor het geluid dan alsnog de Soundtouch aanzetten ?
Gijs
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag @Gijs47
UwBose® SoundTouch® 220 home cinema system heeft volgens mij vijf HDMI-aansluitingen. Ikzelf zou de Mediabox Next aansluiten op de HDMI (CBL-SAT) en de TV op de HDMI (TV). Dat digitale kabeltje wat u noemt is waarschijnlijk met de Next meegeleverde HDMI-kabel.
De Bose Soundtouch 220 is dan de centrale unit: ontvangt het signaal van de Next, gebruikt zelf het geluid en geeft het beeld door aan de TV.
Simpeler kan het niet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Gijs47
Als u vertelt welk model Soundtouch u heeft dan wordt het makkelijker om u verder te helpen. Als overstapt naar de Mediabox Next en u zou deze aansluiten op de Soundtouch of de TV dan moet u de Soundtouch aanzetten als u niet wilt dat het geluid via de TV loopt.
Maar dit is misschien niet het antwoord op uw vraag?
@Wim C. De juiste benaming van mijn set is Bose Soundtouch 220 Home Cinema System. Op dit moment is mijn Humax verbonden met de Soundtouch. Als ik op de afstandbediening van de Bose de Tv aanzet en vervolgens schakel naar CBLSAT (Humax) gaat de Humax aan en wordt beeld en geluid van de Humax afegespeeldom respectievelijk de TV en het Cinem Systeem. Ik wil de Next ook op deze manier koppelen als dat kan. In de gebruiksaanwijzing van de Next lees ik dat tbv het geluid een digitaal kabeltje van de next naar de soundtouch moet worden aangesloten.
Klopt dat ?
Dag @Gijs47
UwBose® SoundTouch® 220 home cinema system heeft volgens mij vijf HDMI-aansluitingen. Ikzelf zou de Mediabox Next aansluiten op de HDMI (CBL-SAT) en de TV op de HDMI (TV). Dat digitale kabeltje wat u noemt is waarschijnlijk met de Next meegeleverde HDMI-kabel.
De Bose Soundtouch 220 is dan de centrale unit: ontvangt het signaal van de Next, gebruikt zelf het geluid en geeft het beeld door aan de TV.
Simpeler kan het niet.
Dag @Wim C.
Ik heb het gecontroleerd zoals het nu met mijn Humax zit. Het lijkt er op dat ik de Huax 1 op 1 kan vervangen door de Next. Alleen hoef ik nu niet de doorgelusde coax van de Humax af meer te hebben voor mijn TV. Dat gaat dan voortaan toch via hdmi. Betekent dat ook dat de Ziggo kaart uit de TV kan ?
Ik zal nu kijken welk abo ik nodig heb om de Next te verkrijgen
bedankt voor je antwoorden!
@Gijs47 schreef:
Betekent dat ook dat de Ziggo kaart uit de TV kan ?
Zoals ik het vanaf hier kan bekijken kunt u de kaart (Ci-module) uit uw TV halen. De TV krijgt immers al beeld via de Mediabox Next. En de Next heeft geen kaart maar wordt geactiveerd op uw account/abonnement.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.