Vraag
Reacties
Oplossing
Gijs47
Level 7

Bose Soundtouch 120 en Mediabox Next

Goedemorgen,

Ik heb momenteel een Humax mediabox en wil deze vervangen door de Next.

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde combinatie?  Gaat de hdmi kabel naar de Soundtouch of rechtstreeks naar de Samsung TV en moet ik voor het geluid dan alsnog de Soundtouch aanzetten ?

Gijs

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Gijs47 

UwBose® SoundTouch® 220 home cinema system heeft volgens mij vijf HDMI-aansluitingen. Ikzelf zou de Mediabox Next aansluiten op de HDMI (CBL-SAT) en de TV op de HDMI (TV). Dat digitale kabeltje wat u noemt is waarschijnlijk met de Next meegeleverde HDMI-kabel. 
De Bose Soundtouch 220 is dan de centrale unit: ontvangt het signaal van de Next, gebruikt zelf het geluid en geeft het beeld door aan de TV. 
Simpeler kan het niet.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Gijs47 

Als u vertelt welk model Soundtouch u heeft dan wordt het makkelijker om u verder te helpen. Als overstapt naar de Mediabox Next en u zou deze aansluiten op de Soundtouch of de TV dan moet u de Soundtouch aanzetten als u niet wilt dat het geluid via de TV loopt.

Maar dit is misschien niet het antwoord op uw vraag?

0 Kudos
Gijs47
Level 7
Topicstarter

@Wim C.  De juiste benaming van mijn set is Bose Soundtouch 220 Home Cinema System. Op dit moment is mijn Humax verbonden met de Soundtouch. Als ik op de afstandbediening van de Bose de Tv aanzet en vervolgens schakel naar CBLSAT (Humax) gaat de Humax aan en wordt beeld en geluid van de Humax afegespeeldom respectievelijk de TV en het Cinem Systeem. Ik wil de Next ook op deze manier koppelen als dat kan. In de gebruiksaanwijzing van de Next lees ik dat tbv het geluid een digitaal kabeltje van de next naar de soundtouch moet worden aangesloten.

Klopt dat ?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Gijs47 

UwBose® SoundTouch® 220 home cinema system heeft volgens mij vijf HDMI-aansluitingen. Ikzelf zou de Mediabox Next aansluiten op de HDMI (CBL-SAT) en de TV op de HDMI (TV). Dat digitale kabeltje wat u noemt is waarschijnlijk met de Next meegeleverde HDMI-kabel. 
De Bose Soundtouch 220 is dan de centrale unit: ontvangt het signaal van de Next, gebruikt zelf het geluid en geeft het beeld door aan de TV. 
Simpeler kan het niet.

Gijs47
Level 7
Topicstarter

Dag @Wim C. 

Ik heb het gecontroleerd zoals het nu met mijn Humax zit. Het lijkt er op dat ik de Huax 1 op 1 kan vervangen door de Next. Alleen hoef ik nu niet de doorgelusde coax van de Humax af meer te hebben voor mijn TV. Dat gaat dan voortaan toch via hdmi. Betekent dat ook dat de Ziggo kaart uit de TV kan ?

Ik zal nu kijken welk abo ik nodig heb om de Next te verkrijgen

bedankt voor je antwoorden!

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Gijs47  schreef:

Betekent dat ook dat de Ziggo kaart uit de TV kan ?

Zoals ik het vanaf hier kan bekijken kunt u de kaart (Ci-module) uit uw TV halen. De TV krijgt immers al beeld via de Mediabox Next. En de Next heeft geen kaart maar wordt geactiveerd op uw account/abonnement.

0 Kudos