1
Vraag
2
Reacties
van Eck

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bose Cinemate afstandsbediening koppelen aan Humax mediabox Next

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar de koppelcode om onze universele Bose afstandsbediening te koppelen met de mediabox Next (Humax 2008C-STB-ZG).

 

Het gaat om de Bose RC-PWS afstandsbediening behorende bij Bose Cinemate GS series 2

(de koppelcodes van Humax die in het programeerboekje van Bose staan, werken niet)

 

Wie kan mij hiermee helpen?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes
16 Reacties 16
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @van Eck 

Volgens mijn informatie kun u uw universele Bose afstandsbediening niet koppelen met de Mediabox Next. Als het goed is kunt u de afstandsbediening van de Mediabox Next wèl koppelen met uw TV en geluidsinstallatie.

van Eck
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Wim C.

 

Dank voor uw snelle reactie!

Ah dat zou jammer zijn, want nu heb ik altijd de Next afstandsbediening nodig alleen maar om de Next uit te zetten. (zappen lukt met de Samsung one remote)

De afstandsbediening van de Next heeft zich inderdaad gekoppeld met de TV en geluidsinstallatie.

Alleen kan ik met de Next afstandsbediening de geluidsinstallatie niet aan of uitzetten (harder en zachter doet ie wel). Ik heb dus ook altijd de universele Bose afstandsbediening nodig om de geluidsinstallatie aan of uit te zetten (is met een optische kabel verbonden met de TV), het zou dus mooi zijn als ik hiermee dan ook gelijk de Next uit kan zetten

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

 


@van Eck  schreef:

(zappen lukt met de Samsung one remote)

 

Zappen kunt u ook met de afstandsbediening van de Next, maar het hangt er wel vanaf hoe u de Mediabox Next heeft aangesloten. 
Heeft uw Bose Cinemate GS series 2 HDMI-IN en HDMI-OUT?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

 

Omdat dat de AB van de PACE DCR-7111 ook schijnt te werken op de Next, moet je de codes van de PACE op z’n minst bij appendix A bij CBL (kabel), SAT, CBL/DVR, SAT/DVR eens proberen.

https://assets.bose.com/content/dam/Bose_DAM/Web/consumer_electronics/global/products/speakers/3-2-1...

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@van Eck "Alleen kan ik met de Next afstandsbediening de geluidsinstallatie niet aan of uitzetten"

 

Voor aan en uit is er de auto sleep functie die je aan kunt zetten en dan gaat de Bose Cinemate na een uur in de standby stand.

Als het goed is, dan gaat de Bose Cinemate ook weer aan als er geluid op de Bose Cinemate komt.

van Eck
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
van Eck
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zal de codes van PACE ook eens proberen.

Had overigens de codes bij SAT, CBL/DVR, SAT/DVR niet geprobeerd (alleen die van CBL) dus zal die overige codes van Humax ook eens nalopen.

 

 

van Eck
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Waar kan ik de auto sleep functie aanzetten?

Op de Bose geluidsinstallatie kan ik verder vrij weinig, het zijn eigenlijk gewoon 2 boxen met zo'n bass module.

 

Het geluid gaat inderdaad na verloop van tijd vanzelf uit, maar gaat niet vanzelf aan zodra er geluid op komt

van Eck
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helaas, alle codes geprobeerd maar ze werken niet.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Dan rest de mogelijke procedure “Searching for a device code“ op blz 32 van onderstaande handleiding.

https://assets.bose.com/content/dam/Bose_DAM/Web/consumer_electronics/global/products/speakers/3-2-1...

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@van Eck wat heb je al veel getest! Gelukkig heeft @Karel. ook nog een goede tip, heb je deze al geprobeerd en hoe ging dat? 

van Eck
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De optie “Searching for a device code“ komt helaas niet voor in mijn handleiding van de CineMate GS Series 2 (de handleiding van Karel lijkt erop maar dit betreft een Bose 3-2-1 opstelling).

 

Dus ik vrees dat het niet mogelijk is om deze afstandsbeding aan de Next te koppelen.

 

Momenteel ben ik wel bezig met een andere omweg, want ik kan de Next ook uitzetten met de Samsung afstandsbediening (op het tandwiel drukken en dan naar beneden, hier staat ook het uitschakelen van bronapparaat tussen)

Het enigste waar ik nu nog vanaf wil is dat de Next, op één of andere manier, gelijk aan gaat zodat ik de TV aanzet. Dit wil ik niet omdat we negen van de tien keer een app op de TV kijken, en dan staat de Next onnodig aan. (éénknopsbediening op de Next en Anynet+ op de TV heb ik al uitgezet maar helpt niet).

Dus mocht iemand hier nog een oplossing voor hebben dan hoor ik het uiteraard graag.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@van Eck dankje voor de toelichting. Top dat je zelf ook één en ander test.

Qua materie is dit toch iets waar misschien @Karel. en/of @Wim C. nog een aanvulling op hebben?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

@van Eck Heb je de code van @Karel. nog kunnen testen? 

van Eck
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hem zojuist getest, en wat denk je wat, hij werkt!!

De UPC code van Karel werkt! Ik zal hem markeren als oplossing.

 

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en Karel bedankt voor de oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic