1
Vraag
2
Reacties
carlokolker

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bose Cinemate 520 valt terug naar stereo 2.0 i.p.v. DTS 5.1

Ik heb een Bose Cinemate 520 aangesloten op mijn Samsung TV middels HDMI en optische kabel. Ik heb sinds 1 maand de mini next aangesloten en heb fantastisch DTS 5.1 geluid over mijn 6 Bose speakers. Nu valt het geluid soms terug naar stereo 2.0 geluid en ik krijg alleen het DTS 5.1 geluid terug als ik de mini next reset. Wie weet waarom het geluid soms na 30 sec een stapje terug doet en hoe ik dit probleem kan verhelpen zonder iedere keer de mini next te moeten resetten?

Mijn dank is groot.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
carlokolker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Dave, ik heb de uitgangsposities van mijn Bose set aangepast en nu lijkt het allemaal te werken en het blijft werken. Gr.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@carlokolker 

 

Zie dat dit topic al even open staat, heb je de TV misschien ook even van de stroom gehaald want dat wil soms ook helpen, als je de Bose met als mogelijk is een Optische Audio kabel aan de TV koppelt en via de Geluidsinstelling van de TV de Optische Uitgang kiest, dan gaan de Bose al mee, daarna kan je op de Media Box Next en Mini kiezen als je de Home knop indrukt, tandwiel op rechts daarna naar Beeld en Geluid en dan naar Dolby Audio kan je kiezen Altijd aan > Volg Signaal > Multichannel PCM > Uitgeschakeld Als je kiest voor Volg Signaal dan zou de Dolby mee moeten gaan. Niet alle uitzendingen zijn 5.1 aan geluid.

carlokolker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Dave, bedankt voor je reactie.

De Bose set is via een optische kabel aan de TV aangesloten.

Als ik mijn menu van de mini next open heb ik maar 3 opties bij Dolby Audio: ingeschakeld, multichannel PCM en uitgeschakeld. Volg signaal is geen optie.

Er is nu weer een week verstreken en sinds een week heb ik alle dagen DTS 5.1 geluid zonder iets aangepast te hebben. Als het zo blijft, ben ik natuurlijk ook heel tevreden. Gr, Carlo

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @carlokolker, wat super dat het inmiddels werkt! Mocht je nog hulp nodig hebben dan horen we het graag, @Dave! denkt altijd goed mee. Fijne avond! 

carlokolker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Lotte, het heeft 1 week gewerkt. Sinds afgelopen zaterdag is het weer elke dag mis. Het lijkt erop dat de next Mini niet elke dag goed kan communiceren met mijn Bose systeem. Gelukkig kan ik het oplossen door iedere keer de Bose set los te koppelen van de mini Next en deze daarna weer te verbinden. Snap alleen nog steeds niet waarom het een week lang wel gewerkt heeft maar nu niet meer. Ik doe zelf toch echt niets anders.

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

ik dacht dat de mediabox next dolby digital/dolby digital +/atmos ouput.

is mij niet bekend dat de box dts doet ik zou het geluid op auto zetten of dolby zetten op de tv .

carlokolker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Dave, ik heb de uitgangsposities van mijn Bose set aangepast en nu lijkt het allemaal te werken en het blijft werken. Gr.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic