1
Vraag
2
Reageer en help mee
MandyZwaagman

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bose 700 soundbar werkt niet op next mini

Help. Eergisteren de next mini aangesloten ter vervanging van onze kpn box. Ineens, doet onze bose 700 soundbar het niet meer. We hebben alles geprobeerd, nieuwe hdmi kabels, tv resetten, soundbar resetten maar niks werkt. De Soundbar doet het wel gewoon met bijvoorbeeld spotify. Weet iemand wat dit kan zijn? 

28 Reacties 28
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@MandyZwaagman Schreef: We gaan het ook maar op deze manier doen. Daar zit wel geluidskwaliteitsverschil in, is dat waarneembaar? 

 

Ik zou gewoon een Ziggo monteur laten komen die het dan mag oplossen, Ziggo zet ten slotte een Media kastje op de markt, waarvan je als consument mag verwachten dat hij beeld en geluid goed doorgeeft aan je TV en soundbar via de aansluitingen die er op zitten (dus ook HDMI). En dan zijn er straks twee opties, of de monteur lost het probleem op omdat er toch ergens een instelling verkeerd stond (dan kost het je volgens mij 50 euro voor het monteur bezoekje), of de monteur kan het ook niet oplossen, en dan zal hij een andere oplossing moeten gaan bieden, waardoor je wel goed beeld en geluid krijgt op je spullen. 😉

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Als de monteur het niet kan oplossen, omdat het gewoonweg niet werkt. Zal hij ook advies geven over die toslink kabel, aangezien dat gewoon werkt zou ik het zo laten. Die kabel kost een tientje en het werkt nu gewoon.

GC57

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@MandyZwaagman  Geluid is met de optische kabel vrijwel identiek aan de HDMI. Alleen ondersteund deze kabel niet alle dolby varianten. Bij normaal tv kijken merk je daar niets van. Een monteur van Ziggo kan hier echt niets mee omdat de Next wel beeld en geluid doorgeeft aan je tv. Het probleem zit hem in de connectie tv naar bose. Zoek maar eens op internet dan zie dat heel veel mensen dit probleem ervaren. 

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wij gaan vandaag eens zo’n kabeltje halen en het proberen. Klopt inderdaad, heb al contact gehad met Bose. Er zit een bug in de next mini die op de 1 of andere manier alles ontregeld en de doorvoer van het geluid vanaf tv richting soundbar blokkeert. Het ligt wel echt aan de next mini, maar daar kan een monteur inderdaad ook niks aan doen. Bedankt voor het meedenken en een fijne dag. 

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij gaan dit vandaag proberen, bedankt voor het meedenken! 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@MandyZwaagman Schreef: Er zit een bug in de next mini die op de 1 of andere manier alles ontregeld en de doorvoer van het geluid vanaf tv richting soundbar blokkeert. Het ligt wel echt aan de next mini, maar daar kan een monteur inderdaad ook niks aan doen.

 

De monteur kan er misschien niks mee, maar die kan wel vervolg stappen in werking zetten om deze bug te laten oplossen. Als alle klanten met een Bose 700 gaan kiezen voor een workaround oplossen (optische kabel) dan zal deze bug nooit opgelost worden. Zoals ik al eerder schreef, als je een media box op de markt zet met een HDMI aansluiting, dan moet je ook maken dat die gewoon werkt zoals hij moet werken. 

 

Hopelijk pakt @Alex of @Paul of @Lycke of één van de andere moderators, dit op om op te losssen?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@MandyZwaagman  schreef:

heb al contact gehad met Bose. Er zit een bug in de next mini die op de 1 of andere manier alles ontregeld en de doorvoer van het geluid vanaf tv richting soundbar blokkeert. 


Niet dat ik een oplossing heb, maar fabrikanten wijzen maar al te graag naar elkaar, is lekker makkelijk.

Met het overgrote deel van de soundbars werkt het wel correct. 

.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Steefb Schreef: maar fabrikanten wijzen maar al te graag naar elkaar, is lekker makkelijk. Met het overgrote deel van de soundbars werkt het wel correct. 

 

zoals de topic starter al melden, werkte het met de KPN mediabox prima allemaal, de ellende is pas begonnen met het aansluiten van de NextMini, dus het lijkt mij vrij logies dat Bose deze mediabox de schuld geeft als ze steeds klagende klanten krijgen met een NextMini. En ik weet bijna zeker dat de technische dienst van bose best samen met Ziggo wil kijken om dit probleem op te lossen. Maar dan moet Ziggo dit probleem wel aan ze voor leggen. En zolang iedereen voor een lapmiddel (optische kabel) kiest, zal het Ziggo wel best zijn...

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik denk dat het eerder aan de tv's ligt dan aan de soundbars, maar er moet iets zijn in het geluid dat dit triggert.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic