1
Vraag
2
Reageer en help mee
MandyZwaagman

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bose 700 soundbar werkt niet op next mini

Help. Eergisteren de next mini aangesloten ter vervanging van onze kpn box. Ineens, doet onze bose 700 soundbar het niet meer. We hebben alles geprobeerd, nieuwe hdmi kabels, tv resetten, soundbar resetten maar niks werkt. De Soundbar doet het wel gewoon met bijvoorbeeld spotify. Weet iemand wat dit kan zijn? 

Uitgelicht
GC57

Level 4
  • 37Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@MandyZwaagman ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ook topic van aangemaakt maar helaas geen oplossing via dit medium.

Ik heb vervolgens tv, soundbar en subwoofer een nachtje van het stroom gehaald. Ook de HDMI kabel losgekoppeld. Alles de volgende dag weer aangesloten en nu werkt het weer. Ligt vaak aan de ARC verbinding die dan de connectie kwijt is.

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe is één en ander aangesloten aan elkaar en in welke volgorde?

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, 

Bedankt voor je snelle reactie. We hebben het kpn kastje vervangen voor de next mini dus niks veranderd in de aansluiting. Nu hebben we de next mini ontkoppeld en alles gereset en kijken we maar Netflix ipv tv. We krijgen het niet voor elkaar. De soundbar en de next mini zijn allebei aangesloten met een hdmi kabel op de tv. Wat zou het kunnen zijn? Alvast bedankt voor je hulp! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke TV heb je precies?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

je praat over kpn en over ziggo.

Heb je ziggo (Next mini) via wifi aangesloten of via een kabel.

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben de Samsung UE65KU6100.

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De next mini zit met aangesloten doormiddel van een internetkabel. Het kastje werkt, de tv werkt alleen de soundbar niet meer.. 

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@MandyZwaagman ,

Heb je de HDMI kabel van de Bose soundbar wel op juiste HDMI aansluiting.

Deze moet op de op HDMI waar ook ARC bij staat.

 

GC57

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@MandyZwaagman ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ook topic van aangemaakt maar helaas geen oplossing via dit medium.

Ik heb vervolgens tv, soundbar en subwoofer een nachtje van het stroom gehaald. Ook de HDMI kabel losgekoppeld. Alles de volgende dag weer aangesloten en nu werkt het weer. Ligt vaak aan de ARC verbinding die dan de connectie kwijt is.

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, dit hebben wij! 

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat fijn dat het bij jou weer werkt! Wij zullen dit ook eens proberen om te kijken of dit werkt. Bedankt voor het mee denken. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@MandyZwaagman Staat CEC aan of uit in de Bose app? Zet die aan en dan Advanced CEC met optie 4 en/of 5

 

Screenshot_20221106_193718_Edge.jpg

 

Meer info hierover staat hier: https://www.bose.nl/nl_nl/support/articles/HC1337/productCodes/bose_soundbar_700/article.html

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

We zijn benieuwd @MandyZwaagman ! Is de oplossing van GC57 voor jou ook de oplossing geweest? 

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, het werkt nog steeds niet.. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

Het is dat ik er ook geen kaas van gegeten heb, wie weet heeft @Bert nog een goede tip. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Nee, helaas, ik heb ook niet de mogelijkheid om iets uit te proberen, heb een veel kleinere soundbar van Bose.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

zit er een optical/toslink aansluiting op de soundbar EN tv?

dan kun je dit gebruiken ipv hdmi ARC

Naamloos.png

GC57

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nadat ik alles een nachtje van het stroom had gehaald heeft het even goed gewerkt. Na enige tijd weer regelmatig geen geluid. Inderdaad maar via optisch gekozen. Dit werkt wel. Blijf het vreemd vinden dat is gaan spelen sinds ik de Next Mini heb.

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze oplossing gaf mijn vader ook! Ik zal van het weekend eens zo’n kabel halen. Blijft inderdaad vreemd dat de next mini voor zulke problemen zorgt.. 

MandyZwaagman
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij vinden dit inderdaad ook heel vervelend.. We gaan het ook maar op deze manier doen. Daar zit wel geluidskwaliteitsverschil in, is dat waarneembaar? Of is het geluid van de bose dan nog steeds heel goed?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic