Jean2

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bose 3-2-1 systeem voorzien van radiosignaal

Beste Forumleden;

 

Voor een goede vriend probeer ik volgend probleem op te lossen:

 

Na het wegvallen van het analoge signaal kan met de BOSE 1-2-3 geen radiosignaal afgespeeld worden anders dan via de TV  met de TV aan. Het systeem waar ik over spreek heeft geen mediabox maar een TV met een CI module. Is het mogelijk om met behulp van de Quantis QE317 Digitale DVB-C - Radiotuner radio te beluisteren op dit Bose systeem? En zoja hoe sluit ik die dan aan? Moet ik dan met een splitter werken , coax rechtstreeks naar Bose, splitten naar de Quantis en audio uit van de Quantis naar audio in naar de bose met tulp?

 

Hoor graag jullie oplossing.

 

Groet Jean

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Een coax naar de bose heeft geen zin meer. 

 

Coax naar de Quantis en audio uit van de Quantis naar audio in naar de bose met tulp is de manier.

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je kunt ook met een optische kabel vanuit de Quantis naar je Bose, dat klinkt nog beter.

M7H

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ikzelf heb laatst mijn Bose 321 set met pensioen gestuurd, maar ik had een Bluetooth audio ontvanger met tulpstekkertjes in de AUX ingang gestopt.

Op die manier kun je radio streamen vanaf je telefoon (Juke, Tune-in, noem maar op) en ook Spotify luisteren zonder dat je TV aan hoeft.

Ook kun je eventueel het signaal uit de ether oppikken met een antenne?

 

Wellicht is er nog een mogelijkheid wel radio via de TV te doen, en het TV Scherm uit te schakelen, dit kan ik op mijn Samsung TV in het opties menu regelen.

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De bose is nu zo aangesloten: met coax vanuit de muuraansluiting in de kamer, met HDMI van bose naar tv en met optisch van Bose naar TV. Moet dan dus in ieder geval wel met een splitter werken bij de muuraansluiting toch? En de audio aansluiting spreek voor zich inderdaad.

 

Thanks voor je antwoord

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert;

 

Bedankt voor je antwoord; Ik met even kijken of er nog een optische ingang vrij is op de Bose; anders wordt het de tulp aansluiting aux in. Maar het is toch wel zo dat ik op de wandcontactdoos aansluiting van de coax een splitter moet zetten toch?

 

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo M7H;

 

Een bluetooth  ontvanger is wat mij betreft ook een oplossing maar voor de gebruiker niet. Deze wil niet steeds met de iPhone of iPad  de radio bedienen. Radio via de TV is idd een andere oplossing maar we willen de TV niet aan hebben staan de hele dag, ook niet met het scherm op zwart. Ik ga eerst met de Quantis proberen.

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Jean2  schreef:

Maar het is toch wel zo dat ik op de wandcontactdoos aansluiting van de coax een splitter moet zetten toch?

 


Hoeveel splitters is natuurlijk afhankelijk van het aantal apparaten dat moet worden aangesloten.

De Quantis heeft een doorlus mogelijkheid, maar dat werkt niet goed.

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

Steefb_0-1678355375938.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De Bose heeft geen coax kabel meer nodig, die kan geen digitale radio laten horen die via de coax kabel binnenkomt en er is geen analoge radio meer.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goedemiddag @Jean2

Wat ontzettend aardig dat je je goede vriend hierbij helpt! Ben je eruit gekomen met de tips van @Steefb @M7H en @Bert of kunnen we nog iets voor je betekenen? 

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Krista;

 

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om terplekke bij mijn vriend een uit te proberen

Uitgelicht topic