1
Vraag
2
Reacties
Niekk

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bose 3-2-1 koppelen met Mediabox Next

Ik heb net een MediaBox Next gekregen en wil graag het geluid van de tv via mijn Bose 3-2-1 series horen. Waar moet ik mijn Bose set op aansluiten en met welke kabel? Op de foto's de poorten van de Sony tv, MediaBox Next en Bose set. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Optie 1; (Via deze optie heb je het geluid alleen van TV naar BOSE set, en kan je andere HDMI apparaten welke aangesloten op de tv ook via BOSE afspelen)
Optische kabel aansluiten van de TV  optische uitgang (onder HDMI 4) naar de BOSE 3-2-1 set in Optical Audio in.   

 

Optie 2; (Via deze optie heb je het geluid van MediaBox Next alleen naar de BOSE set)
Optische kabel aansluiten van de MediaBox Next van uitgang D. Audio naar de Bose 3-2-1 set Optical Audio in.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Optie 1; (Via deze optie heb je het geluid alleen van TV naar BOSE set, en kan je andere HDMI apparaten welke aangesloten op de tv ook via BOSE afspelen)
Optische kabel aansluiten van de TV  optische uitgang (onder HDMI 4) naar de BOSE 3-2-1 set in Optical Audio in.   

 

Optie 2; (Via deze optie heb je het geluid van MediaBox Next alleen naar de BOSE set)
Optische kabel aansluiten van de MediaBox Next van uitgang D. Audio naar de Bose 3-2-1 set Optical Audio in.

 

Niekk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie! Ik heb deze net besteld: https://www.bol.com/nl/p/mmobiel-optische-kabel-toslink-digitaal-glasvezel-kabel-tv-dvd-cd-soundbars-dat-ps3-av-receivers/9200000061704972/?s2a=

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@Niekk,

 

Laat je het nog even weten of het werkt als je de optische kabel hebt ontvangen en is aangesloten.

Niekk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi emiliovisser,

Het werkt, nogmaals bedankt!

 

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond @Niekk en welkom op de Community,
 

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Ik lees dat het probleem inmiddels is opgelost met behulp van de gouden tip van @emiliovisser
Fijn dat het inmiddels naar tevredenheid werkt.

Een hele fijne avond gewenst en alvast een prettig weekend!

Groeten,

Paul 

Niekk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@emiliovisser maakt het nog uit of de Bose set is verbonden met de tv via HDMI ARC of gewone HDMI?

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@Niekk ,

De Bose set ondersteund geen HDMI ARC. (Is al wat ouder apparaat)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Niekk,

​Het maakt zoals @emiliovisser ook al aangeeft niet uit op welke HDMI poort de Bose 3-2-1 is aangesloten. Dit apparaat ondersteund geen Audio Return Channel (ARC).
Je zou alleen kunnen overwegen de HDMI (ARC) poort te gebruiken voor een ander apparaat wat wel het Audio Return Channel ondersteund. 

Niekk
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@emiliovisser @Paul Ziggo bedankt voor jullie reacties!

Susan1961

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @emiliovisser . Ik heb hetzelfde wat ik wil aansluiten. Mediabox Next van Ziggo, mijn Bose 321 luidsprekerset en de Oneconnectbox!   De monteur heeft al een optische kabel aangesloten van de Oneconnectbox naar het Bose apparaat!   Alleen zie ik ook HDMI verbindingen!  (niet in de ACR HDMI) Is dat niet dubbelop?  Hoop dat je me verder kan helpen.

Groetjes Susan

Susan1961

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En dan bedoel ik HDMI 1 van Mediabox Next naar HDMI 1 Oneconnectbox!

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Hallo @Susan1961, Je Bose 321 hoef je alleen met een optische kabel aan te sluiten naar de OneConnectbox.

Dan krijg je alleen geluid van je TV naar de Bose 321 set van alle HDMI-bronnen (zoals bijv. Mediabox, Blu-ray speler)

Je zal misschien nog wel op je TV moet instellen dat je via extern speaker geluid afspeelt.(optisch)

 

Susan1961

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Emilio, bedankt voor je reactie!   Via de originele afstandsbediening van het Bose systeem moet je idd via de tv instellen : geluid afspelen (optisch).  Alleen onze originele afstandsbediening van het Bose systeem is een aantal jaren geleden kapot gegaan. Ik heb nu een universele afstandsbediening. Ik kan niet in het systeemscherm van Bose 321 komen via deze universele afstandsbediening!  Heel vervelend.  Dus dan denk ik niet dat het gaat lukken. Misschien met een Bose321 originele afstandsbediening van iemand anders???

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic