1
Vraag
2
Reacties
mira1

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bluetooth verbinding

Hoe kan ik de Horizon mediabox aansluiten op een bluetooth transmitter zodat ik de radio kanalen kan beluisteren via mijn sterio installatie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 261Likes

Hi @mira1

Ik ben eens voor je rond gaan vragen over de mogelijkheden hiervoor. Bij de Mediabox XL kan je op de S/PDIF audio uitgang een Bluetooth transmitter plaatsen die het weer naar zijn stereo installatie stuurt. Ondanks dat we dit vanuit Ziggo niet ondersteunen, kan het prima werken. De mediabox kan niet 'zien' of er op S/PDIF audio uitgang een geluidsinstallatie zit of een Bluetooth transmitter, in beide gevallen stuurt hij daar gewoon de audio uit. Het proberen waard denk ik dus! 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 19
  • 14814Posts
  • 2840Oplossingen
  • 6481Likes

Dat kan niet, er is (nog) geen ziggo apparatuur dat bluetooth ondersteund .

mira1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat de box geen bluetooth heeft is mij duidelijk! Echter er zijn diversen externe Bluetooth transmitters en recievers te koop die via RCA( tulp), S/PDIF of via een audio 3,5 mm plug te koppelen zijn. De horizon heeft een  optische- (S/PDIF) en audioplug  , dus de vraag is of hierop het audiosignaal staat zodat dit signaal  via deze uigang(en) gekoppeld kan worden aan een externe Bluetooth transmitter. Heeft iemand van het Forum hier ervaring mee??  

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 261Likes

Hi @mira1

Ik ben eens voor je rond gaan vragen over de mogelijkheden hiervoor. Bij de Mediabox XL kan je op de S/PDIF audio uitgang een Bluetooth transmitter plaatsen die het weer naar zijn stereo installatie stuurt. Ondanks dat we dit vanuit Ziggo niet ondersteunen, kan het prima werken. De mediabox kan niet 'zien' of er op S/PDIF audio uitgang een geluidsinstallatie zit of een Bluetooth transmitter, in beide gevallen stuurt hij daar gewoon de audio uit. Het proberen waard denk ik dus! 

mira1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Monica,

Bedankt voor Uw reactie en inderdaad ziet de oplossing eruit zoals ik dacht. U geeft echter aan de de optische uitgang (S/PDIF) van de mediabos hiervoor moet worden gebruikt . Dat betekent dat de Bluetooth transmitter ereen is die duurder is dan een transmitter die gekoppeld kan worden aan een  normale audio-uitgang. De mediabox heeft namelijk nog  een uitgang genaamd AUXOUT (die zit naast de S/PDIF uitgang)  en in de beschrijving staat dat die is voor het aansluiten van audio apparatuur. Dus mogelijk kunt u nog een keer bij uw "rondvraag kontakt" navragen of hieraan ook de Bluetooth transmitter gekoppeld kan worden (misschien staat hierop toch geen audiosignaal)  en dan blijft uw eerste advies de enige oplossing en ga ik die dan proberen! Ik hoor het graag nog even.  

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @mira1! Hopelijk heb je een goed weekend gehad 🙂 Het is en blijft een kwestie van proberen en we kunnen op voorhand niet garanderen dat het gaat werken (via zowel de AUXOUT als S/PDIF uitgang) omdat er vanuit Ziggo geen ondersteuning voor is. Bekijk daarom goed waar je de transmitter(s) haalt en of er retourmogelijkheden zijn mocht het onverhoopt niet werken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic