1
Vraag
2
Reacties
Jean2

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

BlueOs Powernode N330 aansluiten.

Ik ben voornemens een BlueOs Powernode N330 aan te schaffen en heb nu twijfels of ik met de huidige infrastructuur de juiste aansluitingen kan maken. Ik heb de mediabox next in de woonkamer staan. Het ziggo Modem in de meterkast. E.e.a. met elkaar verbonden met een coaxkabel. Ik heb geen mogelijkheid om deze coaxkabel te vervangen door een Ethernetkabel. Met behulp van een setje van 3x de Deco M4 heb ik een wifi mesh systeem aangelegd in huis. Met de BlueOs Powernode N330 wil ik internetradio-  en muziek van diverse streamingplatforms zoals Spotify  streamen en versterken. Werkt het als ik de Powernode met een ethernetaansluiting verbind met de mediabox next, of moet ik draadloos verbinden met het ziggo modem?  Het audiosignaal koppel ik dan optisch of analoog van de mediabox next naar de powernote. Dat laatste heb ik wel ergens op dit forum gelezen. 

 

Wie kan mij hier mee helpen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jean2  schreef:

Ik heb de mediabox next in de woonkamer staan. Het ziggo Modem in de meterkast. E.e.a. met elkaar verbonden met een coaxkabel.

 

Werkt het als ik de Powernode met een ethernetaansluiting verbind met de mediabox next, of moet ik draadloos verbinden met het ziggo modem?  

De next heeft alleen een ingaande ethernet, die kun je dus alleen met een router o.i.d. verbinden.

 

Je coax gaat niet van je Modem naar de Next, de coax gaat vanaf je ziggo aansluitpunt naar de next en ook naar je modem.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Werkt het als ik de Powernode met een ethernetaansluiting verbind met de mediabox next, of moet ik draadloos verbinden met het ziggo modem?"

 

Je kunt de BlueOs Powernode N330 bedraad of draadloos verbinden met het modem, niet met de Next.

Ik zou optisch vanuit de Next naar de BlueOs Powernode N330 gaan en kan de TV ook uit als je de radio gebruikt van de Next.

 

Het kan ook via de ARC uitgang van je TV naar de BlueOs Powernode N330, maar dan kan er versnelling/vertraging van het geluid ontstaan ten opzichte van het beeld en kan de TV niet uit als je radio luistert via de Next.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Next moet sowieso met een coax kabel verbonden zijn voor live TV en met een ethernet kabel of een wifi verbinding voor alle andere functies.

 

De Next zijn ethernet aansluiting is er alleen voor om verbinding te kunnen maken het modem en niet om internet door te geven aan een ander apparaat.

Dan blijft de optische uitgang van de Next over naar je BlueOs Powernode N330.

 

Een ethernet kabel splitten vergt wel een switch om dat met een goed resultaat te kunnen doen, maar dat is nu niet aan de orde.

 

Mocht de wifi niet voldoende zijn voor je BlueOs Powernode N330, laat het hier weten, dan kan even meegekeken worden wat de beste oplossing daarvoor is.

Bekijk in context

Uitgelicht
Jean2
topicstarter
Level 3
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo bert;

 

Ik heb een wifi mest netwerk aangelegd en het wifisignaal is superstabiel en sterk . De powernode doet het perfect.👍👌

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jean2  schreef:

Ik heb de mediabox next in de woonkamer staan. Het ziggo Modem in de meterkast. E.e.a. met elkaar verbonden met een coaxkabel.

 

Werkt het als ik de Powernode met een ethernetaansluiting verbind met de mediabox next, of moet ik draadloos verbinden met het ziggo modem?  

De next heeft alleen een ingaande ethernet, die kun je dus alleen met een router o.i.d. verbinden.

 

Je coax gaat niet van je Modem naar de Next, de coax gaat vanaf je ziggo aansluitpunt naar de next en ook naar je modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Werkt het als ik de Powernode met een ethernetaansluiting verbind met de mediabox next, of moet ik draadloos verbinden met het ziggo modem?"

 

Je kunt de BlueOs Powernode N330 bedraad of draadloos verbinden met het modem, niet met de Next.

Ik zou optisch vanuit de Next naar de BlueOs Powernode N330 gaan en kan de TV ook uit als je de radio gebruikt van de Next.

 

Het kan ook via de ARC uitgang van je TV naar de BlueOs Powernode N330, maar dan kan er versnelling/vertraging van het geluid ontstaan ten opzichte van het beeld en kan de TV niet uit als je radio luistert via de Next.

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert;

 

Bedankt voor je snelle oplossing; In mijn geval moet ik dus de Powernode via wifi met het modem verbinden en inderdaad optisch van de next naar de Powernode. Ik was in de veronderstelling dat het voldoende was om via een ethernetkabel de Powernode met de next te verbinden. Overigens wat ik wel weet inmiddels is dat indien ik audio via Arc uitgang van de tv naar de Powernode  verbind  ik via de bluesound app de vertraging/versnelling van het geluid kan corrigeren maar dan moet de TV altijd aan staan en juist dat wil ik vermijden. Waar ik echter huiverig voor ben is de wifi verbinding van de powernode met het modem. Wil ik optimaal van audio kunnen genieten dan moet mijn wifinetwerk stabiel zijn en dat is het nu maar wifi wordt steeds meer belast met steeds meer gekoppelde apparaten. Dat is voor mij nu een onzekere factor. de Coax tussen het modem en de next vervangen door een ethernetkabel en dat splitten naar de Powernode en de next zou dat risico ondervangen maar ik ben bang dat de coaxkabel vervangen niet tot zeer moeilijk is omdat in het tracé tgv een verbouwing enkele scherpe bochten zitten in de PVC buis.

Maar... nogmaals bedankt Bert voor de oplossing. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Next moet sowieso met een coax kabel verbonden zijn voor live TV en met een ethernet kabel of een wifi verbinding voor alle andere functies.

 

De Next zijn ethernet aansluiting is er alleen voor om verbinding te kunnen maken het modem en niet om internet door te geven aan een ander apparaat.

Dan blijft de optische uitgang van de Next over naar je BlueOs Powernode N330.

 

Een ethernet kabel splitten vergt wel een switch om dat met een goed resultaat te kunnen doen, maar dat is nu niet aan de orde.

 

Mocht de wifi niet voldoende zijn voor je BlueOs Powernode N330, laat het hier weten, dan kan even meegekeken worden wat de beste oplossing daarvoor is.

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert;

 

Ik heb de Powernode nog niet in huis; maar zo gauw ik hem heb ( ergens volgende week ) ga ik e.e.a. aansluiten en meld me dan mocht de wifi problemen geven. Alvast bedankt voor jouw ondersteuning.

Jean2
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo bert;

 

Ik heb een wifi mest netwerk aangelegd en het wifisignaal is superstabiel en sterk . De powernode doet het perfect.👍👌

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic