Vraag
Reacties
IrenevI
Level 1

Blokkerig en streperig beeld op alle zenders Kaag en Braassem

Dinsdagavond ineens strepen en blokjes op alle tv zenders.

Woensdag overdag niks aan de hand, savonds na 22.00 uur zelfde probleem.  Alle stappen doorlopen om probleem op te lossen (kabels/splitters gecontroleerd, tv rechtstreeks op aansluiting, mediabox via wifi) maar slecht beeld bleef. Ziggo gebeld en kreeg te horen dat er een storing was.

Gisteren hele dag geen last en savonds rond 22.00 uur weer strepen en blokjes.

Weet iemand of er nog steeds een storing is?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Jos
Community Moderator

@IrenevI goed te horen dat die monteur niet komt nu het probleem niet in huis zit.

Bij het controleren van de monteur is inderdaad hier opgevallen dat er een regionale storing is op verschillende postcodes (2355, 2371, 2376, 2377, 2421, 2441, 2451, 2481) Het probleem doet zich voor op Live TV op alle zenders en merkbaar door door signaalverlies of een slechte beeldkwaliteit. Dit speelt op TV's en mediaboxen die gebruik maken van het DVB-C signaal (bijvoorbeeld CI+ en Mediabox Next). 

Dat je geen storingsmelding ziet is niet handig, daar heb ik gelijk melding van gemaakt zodat de status gecheckt wordt en de melding op ziggo.nl/storingen ook weer actief komt om duidelijkheid te blijven geven. 

@jan4321 @geert.konings @AvanS en anderen, de beste tips die ik jullie voorlopig kan geven zijn:
1: Start het programma van het begin (Replay) 
2: Neem het op en speel de opname af (TV Complete) 
3: Gebruik de Ziggo Go app of www.ziggogo.tv om toch goed TV te kunnen kijken. Casten/Airplay van de app is daarbij een optie om het op groter scherm te bekijken. 

1 Kudos
39 Reacties 39
IrenevI
Level 1
Topicstarter

Vandaag tot 21.30 uur nergens last van en daarna op alle zenders weer veel blokjes in beeld 

0 Kudos
Piet vd Vooren
Level 5

De gemeente Kaag en Braassem krijgt signaal vanuit het regionale centrum van Ziggo in Alphen aan den Rijn. Zijn er daar toevallig ook storingen bekend?

Piet.

0 Kudos
jan4321
Level 1

Ook vanavond zijn de storingen weer terug.

het is uiteraard bijzonder dat jullie allemaal problemen ervaren met het beeld.

Het is vervelend dat we problemen hebben met het beeld, het is bijzonder dat Ziggo er al een week niets aan doet.

Postcode is 2451 Leimuiden.

0 Kudos
IrenevI
Level 1
Topicstarter

Net bericht ontvangen van Ziggo dat de monteur die vrijdag zou komen is gecancelled omdat de storing buiten huis zou liggen.

Als ik kijk op ziggo.nl/storingen staat er niets bij mijn postcode/huisnr......

Blijkbaar is deze melding toch als storing opgepakt, ben benieuwd 

0 Kudos
geert.konings
Level 1

Ook hier bij postcode 2461AD storing  met blokken met name in de avond en ook vanaf vorig weekend .

Geert

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@IrenevI goed te horen dat die monteur niet komt nu het probleem niet in huis zit.

Bij het controleren van de monteur is inderdaad hier opgevallen dat er een regionale storing is op verschillende postcodes (2355, 2371, 2376, 2377, 2421, 2441, 2451, 2481) Het probleem doet zich voor op Live TV op alle zenders en merkbaar door door signaalverlies of een slechte beeldkwaliteit. Dit speelt op TV's en mediaboxen die gebruik maken van het DVB-C signaal (bijvoorbeeld CI+ en Mediabox Next). 

Dat je geen storingsmelding ziet is niet handig, daar heb ik gelijk melding van gemaakt zodat de status gecheckt wordt en de melding op ziggo.nl/storingen ook weer actief komt om duidelijkheid te blijven geven. 

@jan4321 @geert.konings @AvanS en anderen, de beste tips die ik jullie voorlopig kan geven zijn:
1: Start het programma van het begin (Replay) 
2: Neem het op en speel de opname af (TV Complete) 
3: Gebruik de Ziggo Go app of www.ziggogo.tv om toch goed TV te kunnen kijken. Casten/Airplay van de app is daarbij een optie om het op groter scherm te bekijken. 

geert.konings
Level 1

Advies; dat is toch geen methode om op een ontspannen wijze tv te kijken!

Ziggo moet zorgen voor een goede beeldkwaliteit. 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Helemaal mee eens, een werkbare tip maar niet ontspannen. Er wordt nog onderzocht wat de status is van de storing en hopelijk is die snel opgelost!

0 Kudos
gertvanderlee
Level 1

Ik woon in postcode 2421, ook hier sinds een week de beeld problemen. Overdag prima, in de avond storing/ blokkerig beeld bij live tv. Gisteren monteur geweest, alles gecontroleerd, hoofdaansluiting vervangen maar zag verder geen gekke dingen. Helaas heeft het dus niet geholpen. Vanavond wederom blokkerig beeld vanaf uurtje of 21uur. Maar ik kan er dus vanuit gaan dat het niet aan de binnenshuis apparatuur ligt en dat Ziggo werkt aan een oplossing op korte termijn? 

0 Kudos
IrenevI
Level 1
Topicstarter

Vanavond nog steeds blokken en strepen.

Er staat nu wel een storing op ziggo bij mijn postcode maar omschrijving is dat we mogelijk geen gebruik kunnen maken van de diensten van Ziggo....

Wel bijzondere dat de storing staat vanaf donderdag 8 mei terwijl al meer dan een week de storing op de tv aanwezig is

0 Kudos
Gio2903
Level 17

dat klopt toch ook? de diensten werken, dus zou vreemd zijn als ze neerzetten dat je geen diensten hebt..

0 Kudos
IrenevI
Level 1
Topicstarter

Gio2903 je hoeft niet te reageren, deze reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde.....

Waarom niet een wat specifiekere storings melding zodat je ook weet wat er aan de hand is

0 Kudos
geert.konings
Level 1

Het wordt alleen maar erger; vandaag al constant beeldstoringen vanaf 18:00 uur over alle live-beelden (2461AD)

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@IrenevI  schreef:

Gio2903 je hoeft niet te reageren, deze reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde.....

Waarom niet een wat specifiekere storings melding zodat je ook weet wat er aan de hand is

Users mogen gewoon reageren als ze dat willen 

0 Kudos
IrenevI
Level 1
Topicstarter

Ook deze reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor deze topic

0 Kudos
IrenevI
Level 1
Topicstarter

Er is bij graafwerkzaamheden een hoofdkabel van Ziggo beschadigd. Reparatie werkzaamheden zijn gestart

0 Kudos
Gio2903
Level 17

deze reactie ook niet bepaald..

de datum is 8 mei omdat jos er op 7 mei een melding over heeft gemaakt die is op 8 mei opgepakt, best logisch dus. een specifiekere melding kan pas nadat een monteur heeft geconstateerd wat er aan de hand is, ook dat was waarschijnlijk pas op 8 of 9 mei n.a.v. de melding van jos

IrenevI
Level 1
Topicstarter

Problemen zijn opgelost. 

0 Kudos
Pastafarian
Level 1

Zaterdag 3 mei heb ik al melding gemaakt van blokkerig beeld (dit begon rond 1 mei), zaterdag nieuwe, Ziggo goedgekeurde kabels gehaald want mijn kabels zijn altijd het probleem en niet die van Ziggo, s'avonds nog steeds beroerd beeld dus bellen maar.

Ziggo dame kon niets vinden maar zei wel dat er nog niet zo lang geleden ergens in de buurt onderhoud nodig was, er zou een monteur komen op woensdag 7 mei, dinsdag 6 mei mail van ziggo:

We hebben je afspraak met de monteur afgezegd.
De oorzaak van de storing ligt namelijk buiten je huis. Natuurlijk lossen we de storing in de wijk op, maar de monteur hoeft niet bij je thuis te zijn.
Op ziggo.nl/storing vind je meer informatie.

Drie keer raden.. niets op ziggo.nl/storing, pas op vrijdag 9 mei stond er een melding over een storing die pas donderdag 8 mei bekend was.

De tijdslijn van ziggo klopt niet helemaal, er zijn rond begin mei meerdere meldingen/klachten bij Ziggo binnengekomen, zowel telefonisch als via social media, "we wisten het niet eerder".. gelul.

Zaterdag avond 10 mei eindelijk bericht dat de storing was verholpen, ik en duizenden anderen hebben zo'n 10 dagen naar beroerd beeld zitten kijken of hebben moeilijk zitten doen met terug kijken/streamen/opnemen/etc.

Over compensatie geen woord...

0 Kudos
Krista
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Pastafarian, goedemorgen! Hartelijk welkom op de community! 

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik begrijp heel goed dat dit een hele frustrerende situatie voor je was, vooral doordat de communicatie alles behalve soepel verliep.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier zelf achteraan moest gaan. 

Gelukkig zie ik dat de vergoeding inmiddels geregeld is. Ik begrijp dat we je ervaring hier niet helemaal mee goed kunnen maken. We nemen je feedback zeker mee. Ik ga er vanuit dat je nu weer zorgeloos kunt genieten van je diensten. 

0 Kudos