1
Vraag
2
Reacties
Monja

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Blokkerig beeld op HD-tv sinds invoering digitale tv

Sinds begin februari is in Zaanstad de analoge doorgifte vervangen door de digitale. Sindsdien hebben wij op onze HD-tv (met HD-abonnement) een blokkerig beeld.
Wat kunnen we hieraan doen? Kabels zijn nieuw.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monja
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Na een facebookoproep in onze wijk is gebleken dat onze hele wijk er last van heeft. Nadat we allemaal Ziggo hebben gebeld en die had toegezegd dat er monteurs zouden komen hebben ze daar toch het licht gezien en ons teruggemeld dat het een 'blokstoring' is en dat de monteurs niet zouden komen. Hehe, gelukt! Al ben ik niet helemaal tevreden over de helpdesk, want één mevrouw kreeg als antwoord dat ze een nieuwe televisie moest kopen...

Het probleem is prima opgelost! Namens de hele buurt: bedankt!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Helaas is dit hier in Broek op Langedijk ook zo, blokkerig beeld. Je kan wel iets bekijken voor dat je dingen kan uitsluiten.

Ga naar NPO1 en druk op Menu
Vervolgens ga naar tandwieltje links ( Opties ) en kies daarna Diagnostiek

Scroll iets naar beneden tot je Signaalsterkte ziet de eerste, op welk staat hij aangegeven.
Matig - Goed - Uitmuntend. Als hij half op goed staat dan is je signaal wel goed.

Vervolgens is belangrijk de downstream en upstream van je Media Box te laten zien, dat kan je met een internetkabel erachter in de Media Box poort 1 en die naar je PC te verbinden en dan op www.gwlogin.net of via 192.168.192.1 en dan inloggen in je Media Box en bij tabblad Status Up en downstream te zoeken en hier even foto van maken en graag even laten zien.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Anders heb ik hier nog een topic als het niet lukt, er zijn verschillende optie's om in te loggen op de Media Box XL. Inloggen op de Media Box XL verschillende manieren
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Monja. Leuk dat je hier bent, al is de reden van je aanwezigheid hier wat minder leuk. Dit kijkt natuurlijk niet lekker.

Heb je nog wat aanvullende informatie voor ons? Ik ben ook erg benieuwd naar hoe je aansluitpunt eruit ziet. We hopen snel van je te horen.
Monja
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Na een facebookoproep in onze wijk is gebleken dat onze hele wijk er last van heeft. Nadat we allemaal Ziggo hebben gebeld en die had toegezegd dat er monteurs zouden komen hebben ze daar toch het licht gezien en ons teruggemeld dat het een 'blokstoring' is en dat de monteurs niet zouden komen. Hehe, gelukt! Al ben ik niet helemaal tevreden over de helpdesk, want één mevrouw kreeg als antwoord dat ze een nieuwe televisie moest kopen...

Het probleem is prima opgelost! Namens de hele buurt: bedankt!
Monja
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Michael Ziggo wrote:
Welkom op de Community, Monja. Leuk dat je hier bent, al is de reden van je aanwezigheid hier wat minder leuk. Dit kijkt natuurlijk niet lekker.

Heb je nog wat aanvullende informatie voor ons? Ik ben ook erg benieuwd naar hoe je aansluitpunt eruit ziet. We hopen snel van je te horen.

Ziggo heeft eindelijk toegegeven dat de fout bij de doorgifte ligt. De héle wijk heeft last.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha Monja
Ik heb geen zak met dit Topic te maken en ben ook niet van plan verder iets te ondernemen. Wil je graag wel ff laten weten: goede aktie, zo pak je dat aan in een geval als dit!
Je buren mogen je dankbaar zijn, als jij dit via facebook hebt georganiseerd.
Of iemand anders die dat deed.
Ziggo luistert niet altijd even goed. Nu wel. Zo gaan die dingen soms en is, denk ik, ook nog wel een beetje te begrijpen.
Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Opa hanh wil je niet zo grof doen... :grin:

En PM niet gelezen zeker ...?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Willem-A
Ach zonder emotie kom je nergens. Als ik iets heel erg Ok vind, dan laat ik dit weten.
Je PM heb ik gelezen en zal daarop vandaag nog reageren. Sorry voor de vertraging.
Je, Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zie overigens vaak dat men denkt dat het analoge signaal is, of word vervangen door een digitaal signaal. Zo ligt dat echter niet. Dat digitale signaal is al zeer lang aanwezig, en je kon daar dus al gebruik van maken. Het enige wat er nu veranderd is dat het analoge signaal vervalt en dus alleen het digitale signaal overblijft.
Davey.D

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit soort problemen ontstaan.
Want kennelijk heeft het wel iets te maken het afschakelen van de analoge band, anders zou dat niet zo overduidelijk gelijktijdig gebeuren.
Zou dat dan iets met versterking van het DVB signaal te maken hebben? Wellicht gaat die versterking door dezelfde analoge apparatuur heen die afgeschakeld word?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Davey.D Dat kan altijd gebeuren, als er iets defect raakt in een wijkkast, dan heeft heel de wijk troubbles of een hele straat als het de straatkast is.
Er zijn hele dorpen en steden van analoog af, zonder dat veel mensen het in de gaten hadden, omdat ze al digitaal keken met een mediabox of CI+ en geen storingen hebben ervaren.

Analoog gaat via andere frequenties dan de digitale signalen (die over andere analoge frequenties lopen) en liggen volledig los van elkaar.

De analoge frequenties vallen alleen maar weg en er veranderd niets aan de andere frequenties, deze worden t.z.t. gebruikt voor een sneller internet en meer TV kanalen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goedemorgen Monja,

We zijn nu een aantal dagen verder en hebben geen terugkoppeling. Heb je nog een update voor ons hoe het nu in de wijk is? We zijn benieuwd!
Monja
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hey probleem is prima opgelost! Namens de hele buurt: bedankt!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoppa! Wat goed om te lezen, Monja. Bedankt voor je terugkoppeling hier, dan kan ik het topic met een gerust hart sluiten 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic