1
Vraag
2
Reacties
HKR

Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Blokkendoos

Ik zie de oplossing even niet meer......Blokken in beeld en dan alleen bij RTL4 en 5. Vorig jaar ook maandenlang hetzelfde probleem gehad en ineens was het weg! Nu is het sinds een paar weken ineens weer terug en het bederft het kijkplezier behoorlijk. Veronica op 8 begint nu ook een beetje mee te doen dus dat kan nog wat worden.

 

Maar alle gekheid op een stokje, de abonnementsprijzen gaan steeds verder omhoog en als ik op dit forum naar alle storingen kijk word ik er niet bepaald vrolijk van. Alle kabels en connectoren (ja van Ziggo) meerdere malen goed bekeken maar dat is het probleem niet.

Een Sony en een Samsung Tv hebben het probleem wel en een veel nieuwere LG niet.

Wie een vermoeden heeft mag het zeggen.

 

Enorm bedankt alvast 😉

 

27 Reacties 27
Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Jiri, bij deze de foto. De grijze kabel in het midden is de kabel die naar de woonkamer gaat. De TV boven , ook met CI+ module heeft geen problemen (afstand naar deze TV is zelfs langer dan naar de woonkamer). De Mediabox XL in de woonkamer heeft ook geen enkel issue, maar sinds een tijdje heeft de Sony TV met CI+ echt heel veel probleem en lijkt van kwaad tot erger te gaan. Kabels e.d. zijn allemaal kabelkeur/Hirschmann.

 

 

 IMG_20211008_191123.jpg

IMG_20211002_082053.jpg

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Stimpy68 Even om het goed te begrijpen: welke TV aansluiting heeft nu het probleem van de foto? 
Wat nog handig is om te delen: hoe gaat de coaxkabel verder? Wandcontactdoos, directe kabel. Hoe meer informatie je delen kan, hoe beter we je hier ook mee kunnen helpen. 
 

Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@JosDat staat in mijn eerste zin: De grijze kabel in het midden is de kabel die naar de woonkamer gaat. links de 2 witte, de kabel daar naast dus.

Maar... ik ben zojuist achter iets gekomen, als ik naar kanaal 1,2 of 3 ga, ongecodeerde kanalen, met de CI+ module er in dan heb ik blokjes/storing. Trek ik de CI+ module er uit, strak beeld, doe ik m terug, blijft ie strak totdat ik weer naar RTL4 ga bijv.
Ik las iets op het sony forum over macro blocking: https://community.sony.nl/t5/android-tv/beeld-problemen-op-sony-xr-65a83j/m-p/3816854#M11370

Ik heb een ander type , de KD55XH9299, maar wel een android TV

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Stimpy68 . De grijze kabel zit niet goed, scheef en geen lekkere connector. Denk dat daar jouw probleem in zit. Daar moet je het zoeken denk ik.

 

Teun.

Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@TeunIk zal straks eens kijken, maar dat verklaart eigenlijk niet waarom ik met de mediabox XL totaal geen problemen heb en het beeld zonder CI+ module gewoon prima is.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Stimpy68 . Probeer maar eens . Tik er maar eens tegenaan of wat bewegen. Als ik het zo kan beoordelen zit de connector los en scheef.

 

Teun.

Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@TeunZat een heel klein beetje los, aangedraaid, maar nog steeds zelfde resultaat....

Firmware van de TV is inmiddels ook up to date, maakte ook niets uit.

 

Ik ben er even klaar mee.Ga morgen de connector wel opnieuw er aan zetten. Maar heb er weinig hoop op.

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Stimpy68 . Prima laat maar even weten. Het mooiste zou een pers connector zijn. Dan heb je de beste verbinding.

 

Teun.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic