1
Vraag
2
Reacties
HKR

Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Blokkendoos

Ik zie de oplossing even niet meer......Blokken in beeld en dan alleen bij RTL4 en 5. Vorig jaar ook maandenlang hetzelfde probleem gehad en ineens was het weg! Nu is het sinds een paar weken ineens weer terug en het bederft het kijkplezier behoorlijk. Veronica op 8 begint nu ook een beetje mee te doen dus dat kan nog wat worden.

 

Maar alle gekheid op een stokje, de abonnementsprijzen gaan steeds verder omhoog en als ik op dit forum naar alle storingen kijk word ik er niet bepaald vrolijk van. Alle kabels en connectoren (ja van Ziggo) meerdere malen goed bekeken maar dat is het probleem niet.

Een Sony en een Samsung Tv hebben het probleem wel en een veel nieuwere LG niet.

Wie een vermoeden heeft mag het zeggen.

 

Enorm bedankt alvast 😉

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
HKR
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen iedereen,

 

Een telefoon hebben we hier in huis allemaal bij ons en die heb ik bij wijze van test al eens uit laten zetten maar dat had geen enkel resultaat. Bovendien weet je dan nog niet wat de buren allemaal in huis hebben aan storende apparaten. 

 

Maar aan de chromecast heb ik nooit gedacht.... die hebben we inderdaad achter de Sony hangen voor Netflix want het is nog geen “smart” tv. Dat zou een ontdekking zijn zeg! Ik zal het ding er vanavond even uithalen. Ben erg benieuwd.

 

Henk

 

 

 

Bekijk in context

HKR
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen meedenkers,

 

Na een avondje “RTL-zappen” zonder chromecast in het toestel kan ik maar tot een conclusie komen, probleem opgelost! Het is gelukkig geen grote moeite om het ding weer in te schakelen als we bv naar Netflix willen kijken.

Bedankt😁

Henk

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Blokken is altijd een signaal probleem, met als oorzaak of een te laag signaal of een slecht signaal, de oorzaak of buiten of binnen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV's op aangesloten zijn?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@HKR . Bij ons zijn wij gestopt om een Sony te verkopen, waar een module in komt. Het probleem van de blokken kwam zo vaak voor bij verschillende types, de gekste tijden dat wij het niet konden oplossen. Dus bij paar klanten de sony omgeruild voor (in deze gevallen) Lg of Panasonic. tv's en het probleem is voorbij. Er is geen pijl op te trekken, erg vervelend, omdat wij lang (soms maanden)hebben gezocht naar mogelijke oorzaken. Ook monteur van Ziggo geweest en niets te vinden.

Wel graag  even een foto plaatsen van je aansluiting zoals @Bert ook al vraagt.

 

Teun.

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

het zou zo maar eens kunnen dat er dicht bij uw woning een al dan niet legale

radio zender actief is.  Dit kunt U heel eenvoudig zelf uitzoeken. Iedere radiozender

heeft een antenne nodig om te kunnen werken en iedere antenne moet aangemeld zijn

bij het antenne register. Dit kunt U HIER  vinden. Even inzoomen naar uw eigen omgeving

en U ziet zelf of, en wat voor een radiozender bij U in de buurt actief is.

 

 

HKR
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen Teun en Bert.

 

Dank voor jullie reacties, dat het probleem eventueel bij Sony zou kunnen liggen daar was ik nog niet opgekomen. Het is een inmiddels 11 jaar oude KDL40W5500 die gewoon maar door blijft werken. De CI+ modules heb ik al eens omgewisseld maar dat loste niets op en ook de versterkers zijn vervangen.

Ik zal mijn best doen wat foto’s te posten maar dat kost even wat tijd, alles zit in de woonkamer nl. achter een radiator-ombouw weggewerkt omdat de groene coax daar naar binnen komt. Dus wordt aan gewerkt.....

 

Groet,

Henk

HKR
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen Franske,

 

Wat leuk dat je met deze mogelijke oplossing komt want als oud radio-zendamateur (PA3DPY) is dit een van de eerste dingen waar ik naar heb gekeken maar er is in de buurt niets verdachts te vinden. Voor mij is het echter wel duidelijk dat de Ziggo helpdesk hier niet bij kan helpen. We zoeken verder!

 

73 Henk

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@HKR. is er niet iets toevallig veranderd in je situatie, telefoon in de buurt of google chromecast??

 

Teun.

Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb exact hetzelfde, deze Sony TV heb ik al een jaar, heeft tot een aantal weken geleden geen enkele storing gegeven in de vorm van blokjes. Maar sinds een tijdje is het gewoon niet meer te bekijken en heb ik de mediabox xl weer afgestoft en aangesloten. Er is niets veranderd in de bekabeling en aansluitingen etc. Diagnose van het signaal op de TV geeft aan dat alles helemaal 100% is.
LNA uitgezet in de TV instellingen, geen resultaat, sperfilter er tussen gezet, geen effect...

HKR
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen iedereen,

 

Een telefoon hebben we hier in huis allemaal bij ons en die heb ik bij wijze van test al eens uit laten zetten maar dat had geen enkel resultaat. Bovendien weet je dan nog niet wat de buren allemaal in huis hebben aan storende apparaten. 

 

Maar aan de chromecast heb ik nooit gedacht.... die hebben we inderdaad achter de Sony hangen voor Netflix want het is nog geen “smart” tv. Dat zou een ontdekking zijn zeg! Ik zal het ding er vanavond even uithalen. Ben erg benieuwd.

 

Henk

 

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@HKR . We horen het graag.

 

Teun.

HKR
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen meedenkers,

 

Na een avondje “RTL-zappen” zonder chromecast in het toestel kan ik maar tot een conclusie komen, probleem opgelost! Het is gelukkig geen grote moeite om het ding weer in te schakelen als we bv naar Netflix willen kijken.

Bedankt😁

Henk

Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dat verklaard niet de problemen bij mij.... Mijne heeft een chromecast ingebouwd (Android TV), en tot enkele weken geleden geen enkele storing. zoals ik al eerder aan gaf is er niets veranderd in bekabeling/setup e.d. maar de storing lijkt met de dag erger te worden. Dus ben de mediabox maar weer gaan gebruiken, maar het stroomverbruik van dat ding word ik gewoon niet vrolijk van.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@HKR . Kijk dat zijn weer goede berichten. Veel plezier weer met het kijken.

 

Teun.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Stimpy68 . Zit er bij jouw afstemmenu ook de optie om LNA uit of aan te zetten?

 

Teun.

Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Die staat al uit en heb ook al een sperfilter geprobeerd, wat je op de foto ziet is met lna uit en sperfilter er tussen. De Mediabox zit op dezelfde aansluiting, geen enkele storing. 

Heb de ci module en kaart ook al gewisseld met de tv boven. Maar maakt niets uit.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Stimpy68 . heb je een foto van je aop?

 

Teun.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Stimpy68 Heb je de vraag van @Teun nog meegekregen?
Wij zijn erg benieuwd naar de aansluiting.

HKR
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

De vraag heb ik inderdaad wel meegekregen maar verkeerde in de veronderstelling dat ik er al op geantwoord had. De groene Ziggokabel komt binnen in de woonkamer naast een radiator en het AOP is verstopt achter een radiator-ombouw (beetje onhandig). Een bruikbare foto maken lukt dus helaas niet.

Stimpy68

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Jiri Nog geen kans gehad helaas. Was deze week te druk. Zal het vandaag proberen te doen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry @HKR , de vraag was aan Stimpy68 gericht. De problemen waren bij jouw voor zover opgelost toch? 🙂 Zo niet, dan horen wij het graag.

 

@Stimpy68 Geen probleem, doe maar rustig aan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic