1
Vraag
2
Reacties
Cor53

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Blokkenbeeld op CI+ Module

De laatste tijd hebben wij regelmatig blokken in beeld, vooral bij SBS6, RTL7 en Veronica(8),
Vanavond gaat SBS6 goed maar is RTL7 en Veronica niet om aan te zien.
Daar er bij ons niets is gewijzigd, is het mij onduidelijk wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Kan iemand hier iets van zeggen?
Is het misschien goed om een monteur te laten checken?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cor53
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Michael,
Het gaat momenteel weer goed, dus fingers crossed .
Zodra de blokken weer komen bellen we Ziggo voor een nieuwe aansluiting (huidige dateert van 1975).

Bekijk in context

9 Reacties 9
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Hoi Cor53,

Kijkt u toevallig via een antenne versterker of verouderde splitter?, mogelijk is de coax die er tussen zit ergens beschadigd (of verdouderd).

Is de signaalsterkte die op uw mediabox binnenkomt nog in orde?
Cor53
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Weisselberger,

Ik gebruik geen versterker en er zit alleen een telefoon splitter (sinds 2 jaar).
TV (met CI module) zit rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting.
Ik heb juist mijn twijfels over de signaalsterkte die binnenkomt, echter heb ik geen idee hoe ik dit kan controleren. Vandaar mijn opmerking over een monteur.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Cor53 wrote:
Hi Weisselberger,

Ik gebruik geen versterker en er zit alleen een telefoon splitter (sinds 2 jaar).
TV (met CI module) zit rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting.
Ik heb juist mijn twijfels over de signaalsterkte die binnenkomt, echter heb ik geen idee hoe ik dit kan controleren. Vandaar mijn opmerking over een monteur.


Duidelijk, bent u in de gelegenheid om een andere coax kabel te proberen?
Cor53
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nee ik heb geen andere kabel, ik zal kijken of dat morgen in de komende dagen lukt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Cor53 Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters op de foto?
Als dit een niet hedendaagse is, dan wordt hij gratis vervangen door een Ziggo monteur.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Cor53, welkom hier nog!

We hebben al even niks meer van je gehoord. Heb je zelf al contact opgenomen en is het opgelost, of kunnen wij nog iets voor je doen?
Cor53
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Michael,
Het gaat momenteel weer goed, dus fingers crossed .
Zodra de blokken weer komen bellen we Ziggo voor een nieuwe aansluiting (huidige dateert van 1975).
Verwijderd account
Niet van toepassing
Cor53

Even een vraagje is in jouw regio toevallig analoog afgeschakeld naar alleen digitaal?. Zo ja de digitale kanalen hebben een nieuwe plek gekregen zodat iedereen via kanaal 888 zijn televisie opnieuw moest instellen. Bij cam ci module kunnen er problemen optreden. Optie cam module ci opnieuw installeren op je tv. Zou zeker deze optie proberen als je weer problemen krijgt. Een ander probleem kan zijn interferentie van apparatuur die zeer dichtbij je ci module gleuf van je televisie staan.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Cor53

Hou je er rekening mee als de monteur constateert dat het aan je bekabeling ligt je 50 euro mag ophoesten. Wat betreft de aop veroudert of niet maar hij werkt goed in zijn opinie weet ik niet wat de spelregels zijn omtrent gratis vervanging of toch betalen. Misschien dat een super expert op dit forum antwoordt hierop heeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic