1
Vraag
2
Reageer en help mee
Willem Rinia

Level 4
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Blokken en trekkend beeld

Heb veel last van uitgetrokken beeld en blokjes bij hoofdzakelijk Ned 1en ook andere zenders,zeer vervelend.

Daar betaal je niet voor!!!

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Reacties
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

Dank voor de reacties. De 2 voorbeelden van @Tempus54 van donderdag 30-05 konden we helaas niet reproduceren. 

Speelt het bij jullie nog of is alles opgelost? Mochten er toch nog problemen spelen, dan zien we onderstaande gegevens graag terug voor het onderzoeksticket:

- Timestamp:

- Kanaal:
- Type mediabox:

Wordt het issue waargenomen bij:
- live (geen replay of pauzestand): ja/nee
- replay ja/nee

- opnames: ja/nee

Zorg er ook voor dat de postcode en huisnummer in jullie profiel aanwezig zijn zodat we alles in 1 keer goed kunnen aanleveren. Alvast bedankt! 

131 Reacties 131
MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

@Alex ervaar best veel blokjes tot zelfs haperingen stilstaand beeld op 1 opname

Woensdag 15 mei 22:19-23:26

Louis Theroux by reason of insanity season 1 episode 2 op tijd mark ongeveer vanaf minuut 35

Koos BAR

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het gaat maar door. Vanavond tussen 18.00 en 21.10 uur weer regelmatig blokkerig en trekkend beeld. Klantenservice Ziggo is geen oplossing, die zegt zelfs dat er geen storing (blokkerig beeld) is. 
sinds de vervanging vN Ziggo apparatuur en werkzaamheden in de buurt hebben meerdere buren hier last van. Als k niet betaal aan Ziggo, krijg ik binnen een maand een aanmaning. Als de klant klaagt dat hij niet geleverd krijgt waar hij voor betaalt, beweert Ziggo arrogant dat er geen storingen zijn. Waar kan ik het escalatietraject in? Waar kan ik met een wat technischer onderlegd persoon spreken?

MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

@Paul nu met foto omdat die lang genoeg duurde

National Geographic 

Opname

Vandaag 26 mei 2024

02:10-03:00

Drugs inc, season 5 episode 4 

Minuut in opname

08:04

Aanschouw 

1000029016.jpg

Koos BAR

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Voor jullie onderzoek:

Postcode 2993DL.

Het komt voor op alle zenders.

Het komt voor in alle programma’s.

De meest genoteerde tijdstippen: 17:30 - 21:30 uur. Overdag kijk ik nooit televisie, maar merk ik wel minder beschikbaarheid op mijn datalijn, vooral rond 11:30 - 13:30 uur.

Bij het terugkijken is niet geconstateerd dat de verstoring op dezelfde momenten voorkomen.

Verstoringen zijn voornamelijk bij Live-TV.

Bij opnames zijn geen verstoringen. 
Bij YouTube en Netflix zijn geen verstoringen.

Verstoringen komen ook voor bij de buren (andere aansluiting). Ik heb een Next, buurvrouw heeft een Humax.

Als ik de klantenservice Ziggo bel gaan  ze even mijn lijn bekijken. Op dat moment (10 seconden) zien ze geen storing.  Terwijl ze dat zeggen, zie ik de verstoring weer op mijn scherm.

Een keer meegemaakt, dat mijn Ziggo-telefoonlijn gebeld werd en ik dat in het TV-beeld terugzag. 
Ziggo klantenservice werkt volgens mij met computerscript waarbij alle vragen en opmerkingen geleid worden naar fouten in bekabeling/aansluitingen bij de klant. Begin je over netwerkfouten resp. -verstoringen dan weet de klantenservice het ook niet meer. Meerdere malen gevraagd om een netwerkmonteur die de kastjes van Ziggo onder in ons gebouw eens gaat bekijken. Bij de vervanging van die COAX-kasten (versterkers) is volgens mij de instelling door Jantje van Leiden gedaan. De beste man draaide met een snelheid van het licht aan een knop en zei zonder verder te kijken: Dat is goed. 
Als ik Ziggo bel kom ik niet verder dan de klantenservice. Zelfs de ‘baas’ van de telefonist(e) krijg ik niet te spreken. Escalatie-traject kent men niet. Men wil altijd maar een monteur sturen. Een huismonteur, terwijl de storing m.i. in het netwerk zit. Als je toestemt met een monteur heb je binnen no-time een e-mail met de voorwaarden waarin vermeld staat wie de monteur betaalt. Grotendeels altijd de klant. Sorry hoor, maar ik ga niet betalen voor het oplossen van een Ziggo-probleem wat door Ziggo zelf veroorzaakt is. Ik betaal per maand een fors bedrag om ongestoord TV te kunnen kijken, ongestoord te kunnen internetten en ongestoord te kunnen telefoneren. Als er in de betaling iets hapert, is Ziggo er als de kippen bij om een aanmaning te sturen. Andersom werkt dat niet zo. Storingen lopen weken, maanden.
Ik voeg twee foto’s bij van twee verschillende momenten op vrijdag 24 mei 2024, tussen 21.00 en 21.30 uur. Duidelijk genoeg dat mijn beeld niet zo duidelijk is.

Wie of wat moet ik in beweging krijgen om nu eens serieus naar dit wijde probleem te kijken?

Maar vooral: Hoe krijg je dat in beweging, waar zit de aan-/uitschakelaar?

MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

een netwerkmonteur gaat dit niet kunnen oplossen als het veel hogerop in ziggo's eigen netwerk al mis gaat (inn de toevoer van tv kanalen/streams naar ziggo toe )

Koos BAR

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Op mijn TV komen twee verschillende signalen binnen.

Via de COAX komt Live-TV.

Via de datakabel komen opnames, Youtube, Netflix, etc.

Verstoringen wel op Live-TV.

Geen verstoringen bij opnames, Youtube en Netflix.

MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

@Koos BAR dan ligt het misschien toch aan je coax en is het probleem niet gerelateerd in waarin dit topic naar voorbeelden wordt gezorgd ik raad je aan eigen topic te starten

ik heb alleen de next mini dus nergens coax en blokjes zijn bij mij zowel live als opname 

Koos BAR

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dus mijn Coax veroorzaakt die blokkerige en trekkende beelden verspreid over heel Nederland?

volgens mij zijn er duizenden mensen die dit Ziggo-probleem ervaren.

MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

er komt vanzelf een ziggo moderator langs die u advies/instructies zal geven

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Goedendag iedereen! Rondom het blokkerige/vlekkerige beeld hebben wij vernomen dat er rond 28/29 mei een update uitgerold wordt dat dit moet oplossen. Willen jullie het aankijken of het rond deze datums voor jullie opgelost is?

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

@Koos BAR Zou je een nieuw topic kunnen aanmaken rondom de ervaring? Dan kijken we vanuit daar graag mee hoe we jouw issue gaan oplossen!

MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

@Ryan  schreef:

Goedendag iedereen! Rondom het blokkerige/vlekkerige beeld hebben wij vernomen dat errond 28/29 mei een update uitgerold wordt dat dit moet oplossen. Willen jullie het aankijken of het rond deze datums voor jullie opgelost is?

Wat voor soort update is het is het bij het platform wat de mediaboxen gebruiken, of is er een update oid over de  toevoer van tv streams naar ziggo zelf toe

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

@MR_CHIP. Er is helaas niet uitgebreid bij vermeld hoe dit uitgevoerd wordt, alleen wanneer. Ik vermoed bij het platform van de mediaboxen. 

Marinus

Level 16
  • 1278Posts
  • 38Oplossingen
  • 405Likes

@Ryan 

@Ryan  schreef:

@MR_CHIP. Er is helaas niet uitgebreid bij vermeld hoe dit uitgevoerd wordt, alleen wanneer. Ik vermoed bij het platform van de mediaboxen. 

Daar heb je dan als CI+ gebruiker (en de Next?) weinig aan.

MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

Mediaboxen valt next ook onder natuurlijk, update op cmts's oid

Marinus

Level 16
  • 1278Posts
  • 38Oplossingen
  • 405Likes

@MR_CHIP 

Maar CI+ is geen "mediabox". Werkt op COAX en Next ook. Dit itt de Next mini.

Als zowel CI+, Next als Next mini er last van hebben, dan zit het probleem ver van de gebruiker af en dichtbij ZIggo, of misschien zelfs wel voor Ziggo in de aanlevering van de content..

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

@Marinus Het is even aankijken in welke vorm een update volgt. Zoals vermeld was de informatie over de uitrol niet uitgebreid vermeld. De meldingen vanuit dit topic zijn gedeeld met de afdeling die erover gaat, zij weten er wel raad mee. 

MR_CHIP

Level 19
  • 12722Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

@Ryan  schreef:

@MarinusHet is even aankijken in welke vorm een update volgt. Zoals vermeld was de informatie over de uitrol niet uitgebreid vermeld. De meldingen vanuit dit topic zijn gedeeld met de afdeling die erover gaat, zij weten er wel raad mee. 

Kan je dat niet vragen in het ticket dan

Driemaster

Level 5
  • 52Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik ben benieuwd, na de update, of het dan ook voor DVB-C (COAX) is opgelost

Marinus

Level 16
  • 1278Posts
  • 38Oplossingen
  • 405Likes

@Ryan 

Dat de afdeling die er over gaat er (technisch) wel raad mee weet, dat geloof ik (voorlopig) wel.

Dat ze geen kaas hebben gegeten van communicatie (al was het alleen maar naar de moderatoren toe) dat weet ik wel zeker.

Wij als klant hoeven niet alles te weten. Wij willen een goed functionerend product. Daar betalen we ook voor. Maar dat jullie ook niets weten, ................. tja.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic