Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Henk63 wrote:
Tv samsung UE55KS8000 met een ci+ module geeft overdag een bijna perfect beeld, maar savonds is het gewoon heel erg slecht tot wanhoop toe gedreven. Blokken strepen tot stilstaand beeld aan toe. alle kabels al vervangen door ziggo gecertificeerde kabels ( veel geld aan uitgegeven).
via deze community al bijna alles nagelezen en uitgeprobeerd nu bijna zover om ziggo maar op te zeggen en een andere provider over te stappen.
wie weet er nog een oplossing
grt Henk63
Be rt wrote:
Dat hangt een beetje van je situatie af.
Ik lees van beiden goede resultaten.
Op de HMV41 versterker zit geen 0 dB.
Gain Output RETURN FORWARD
Gain Output 1 1.5 dB 5.0 - 5.5 dB
Gain Output 2 1.5 dB 5.0 - 5.5 dB
Gain Output 3 1.0 dB 6.0 - 7.0 dB
Gain Output 4 2.0 dB 7.0 - 8.5 dB
Ik gebruik een Technetix FRA-752X en die heeft een 0 dB voor een aansluiting dichtbij.
Ik heb een mediabox dichtbij de versterker staan op de 0 dB en één op 20 meter op 8 dB, de rest zit er tussenin.
Te hoog signaal kan oversturing geven van mediaboxen met als resultaat allerlei storingen.
0 dB - 2 dB - 4 dB - 8 dB.
Henk63 wrote:Be rt wrote:Hier staat alles ver weg van de aansluiting tussen de 7,5m en de 25meter van de aan sluiting in de meterkast
Willem-A wrote:
Het lijkt ook wel een gevalletje instraling. Kabels en stekkers wel ook allemaal in orde en up-to-date?
Henk63 wrote:
kabels en stekkers zijn up to date en allemaal voorzien van kabelkeur en ziggo gecertificeerd
Henk63 wrote:
Hallo alle behulpzame mensen van dit topic, heb er nu een antenne versterker tussen gezet, de technetix FRA-752N en ik moet zeggen tot op heden zijn de problemen niet meer aanwezig (hoop dat het nu zo blijft) alle tv's zijn aangesloten en ze geven een goed beeld.
allemaal hartelijk bedankt voor de info en input zonder jullie was ik weggegaan bij ziggo
grt Henk63
Marije Ziggo wrote:
Lekker gewerkt met zijn allen! Geweldig om te lezen dat het zo voor je is opgelost Henk63 . Heel erg veel kijkplezier :grin:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.