Hallo,
Ik heb net mijn pakket aangepast. Lid sinds 2000 (dus dinosaurus) Telefonisch contact gehad.
Ik kreeg het advies mijn Mediabox XL om te ruilen voor een Next Mini.
Ik vroeg wat er gebeurde met de opnames die ik nu nog op de harde schijf heb staan
(heb een beetje een kijkachterstand 🙄 😅 )
Ziggo medewerker kon echter niet garanderen dat de opnamen behouden bleven.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Mediabox XL heeft een aantal jaren geleden al een upgrade gehad van de firmware. Waarbij de “look en feel” gelijk is aan de Next (mini) en ZiggoGO. Daarbij is ook de harde schijf uitgeschakeld en worden de opnames in de cloud bewaard. Op servers van Ziggo dus en niet meer op de mediabox zelf. Je kan de opnames dan ook terugzien op je mediabox(en) maar ook in Ziggo GO behorende bij je abonnement.
Je kan de software versie van de mediabox XL eventueel checken bij ‘Instellingen’ > ‘Info’ > ‘Over je mediabox’. Dat zou al 4.42 of hoger moeten zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Mediabox XL heeft een aantal jaren geleden al een upgrade gehad van de firmware. Waarbij de “look en feel” gelijk is aan de Next (mini) en ZiggoGO. Daarbij is ook de harde schijf uitgeschakeld en worden de opnames in de cloud bewaard. Op servers van Ziggo dus en niet meer op de mediabox zelf. Je kan de opnames dan ook terugzien op je mediabox(en) maar ook in Ziggo GO behorende bij je abonnement.
Je kan de software versie van de mediabox XL eventueel checken bij ‘Instellingen’ > ‘Info’ > ‘Over je mediabox’. Dat zou al 4.42 of hoger moeten zijn.
Hi, ik wacht op de next mini. Mij is gezegd dat alles in de cloud staat dus altijd nog te bekijken.
Bedankt!
Wel gek dat ze het bij de klantenservice niet wisten.
Ik ga even de software checken.
Bij mij is vorig jaar ook zo de Mediabox XL vervangen door een Next. Je abonnement wordt dan omgezet naar een zogenaamd “Next” abonnement zonder verdere veranderingen.
Opnames gaan volgens mij wel verloren als je een compleet nieuw abonnement aangaat, sommigen doen dat bijvoorbeeld bij een verhuizing i.p.v het abonnement mee verhuizen. Dan veranderd namelijk ook je klantnummer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.