Goedendag,
Ouders van een kameraad van mij hebben sinds vorige week een Mediabox XL gekregen, deze heb ik voor hen geinstalleerd.
Nu hebben ze sinds woensdag zo nu en dan een blauwe waas over het scherm heen. Vaak verdwijnt het na een aantal minuten ook weer vanzelf maar dan komt het soms ook later weer terug.
Bij het uit- en inschakelen van het toestel gaat het dan weer even goed. Maar ook als de HDMI stekker even losgehaald wordt en dan weer ingeplugd wordt is het ook weer even goed.
De HDMI kabel is al vervangen door een andere, dus dit is het probleem niet.
Heeft 1 van jullie zo een idee wat dit zou kunnen zijn? Zou het misschien met een HDMI handshake te maken kunnen hebben of iets?
Ik dacht tussen neus en lippen ook iets te horen dat het beeld heel af en toe ook ff zwart wordt en dan weer terugkomt en dat dan ook het menu met huidige zender dan weer tevoorschijn komt.
Voorheen hadden ze de meest simpele Humax bruikleen decoder en toen hadden ze nergens last van.
De TV die gebruikt wordt is een: Sony KDL-32BX300.
Alvast dank!
Mvg Jelle
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Wo0Zzz, en welkom,
De Sony is een oud beestje, en heeft wat hulp nodig om de juiste kleurinstellingen te krijgen.
Zou je op de Mediabox XL (ik vermoed met nieuwste software) kunnen gaan naar:
Menu > Instellingen > Beeld en geluid > TV Kleur Output > RGB > 'OK'.?
Ik denk dat het dan is verholpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een vreemde actie van de Next.
Vaak helpt bij vreemde acties om de Next 30 seconden van de stroom te halen.
Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten, dan kan er dieper in de systemen gekeken worden of daar iets mis is.
Hi @Wo0Zzz, en welkom,
De Sony is een oud beestje, en heeft wat hulp nodig om de juiste kleurinstellingen te krijgen.
Zou je op de Mediabox XL (ik vermoed met nieuwste software) kunnen gaan naar:
Menu > Instellingen > Beeld en geluid > TV Kleur Output > RGB > 'OK'.?
Ik denk dat het dan is verholpen.
Hoi @Wo0Zzz
Lief dat je even voor ze op onderzoek bent uitgegaan. Hebben de tips van @Bert en @AlexHelpt geholpen, heb je een update voor ons?
Hoi allen,
Excuus voor de late reacties!
Ik heb de work around die AlexHelpt heeft gestuurd direct toen naar hen toe gestuurd. Nu je het zegt, ik heb daar van hen ook nog geen terugkoppeling op gehad.
Ik zal eens informeren!
Zodra ik meer weet laat ik van me horen!
@Bert
het zou om de XL gaan, niet om de Next 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.