Hoi,
Vandaag via postnl een belangrijke brief ontvangen van Ziggo.
Hoera u krijgt een nieuw modem. ( ongeveer twee weken)
Maar nu wil het geval dat ik dan met vakantie ben in de tijd dat het modem geleverd gaat worden en in bedrijf gesteld moet zijn.
Dus na terug komst in Nederland is dan de verbinding verbroken.
Hoe is dat op te lossen, pakje zal denk ik ook niet aangepakt worden door de buren.
Vertel eens hoe dit op te lossen is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
En net is de pakket dienst langs geweest en de bezorger belde netjes aan.
Modem en nieuwe router in 1 bezorging gebracht.
Maandagmiddag eens kijken of het modem geïnstalleerd kan worden en of deze meteen de bridge functie aanneemt>
De witte staat nu in bridge dus dat zou zo overgenomen moeten worden.
Dan de nieuwe unifi router erachter en dan zouden de camera's, nas en alarminstallatie weer moeten werken.
@Rikst bedankt voor het meedenken en uitvoeren om mij eerder een modem toe te zenden.
Dan kan ik met een gerust gevoel naar het buitenland om te ontspannen.
Misschien nog een tip voor @Jamyla praat eens met @Rikst misschien kan ze jou deze oplossing uitleggen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de mogelijke stappen te zetten.
Goedemiddag @puppie
Een vakantie in het verschiet, wat heerlijk zeg! Ik durf wel te zeggen dat ik lichtelijk jaloers ben 🙂
Helaas is het niet mogelijk het pakketje met de omruiling uit te stellen, dit wordt in batches uitgevoerd voor klantgroepen waarbij dit noodzakelijk is 😞
Wat je het beste kan doen, is zodra het pakketje in aanmelding zit bij PostNL om het pakket qua levering aan te passen via de app naar bezorging aan een PostNL punt. Je hebt dan alsnog 7 dagen om het pakket daar af te halen.
Bericht aangepast wegens nieuwe informatie gedeeld door onze helden!
welk modem heb je momenteel ?
@Jamyla schreef:Goedemiddag @puppie
Een vakantie in het verschiet, wat heerlijk zeg! Ik durf wel te zeggen dat ik lichtelijk jaloers ben 🙂
Helaas is het niet mogelijk het pakketje met de omruiling uit te stellen, dit wordt in batches uitgevoerd voor klantgroepen waarbij dit noodzakelijk is 😞
Wat je het beste kan doen, is zodra het pakketje in aanmelding zit bij PostNL om het pakket qua levering aan te passen via de app naar bezorging aan een PostNL punt. Je hebt dan alsnog 10 dagen om het pakket daar af te halen.
Nee hoor pakjes moeten binnen 1 week opgehaald worden
@Jamyla over 14 dagen zou het bezorgd worden. Wij gaan binnen de 14 dagen weg.
Dan zou je het naar een pakket punt kunnen laten gaan. Helaas blijft het daar 1 week liggen.
De vakantie is 21 dagen dus die vlieger gaat helaas niet op.
Maar dat zou voor mij geen probleem zijn als het internet maar blijft doen.
De opname kalender is volledig ingevuld voor de afwezige tijd.
Evenals mijn beveiliging die ik thuis heb en de opslag voor de foto's die tijdens de vakantie meteen naar de synology thuis gaan.
En die maakt elke nacht weer een backup naar een externe buitenhuis opslag.
Al met al word ik niet blij met de gedachte dat ziggo aan mijn internet gaat liggen "klooien"
En ja ik weet het als er een kabelbreuk is ergens in de straat dan heb ik ook geen internet. Maar dat is iets spontaan. Dit niet, dit is gepland en voor mij niet geruststellend.
Maar ik ga er vanuit dat als niemand het pakje aanneemt dat ziggo mij niet zomaar gaat afsluiten.
Het probleem is niet het pakje maar de activatie voor als het aangenomen wordt. Ik ben niet binnen de gesteld tijd van activeren thuis.
Kan je het pakketje niet laten bezorgen bij buren of familie ,
@wewanl alles kan maar dan zit ik aan de 14 dagen van activeren.
Dat haal ik niet.
En wij zijn niet in Nederland en ik wil geen vreemde aan mijn netwerk laten sleutelen en zo wie zo niet in huis hebben als wij er niet zijn.
Ik denk dat er later ook nog geactiveerd kan worden hoor.
@wewanl als je het modem in ontvangst neemt heb je 14 dagen de tijd om het te activeren. Daarna sluit ziggo het oude modem af.
Dus de buren pakken mijn modem aan en drie weken later kom ik thuis....en weg de internet verbinding.
Dat zou dus niet mogen gebeuren.
Hiervoor zou een afspraak gemaakt moeten worden tussen de afdeling die verzend en de ontvanger.
Je wordt nu met iets in de maag gesplitst waar ik niet om heb gevraagd maar waar ik wel de problemen van ga onder vinden.
Dat zou beter geregeld moeten worden. Ik weet dat ziggo graag vervangt om je in de toekomst beter te helpen...alle begrip hiervoor.
Maar ziggo denkt niet aan de andere kant de klant dus.
Terug sturen van het modem gaf in het verleden aan dat het abonnement gestopt moet worden, dat wil ik dus niet.
Maar als het zo gaat dat ik straks bij thuis komst geen internet heb dan is het contract dus eenzijdig opgezegd en zal ik dan overstappen naar de glas aansluiting die ook in de meterkast zit.
Maar ik hoop echt dat het niet zover gaat komen.
Maar indien je thuis komt en het internet is afgesloten, is het dan niet mogelijk met 1 telefoontje naar Ziggo, het internet weer te activeren met je nieuwe modem?
Dat hoeft niet eens @wewanl
Oude modem wordt registratie van ongedaan gemaakt en nieuwe gaat in..dus bij thuiskomst nieuwe modem aansluiten, half uur tot een uur wachten, en hij moet weer stabiel online zijn.
Grootste knelpunt van @puppie is dat er beveiligings systemen aan hangen en deze dan een week uit de lucht zijn. Modem door familie, vrienden, buren laten oppikken is denk ik niet eens grootste pijnpunt.
Mogelijk is hier een makkelijke weg omheen als een moderator dit even snel oppakt. Als puppie nu handmatig een nieuw modem opgestuurd krijgt is het sneller binnen omdat het buiten de grote batch valt en heeft puppie dan de tijd alles aan te sluiten?
@wewanl schreef:Ik denk dat er later ook nog geactiveerd kan worden hoor.
Dat kan natuurlijk wel, maar bij Ziggo wordt het nieuwe modem automatisch na 14 dagen geactiveerd en dus de huidige modem dan ge-deactiveerd, waardoor de internet verbinding wegvalt totdat het nieuwe modem geplaatst is.
Maar aangezien @puppie nog steeds op vakantie is, als die 14 dagen periode afloopt, wordt zijn huidige modem ge-deactiveerd en omdat niemand het nieuwe modem kan plaatsen, valt de internet verbinding weg.
@puppie schreef:Hoi,
Vandaag via postnl een belangrijke brief ontvangen van Ziggo.
Hoera u krijgt een nieuw modem. ( ongeveer twee weken)Maar nu wil het geval dat ik dan met vakantie ben in de tijd dat het modem geleverd gaat worden en in bedrijf gesteld moet zijn.
Dus na terug komst in Nederland is dan de verbinding verbroken.
Hoe is dat op te lossen, pakje zal denk ik ook niet aangepakt worden door de buren.Vertel eens hoe dit op te lossen is.
Tja, dit is natuurlijk niet zo'n vreemde vraag, maar ook ik verwacht dat Ziggo u met vragende ogen aankijkt, waarbij het antwoord is dat e.e.a. na 14 dagen automatisch wordt geactiveerd ( maar dat wisten we al ).
Of Ziggo in dit geval maatwerk kan leveren, dat verwacht ik niet. Dat alles onder de noemer dat vele processen automatisch lopen en deze niet gestopt en/of aangepast kunnen worden. Zo heeft Ziggo e.e.a. ingericht en daar zal u het waarschijnlijk mee moeten doen.
Maar misschien kan Ziggo u ( en mij ) verrassen 😇.
Ps. laat u uw vakantie hierdoor niet verpesten ! Veel plezier !
@Kameleon1987 Jij begrijpt precies waar het pijn punt zit.
@Pasi de vakantie wordt er niet door verpest en ja ik ben benieuwd of ziggo mij kan verrassen.
Is het niet zo, dat je oude modem na 14 dagen wordt gedeactiveerd en dat je gerust pas na 14 dagen je nieuwe modem kan aansluiten, dus dat kan ook na 3 weken bijvoorbeeld, dat komt dacht ik niet zo nauw. Het wordt anders als het nieuwe modem teruggestuurd wordt, dan kan dat als opzegging worden gezien.
Maar goed laat een moderator dit maar bevestigen.
Goedemorgen allemaal
Helaas kan ik je vandaag niet positief verrassen @puppie
We hebben echt ons best gedaan het omruilingsproces zoveel mogelijk buiten de bouwvak/schoolvakanties om te plannen zodat zo min mogelijk mensen hinder ondervinden door vakanties. We kunnen helaas niet iedereen sparen of blij maken met het leveringsproces.
Wat eerder genoemd werd is juist. Je hebt 7 dagen om het pakket af te halen bij een PostNL punt. Vanaf de leverdatum ( aan huis, buren of PostNL ) geldt een automatisch activeringstraject van 14 dagen. Daarna wordt door ons het nieuwe modem automatisch op afstand geactiveerd. Het is inderdaad mogelijk dat dit impact heeft op beveiligingssystemen e.d. tijdens afwezigheid.
We kunnen zo'n traject helaas niet gepersonaliseerd op ieders wensen afstemmen. We hebben de juni, juli, augustus maand dit zoveel mogelijk uitgesteld. Vanaf september gaat dit preventief vervangingstraject verder.
Ookal is dit niet het antwoord dat je wenst, of waar ik je tevreden mee krijg, hoop ik wel op enige begrip.
Voor nu alvast een fijne vakantie toegewenst! @puppie
@Jamyla Ik begrijp het wel.
Maar begrijp dan ook dat als ik zonder internet kom te zitten dit een eenzijdige contractbreuk is.
Als er niks mogelijk is dan is het zo.
Ik ga het afwachten.
Bij KPN kan je een internet abonnement per maand afnemen.
Misschien is dat voor jou een manier om de aansluiting met internet in stand te houden tot dat je Ziggo weer kan activeren?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.