Hoi,
Vandaag via postnl een belangrijke brief ontvangen van Ziggo.
Hoera u krijgt een nieuw modem. ( ongeveer twee weken)
Maar nu wil het geval dat ik dan met vakantie ben in de tijd dat het modem geleverd gaat worden en in bedrijf gesteld moet zijn.
Dus na terug komst in Nederland is dan de verbinding verbroken.
Hoe is dat op te lossen, pakje zal denk ik ook niet aangepakt worden door de buren.
Vertel eens hoe dit op te lossen is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
En vandaag is de monteur geweest en heeft een nieuw AOP punt geplaatst.
De meter er aan gehangen en volgens de meter is alles goed.
Monteur heeft ook nog 1 stekker van de coax voor de huiskabel vervangen en nu kan de versterker er tussen uit.
@tobiastheebe zou jij nog een keer naar de getallen willen kijken.
De waarden zijn nog steeds goed tot zeer goed, enige wat nu opvalt zijn geringe hoeveelheden uncorrectable codeword errors op enkele kanalen. Zo te zien heeft de monteur het modem ontkoppeld van coax zonder het van tevoren stroomloos maken, wat ik zelf wel altijd doe. Mogelijk zijn de UCE daardoor ontstaan. Voor de zekerheid kun je het modem nog even opnieuw opstarten.
Is de POA 01-UPC ook vervangen, door een POA-254/POA-550/TPS-258?
@tobiastheebe
Jouw verhaal klopt helemaal.
Coax eruit nieuw AOP en coax er weer in.
POA-01-b is de splitter, laatste pagina van mijn pdf is een foto met daarop de nieuwe situatie.
Wat is het voordeel als ik nu het modem opnieuw start, doe ik morgenvroeg even de vrouw heeft bezit genomen van de afstandbediening.
Maar bedankt voor jouw uitleg.
De foto in de PDF had ik over het hoofd gezien. Het nieuwe AOP is een FISO-X11 geworden. De POA-01-B is de opvolger van de POA 01-UPC. Ik had verwacht dat de monteur een van de eerder genoemde types geplaatst zou hebben, al is de POA-01-B op zich prima als alleen een enkele TV/decoder op de splitter is aangesloten zonder versterker.
Opnieuw opstarten van het modem is niet noodzakelijk, ik stelde dit voor omdat hiermee de codeword errors naar 0 teruggezet worden. Je kunt echter ook in de gaten houden of de uncorrectable CWE op ED3.0 (SC-QAM) niet verder oplopen, op D3.1 (OFDM) mogen ze wel langzaam oplopen.
@tobiastheebe is ga het morgen vroeg eens opnieuw opstarten.
Ik plaats de gegevens dan nogmaals.
Voor nu al heel hartelijk bedank.
En de medewerkers van ZIGGO bedankt voor de hulp.
Nu kunnen we volgende week de zee oversteken.
@tobiastheebe vanmorgen via het menu het modem opnieuw opgestart. Nu een paar uur later de getallen maar weer eens opgehaald.
Zie jij hier nog vreemde dingen in die ik in de gaten moet houden?
Alvast bedankt voor een reactie.
Alles ziet er goed uit, ik zie geen bijzonderheden.
@tobiastheebe Bedankt voor de controle.
Nogmaals iedereen bedankt die op de 1 of andere positieve manier aan mijn probleem heeft meegeholpen om dit op te lossen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.