Vraag
Reacties
Oplossing
Willebil
Level 3

Bij inschakelen TV geen beeld, maar wel geluid

Na de update kan ik de tv niet meer snel inschakelen. Ik heb dan wel geluid maar geen beeld .Ik gebruik de aan/uitknop op de nextbox en dan begint ie weer met het welkom menu. Ik heb hem nu op eco staan en dan krijg krijg ik eerst een oog met streep terdoor e zien en dan krijg pas beeld.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willebil
Level 3
Topicstarter

Sorry, was fout van mezelf, had de nieuwe centrale antenne niet vervangen. Toen ik hem goed bekeek zag ik dat dat de ingang ook een vrouwtje was. Dus die toen ook maar vervangen.

Bekijk in context

0 Kudos
Uitgelicht
Dennis
Community Moderator

Hi @Willebil,

Wanneer de mediabox op Eco stand staat, dan stelt die je geduld vaak iets meer op de proef. Zowel de Mediabox Next als de Next Mini heeft drie energiestanden;

Snelle start

Bij 'Snelle start' start je Mediabox Next binnen een paar seconden op. Het stroomverbruik in stand-by stand is wat hoger.

Trage start

Bij 'Trage start' verbruikt de mediabox minder stroom dan bij 'Snelle start'. Het opstarten duurt iets langer, ongeveer 20 seconden.

Eco-modus

De Mediabox Next staat standaard in 'Eco-modus' door EU-regelgeving. Dit is de zuinigste stand. De opstarttijd is ongeveer 25 seconden.

Wil je het energieverbruik aanpassen? Doe dat in deze vier eenvoudige stappen:

1. Druk op de Home-knop van je afstandsbediening

2. Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Systeem

3. Selecteer Opstarttijd mediabox en druk op OK

4. Selecteer Snelle StartTrage Start of Eco-modus en druk op OK

Voor de eventuele meelezer, wil je nu ook de energiestand aanpassen van je mediabox? Alleen beschik je over een van deze vier mediaboxen.

• Mediabox XL
  • Humax Mediabox
  • Pace Mediabox
  • Digitale Ontvanger

Kijk dan op deze pagina voor de stappen en meer informatie! 

0 Kudos
14 Reacties 14
wewanl
Level 17

Helpt het als je em van de eco stand af haalt ? 

Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Willebil,

Wanneer de mediabox op Eco stand staat, dan stelt die je geduld vaak iets meer op de proef. Zowel de Mediabox Next als de Next Mini heeft drie energiestanden;

Snelle start

Bij 'Snelle start' start je Mediabox Next binnen een paar seconden op. Het stroomverbruik in stand-by stand is wat hoger.

Trage start

Bij 'Trage start' verbruikt de mediabox minder stroom dan bij 'Snelle start'. Het opstarten duurt iets langer, ongeveer 20 seconden.

Eco-modus

De Mediabox Next staat standaard in 'Eco-modus' door EU-regelgeving. Dit is de zuinigste stand. De opstarttijd is ongeveer 25 seconden.

Wil je het energieverbruik aanpassen? Doe dat in deze vier eenvoudige stappen:

1. Druk op de Home-knop van je afstandsbediening

2. Ga naar het Tandwieltje (Opties) en selecteer Systeem

3. Selecteer Opstarttijd mediabox en druk op OK

4. Selecteer Snelle StartTrage Start of Eco-modus en druk op OK

Voor de eventuele meelezer, wil je nu ook de energiestand aanpassen van je mediabox? Alleen beschik je over een van deze vier mediaboxen.

• Mediabox XL
  • Humax Mediabox
  • Pace Mediabox
  • Digitale Ontvanger

Kijk dan op deze pagina voor de stappen en meer informatie! 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@wewanl  schreef:

Helpt het als je em van de eco stand af haalt ? 

Heeft Ziggo die bug dan nog niet opgelost ?

Wel handig dan 🤡. Want dan heb je een 'Eco' mode, waaruit de Ziggo box niet goed wakker wordt en dus is die mode dan eigenlijk onbruikbaar 🤔.

0 Kudos
Willebil
Level 3
Topicstarter

Waarschijnlijk heb je mijn bericht niet goed begrepen. Snelle start: alleen geluid

Trage start: alleen geluid

Eco stand: eerst scherm met oogje en dan beeld.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Hoe oogt het beeld als de instelling op Eco staat @Willebil?
Ook ben ik benieuwd hoe de instellingen rondom beeld op zowel de mediabox als de tv ingesteld staat en of het iets uitmaakt als je een andere instelling selecteerd.

0 Kudos
Willebil
Level 3
Topicstarter

Ik snap niet wat je bedoelt. Mijn probleem heb ik al uitgelegd. De mediabox heeft het altijd goed gedaan op de sneele start maar nu niet meer. Dus nu de ecostand , dat is de eniste optie die werkt.

0 Kudos
Raytje
Level 7

Ik had dit laatst ook. Ik heb toen maar de nextbox naar fabrieksinstellingen gezet maar dit had geen oplossing. Nadat ik de modem een herstart had gegeven deed alles het weer. Het was voor mij de oplossing, misschien voor jou ook @Willebil 

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

@Raytje Wat fijn dat dit voor jou hielp! @Willebil Zou je hier ook nog eens naar kunnen kijken? Het zou het mooie zijn als het hiermee opgelost is.

Raytje
Level 7

@Willebil Is het gelukt? 

0 Kudos
Willebil
Level 3
Topicstarter

Tijdelijk. Eegisteren terug naar fabrieksinstellingen. En net weer het oude verhaal. Ik heb gebeld en ik schijn eennoude box te hebben ( nog een van de eerste). Krijg nu een nieuwe opgestuurd.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Willebil goed te horen dat er iets aan gedaan wordt met een nieuwe! Hoe staat het ervoor? 

0 Kudos
Willebil
Level 3
Topicstarter
  • Slecht. Verkeerde internet kabel meegestuurd met de box. Krijg nu andere, nu ineens dit scherm1000016093.jpg

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Willebil

Hmm, dat is vreemd! Wat voor kabel heb je geleverd gekregen dan? Tevens vroeg ik mij af of je het inmiddels hebt kunnen oplossen of blijft dezelfde melding op dit moment ook staan?

0 Kudos
Willebil
Level 3
Topicstarter

Sorry, was fout van mezelf, had de nieuwe centrale antenne niet vervangen. Toen ik hem goed bekeek zag ik dat dat de ingang ook een vrouwtje was. Dus die toen ook maar vervangen.

0 Kudos