1
Vraag
2
Reacties
mfikkie

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bij afspelen van opgenomen programmas gaat het mis met de afstandsbediening

Dit is mijn laatste poging na chatten, bellen, mailen in meervoud. Communicatie wordt door Ziggo volkomen onmogelijk gemaakt, maar even gezegd zijnde !

Laatste poging voordat ik ga overstappen naar een andere provider.

Sinds een paar weken kan ik bij het afspelen van opgenomen programmas mijn afstandsbediening niet meer gebruiken voor terugspoelen, op pauze zetten, doorspoelen enz. Ik kan alleen een programma starten. Ook teruggaan naar de tv zenders kan niet meer. Enige mogelijkheid is de box uitzetten en weer aan, dan kan ik weer tv kijken.

Als ik een opgenomen programma start gaat het de 1ste keer meestal mis en loopt het geluid wel door, maar het beeld blijft hangen met zo,n draaiend rondje.

Ziggo stuurt kabeltjes die niet in mijn modem passen en een nieuwe splitter.

Nog niet kunnen proberen, want nu hoor ik niets meer van ze......

Ik denk toch al niet dat dit het probleem is, m.i. kan het alleen de XL box zijn.....

Wie oh wie helpt mij?

Marianne

Ziggo stuurt kabeltjes die niet passen 2x en nieuwe splitter. 

30 Reacties 30
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @mfikkie! Mijn excuses dat het contract met ons zo stroef verloopt en dat er nog steeds geen oplossing is het voor probleem dat je ervaart. Top dat je de splitter hebt kunnen vervangen en dat het beeld hierdoor weer scherp is. Nu de problemen met het afspelen van opnames nog oplossen!

Het lijkt me, net zoals @Bert al aangaf, het beste om hier een monteur voor langs te sturen. Je binnenshuisinstallatie ziet er prima uit (nieuwe splitter en coaxkabel) en het probleem moet dus elders veroorzaakt worden. Mogelijk geeft je hoofdaansluiting geen goed signaal door waardoor deze dienst zo belabberd functioneert. Het kan natuurlijk ook nog aan de mediabox zelf liggen welke de monteur op locatie kan vervangen mocht dat nodig zijn. Het bezoek van de monteur is gratis als blijkt dat het aan de mediabox of de hoofdaansluiting ligt.

 

Hopelijk sta je open voor een monteursbezoek!  Ik heb in ieder geval alvast een afspraak ingepland voor komende dinsdag 28 december tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, dan wijzig/annuleer je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

mfikkie
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Erik S,

dank voor je reactie, ik ga akkoord met het monteursbezoek, maar ik verwacht absoluut geen kosten hieraan verbonden, omdat ik een duurbetaalde dienst (TV en Internet) van jullie afneem en er van uitga dat deze dienst correct geleverd wordt.

Vr. gr.

G.H. Wille

mfikkie
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Bert,

bedankt voor je steun, ik ben weer een stap verder.

Fijne Feestdagen gewenst !

h. gr.

Fikkie

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @mfikkie, dankjewel voor je vlotte reactie. Onze monteur berekend geen kosten als het probleem in ons netwerk zit (van buiten t/m je hoofdaansluiting in huis) of in onze apparatuur. Zit het probleem in je eigen binnenshuisinstallatie (denk aan eigen kabels, splitters en/of connectoren), dan berekend de monteur € 50,- voor zijn bezoek exclusief eventuele materiaalkosten. Ik schat de kans echter zeer klein dat dit aan de orde zal zijn omdat A) je coaxkabel nieuw is en B) je splitter ook nieuw is.

 

Hopelijk begrijp je echter dat ik op afstand niet precies kan zien hoe alles aangesloten zit etc. waardoor ik verplicht ben deze voorwaarden te benoemen.

mfikkie
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

hallo Erik S

daar kan ik mee leven.

h. gr.

G H Wille

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @mfikkie

De monteur moet inmiddels geweest zijn. Hoe is het gegaan?

mfikkie
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

hallo Jiri,

Prima monteur, lang verhaal, de aansluiting naar buiten is vervangen en zelfs buitenshuis heeft hij gegraven en iets vernieuwd (de las?).

Maar het probleem was niet verholpen helaas, maar ik zit nu met de nieuw gearriveerde mediabox Next naast me en heb de gebr.aanwijzing gelezen.

Je timing is perfect, ik heb een vraag;

zit er verschil tussen de HDMI kabel van de XL Box en deze, want er staat 4K bij vermeld.

Ik heb wel een upgrade van 0,50 cent in mijn abonnement.

Ik vraag dit, omdat als ik hem moet vervangen in de TV, dit een heisa is omdat de TV ophangt en deze er heel moeilijk opgaat, op de beugel dus.

gr. Marianne

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Gewoon proberen. Mocht blijken dat de huidige kabel problemen oplevert, dan kan je altijd nog de 4k kabel aanbrengen. Er zal hooguit een verschil zitten in afscherming tegen invloeden van buiten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Verschil wat ik tegengekomen ben met de Mediabox XL meegeleverde kabel en de Next meegeleverde HDMI kabel:

 

Het verschil van de kabel zit hem in de HDMI versie, de Mediabox XL is een HDMI 1.4 met HDCP 1.4 voor HD content die geen 4K door kan geven wat snelheid betreft en ook niet qua de HDCP 2.0 content beveiliging.

De 4K is een HDMI 2.0 met HDCP 2.2 Premium High Speed kabel die voor 4K doorgifte en de Next geschikt is.

mfikkie
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

dank je Bert, ik ga de nieuwe gebruiken, laat ik maar meteen nieuwe problemen uitsluiten.

Prettige jaarwisseling en alle goeds voor 2022 gewenst .

gr  Marianne

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor jouw snelle reactie, Marianne! Goed dat de las vervangen is.
Wel jammer dat de problemen vervolgens niet helemaal opgelost waren. 

Wat tof dat je de Mediabox Next hebt besteld. Het wordt even strijden met de nieuwe HDMI, maar ik weet zeker dat je daarna kunt genieten van scherp en helder beeld. Succes met aansluiten en alvast veel kijkplezier

Voor jou ook een fijne jaarwisseling gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic