HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Dit is mijn laatste poging na chatten, bellen, mailen in meervoud. Communicatie wordt door Ziggo volkomen onmogelijk gemaakt, maar even gezegd zijnde !
Laatste poging voordat ik ga overstappen naar een andere provider.
Sinds een paar weken kan ik bij het afspelen van opgenomen programmas mijn afstandsbediening niet meer gebruiken voor terugspoelen, op pauze zetten, doorspoelen enz. Ik kan alleen een programma starten. Ook teruggaan naar de tv zenders kan niet meer. Enige mogelijkheid is de box uitzetten en weer aan, dan kan ik weer tv kijken.
Als ik een opgenomen programma start gaat het de 1ste keer meestal mis en loopt het geluid wel door, maar het beeld blijft hangen met zo,n draaiend rondje.
Ziggo stuurt kabeltjes die niet in mijn modem passen en een nieuwe splitter.
Nog niet kunnen proberen, want nu hoor ik niets meer van ze......
Ik denk toch al niet dat dit het probleem is, m.i. kan het alleen de XL box zijn.....
Wie oh wie helpt mij?
Marianne
Ziggo stuurt kabeltjes die niet passen 2x en nieuwe splitter.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @mfikkie! Mijn excuses dat het contract met ons zo stroef verloopt en dat er nog steeds geen oplossing is het voor probleem dat je ervaart. Top dat je de splitter hebt kunnen vervangen en dat het beeld hierdoor weer scherp is. Nu de problemen met het afspelen van opnames nog oplossen!
Het lijkt me, net zoals @Bert al aangaf, het beste om hier een monteur voor langs te sturen. Je binnenshuisinstallatie ziet er prima uit (nieuwe splitter en coaxkabel) en het probleem moet dus elders veroorzaakt worden. Mogelijk geeft je hoofdaansluiting geen goed signaal door waardoor deze dienst zo belabberd functioneert. Het kan natuurlijk ook nog aan de mediabox zelf liggen welke de monteur op locatie kan vervangen mocht dat nodig zijn. Het bezoek van de monteur is gratis als blijkt dat het aan de mediabox of de hoofdaansluiting ligt.
Hopelijk sta je open voor een monteursbezoek! Ik heb in ieder geval alvast een afspraak ingepland voor komende dinsdag 28 december tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, dan wijzig/annuleer je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.
Om alle mogelijke oorzaken te vinden of juist uit te sluiten:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
bij deze
modem
nieuwe splitter
ik zie onder meerdere dezelfde problemen, bij een was dus een nieuwe mediabox de oplossing.
Op deze splitter past een groen / rode kabel naar je modem, de rode kant schuif je over de F-connector van je modem.
Welke kleuren hebben de kabels die je toegezonden zijn?
@mfikkie schreef:
ik zie onder meerdere dezelfde problemen, bij een was dus een nieuwe mediabox de oplossing.
Ik ken er honderden waar de oude splitters de oorzaak waren, je zult eerst het fundament, alle verouderde aansluitingen, hedendaags moeten maken voor je verder gaat bouwen.
zie de foto van mijn modem.
Er zit een extra draaidop op, heb ik allemaal uitgelegd, deze kan ik er niet opzetten
maar geloof je oprecht dat dit de oplossing is?
YEP, je hebt een draaidop niet nodig bij de nieuwe F-connector stekkers.
ik heb het nogmaals geprobeerd en even goed doorgedrukt en hij gaat er nu wel in, ik vond het een beetje eng om zoveel druk te gebruiken. Ik ga nu verder je hoort nog van me morgen
hoi ben ik weer.
Heb de nieuwe splitter geplaatst en ik moet zeggen dat het beeld weer scherper is, zoals voor het gedoe toen het om de haverklap stilstond , wat ondertussen blijkbaar is opgelost door Ziggo.
Maar het slechte nieuws is dat het niet de oplossing is voor bovenstaand probleem, zoals ik al vermoedde.
Ik heb net voor de zekerheid nog even een herstart gedaan, maar helaas.
hoi Bert
ik heb net op mijzelf gereageerd, bij deze even op jou.
Ik heb nog niet helemaal door hoe dit allemaal werkt 🙂
Welke problemen ervaar je nu nog precies?
En kun je een foto hier plaatsen van hoe de Mediabox XL nu aangesloten zit?
bedoel je de achterzijde vd mediabox
Nee, de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Is vandaar uit 1 kabel naar je mediabox XL?
Of zit er nog een wandcontactdoos tussen?
de nieuwe splitter zit er nu in met daarin de mediabox (nieuwe coaxkabel) en het modem
Dan ben ik bang dat de oorzaak de oude wandcontactdoos is.
Een Ziggo monteur kan die gratis komen vervangen voor een hedendaagse wandcontactdoos.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...