HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb sinds kort een mediabox next ontvangen. Hij is op mijn lg oled tv aangesloten met de hdmi kabel die door ziggo erbij is geleverd. Als ik de mediabox next aanzet dan valt het beeld en geluid aan en uit gedurende ongeveer 5 minuten. Ik heb de stekker op advies van ziggo uit het stopcontact gehaald even gewacht en weer ingestoken. Dit heeft niet geholpen. Heeft iemand tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@curfs Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit minder dan 8-10 jaar geleden zo is aangesloten door een Ziggo monteur.
Uit die tijd is Kabelkeur en Ziggo geschikt, en zouden die stekkers van metaal zijn en hiermee afgeschermd voor allerlei instraling.
Als je een Ziggo monteur laat komen die dit in orde gaat maken is de rekening voor jezelf.
Klik hier voor Dit doet een storingsmonteur (ziggo.nl)
Kosten storingsmonteur (ziggo.nl)
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?
Hallo Bert,
Bedankt voor je reactie. Zie bijgevoegde foto's. Kun je hier iets mee?
Oef..... dat er met deze installatie überhaupt nog iets werkt vind ik al een wonder. Antieke stekkers/connectors, slechte splitters, splitter op splitter, versterker op versterker..... er is teveel mis om op te noemen. Ik zou zeggen: laat een monteur komen die de boel voor u netjes maakt en dan is waarschijnlijk het probleem opgelost.
Kun je ook nog een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
@curfs De eerste plaats is OK en de eerste versterker ook, de rest is hopeloos voor een goed signaal.
De rechthoekige witte stekkers zijn niet afgeschermd en vangen als een antenne allerlei signalen op allerlei frequenties, o.a 4G 5G Digitenne enz. enz. enz., op en zetten die op het hele coax netwerk.
Die witte stekkers moeten in ieder geval vervangen worden voor afgeschermde.
Omdat er een versterker achter een versterker zit, zou het ook nog kunnen zijn dat de Next ook nog een te hoog signaal krijgt.
Beide geven allerlei storingen, dus daar moet echt iets aan gebeuren.
Omdat dit deel je eigen coax netwerk is, moet je dit zelf in orde maken of een Ziggo monteur kan dit voor je in orden maken tegen kostprijs.
Hallo Bert, nogmaals bedankt voor je reactie. De huidige aansluitingen zijn een aantal jaar geleden door een monteur van ziggo aangelegd. Ik vind het daarom vervelend dat de aansluitingen niet goed zijn.
De storing is alleen bij het aanzetten van de mediabox next. Daarna heb ik de hele avond geen enkele storing. Ik denk dat het beste is dat ik opnieuw contact opneem met ziggo.
@curfs Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit minder dan 8-10 jaar geleden zo is aangesloten door een Ziggo monteur.
Uit die tijd is Kabelkeur en Ziggo geschikt, en zouden die stekkers van metaal zijn en hiermee afgeschermd voor allerlei instraling.
Als je een Ziggo monteur laat komen die dit in orde gaat maken is de rekening voor jezelf.
Klik hier voor Dit doet een storingsmonteur (ziggo.nl)
Kosten storingsmonteur (ziggo.nl)
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...