Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
a.vermist
Level 1

Betaling monteur.

Op aanraden van Ziggo is er vandaag een monteur hier geweest. Deze heeft de Ziggo aansluiting geoptimaliseerd. Dit was niet op mijn verzoek maar moest van de telefonische hulp van ZIGGO.

Waarom wordt er dan 40 euro service starttarief + 30 minuten arbeid in rekening gebracht.??

Nogmaals ik heb hier niet om gevraagd, maar moest van Tel. ZIGGO.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @a.vermist. Een versterker hoort binnen jouw domein. Zoals in de mail ook staat, hiervoor worden kosten in rekening gebracht. De versterker zelf, maar dan ook de kosten voor de werkzaamheden voor de monteur. Sterker nog, alles wat na het eerste aansluitpunt wordt aangesloten (dus ook splitters en kabels, die ook vervangen zijn lees ik), behoren niet meer tot ons netwerk. 

Nu zie ik dat je inmiddels telefonisch contact gehad hebt en de 40 euro van de monteurskosten zijn vergoed, waardoor je nu enkel voor de versterker zelf betaald hebt. Ik neem aan dat dit nu wat jou betreft afgerond is? :-). 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen dieper in de systemen kijken en zien wat er gebeurt is en zo nodig stappen ondernemen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@a,vermist een monteur brengt niet zomaar kosten in rekening. Kun je iets meer toelichten wat de aanleiding was tot het inplannen van de monteur en wat er zoal gedaan is? 
Zo kunnen we er samen ook een betere kijk op krijgen. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@a.vermist  schreef:

Op aanraden van Ziggo is er vandaag een monteur hier geweest. Deze heeft de Ziggo aansluiting geoptimaliseerd. Dit was niet op mijn verzoek maar moest van de telefonische hulp van ZIGGO.

Waarom wordt er dan 40 euro service starttarief + 30 minuten arbeid in rekening gebracht.??

Nogmaals ik heb hier niet om gevraagd, maar moest van Tel. ZIGGO.

Overigens : Als er tijdens het telefonisch gesprek met Ziggo, toen de Ziggo monteur is afgesproken, niet is aangehaald/benoemd dat er eventueel kosten in rekening worden gebracht voor de monteur, dan kan Ziggo geen kosten in rekening brengen!

0 Kudos
a.vermist
Level 1
Topicstarter

In eerste instantie was mijn klacht, via de telefoon, dat ik slecht internet had. Soms was er even helemaal geen internet mogelijk. Ik kreeg toen twee wifi repeaters toegestuurd.???

Toen ik daarover belde was misschien het kabeltje van het modem naar het invoerpunt verouderd. Er werd een kabeltje opgestuurd. Dat was een verkeerd kabeltje (een kabeltje voor een TV aansluiting). Het kabeltje van het modem naar het aansluitpunt heeft twee f-connectoren.

Toen ik daar weer over belde werd mij verteld dat ik daar niet aan mocht komen, de kabel voor het modem is van ZIGGO en als ik daar aan kom kan me dat veel geld gaan kosten (werd echt zo verteld). Ze zou een monteur sturen.

De monteur is dus geweest en heeft het invoerpunt geoptimaliseerd en een nieuw kabeltje geleverd.

Ook werd mij door de monteur verteld dat het signaal voor de TV te zwak was en ik een versterker nodig had.

Die wilde hij wel plaatsen, koste wel geld. Eenmalig de kosten van de versterker. Het plaatsen was overigens in 5 minuten gebeurd.

Nogmaals de monteur heeft gewerkt aan het netwerk van ZIGGO.

Bijgaand de tekst van de e-mail:

Werk en kosten
Is een reparatie nodig aan de kabels in huis dan betaalt u daarvoor. Voor een vast bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing want al het nodige werk, materiaal en voorrijkosten zijn inbegrepen. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs.

Reparaties aan het Ziggo netwerk, aan het eerste aansluitpunt in huis en onze leenapparatuur zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.

IK hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,  Albert

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @a.vermist. Een versterker hoort binnen jouw domein. Zoals in de mail ook staat, hiervoor worden kosten in rekening gebracht. De versterker zelf, maar dan ook de kosten voor de werkzaamheden voor de monteur. Sterker nog, alles wat na het eerste aansluitpunt wordt aangesloten (dus ook splitters en kabels, die ook vervangen zijn lees ik), behoren niet meer tot ons netwerk. 

Nu zie ik dat je inmiddels telefonisch contact gehad hebt en de 40 euro van de monteurskosten zijn vergoed, waardoor je nu enkel voor de versterker zelf betaald hebt. Ik neem aan dat dit nu wat jou betreft afgerond is? :-).