1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jerbro

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste instelling Next 4K Qled TV

Ik heb de Ziggo next en een Qled Samsung tv (4K). Ik heb een hoop gelezen maar wordt nu niet echt wijzer of ik kwaliteit instelling op 4K of automatisch moet zetten. Zo las ik iets over  “Upscaling”  Verder hoor ik graag wat een andere met vergelijkbare tv aan de beeld/geluid instellingen van de ziggo box next hebben  aangepast/veranderd voor het beste resultaat. Ik heb een next, qled tv en Samsung bar met speakers

zie graag een voorbeeld en advies van andere alvast bedankt ..

4 Reacties 4
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Kijk aub in het al bestaande topic. Ik heb daar een poging gedaan om de upscaling en "automatisch" stand uit te leggen. 

In dat topic worden ook tv instellingen geplaatst. Om een antwoord op je vraag te krijgen zul je wel het tv type nummer moeten melden. "Qled" is een beetje te weinig. Zet je tv type en dergelijke in je "handtekenig" dan hoef je dat niet steeds te herhalen.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/tips-voor-de-beste-beeldkwaliteit-40055?postid=541629

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Niks moet. Je stelt het zo in wat je zelf het mooiste vindt….

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

De link van Bert is een grote bron van info, die kan ik zeker aanraden.

Wat betreft het upscaling verhaal, hier een eenvoudige samenvatting.

Instelling Next:

Automatisch en 4k: In beide instellingen doet Next 4k upscaling (behalve natuurlijk bij echte 4k content maar die is er weinig).

1080p/i: Bij deze instelling wordt de upscaling over gelaten aan de TV.

Wat beter is? Daarover verschillen de meningen dus de enige manier is: zelf proberen. Ik heb de indruk dat het verschil nogal klein/subtiel is (anders was er wel consensus over).

Het jammere van de 1080 instellingen is wel dat je, igv een echte 4k uitzending, even moet omschakelen naar 4k of automatisch. Je zou bij “Automatisch” denken dat dan de resolutie van de uitzending wordt gevolgd maar helaas is dat niet zo. Wat we graag willen is dat Ziggo een “Volg bron” optie toevoegt.

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Dolfff wrote:

De link van Bert is een grote bron van info, die kan ik zeker aanraden.

Wat betreft het upscaling verhaal, hier een eenvoudige samenvatting.

Instelling Next:

Automatisch en 4k: In beide instellingen doet Next 4k upscaling (behalve natuurlijk bij echte 4k content maar die is er weinig).

1080p/i: Bij deze instelling wordt de upscaling over gelaten aan de TV.

Wat beter is? Daarover verschillen de meningen dus de enige manier is: zelf proberen. Ik heb de indruk dat het verschil nogal klein/subtiel is (anders was er wel consensus over).

Het jammere van de 1080 instellingen is wel dat je, igv een echte 4k uitzending, even moet omschakelen naar 4k of automatisch. Je zou bij “Automatisch” denken dat dan de resolutie van de uitzending wordt gevolgd maar helaas is dat niet zo. Wat we graag willen is dat Ziggo een “Volg bron” optie toevoegt.

 

Yep zo is het Dolff perfect kort en krachtige uitleg niets aan toe te voegen  en indd. “Volg de Bron “ ASAP>» ziggo please.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic