PatKi

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Instellingen Next ivm LG Oled 65 inch

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de beste Instellingen van mijn Next en/of mijn LG Oled, om het beste beeld te krijgen. Maar ben nog niet helemaal tevreden. Een voorbeeld, als ik Netflix kijk via de Next is zwart niet zwart, maar kijk ik het via de app van mijn TV zijn de kleuren perfect. Dus heb het idee dat het signaal of de instellingen van mijn Next niet optimaal zijn voor mijn LG.

 

Ook voor TV uitzendingen vind ik de keuten/scherpte tegenvallen.

 

Zijn er tips die mij kunnen helpen?

 

Thx Patrick

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Beste @PatKi 

 

Welkom op de Ziggo Community een klant helpt klant Community.

 

Als als je de Smart TV Apps gebruikt op je LG Oled TV zijn deze indaad anders dan op de Media Box, de Media Box loopt iets achter met de Software als op een Smart TV die groter en sterker platform aanbied, en als je de TV gewoon 4K instelt op je Next door de Home Knop in te drukken, dan tandwiel op rechts en je gaat naar tabblad Beeld en Geluid  kijk dan of de HDMI Resolutie op 4K staat of Automatisch en je 4:3 bewerking op uitgerekt, dan heb je meestal wel de beste instelling op de Next voor je TV te pakken.

 

Op de LG Oled TV is een poort die een hogere instelling bied 4:4:2 of 4:4:4 vaak is dat HDMI poort 1 of de laatste staat ook in je boekje en op de TV.

 

Anders laat je gegevens achter in je profiel dan kan een ander lid of Moderator je verder helpen.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op mijn LG OLED 55" geen problemen en op de Next beeld en geluid ingesteld op automatisch via hdmi 1.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @PatKi , heb je al gekeken naar de tips van @Dave! en @KBX458
Als je meer hulp van onze Community leden hierbij kunt gebruiken, laat je het dan weten in dit topic? 

PatKi
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Meindert , nee het heeft nog niet echt geholpen. Wat ik verder heb gelezen is dat je de Mediabox moet instellen op 1080 en geen K4 en dan de TV het om laten zetten naar K4. Dit lijkt wel wat te werken, maar dan heb ik bij K4 uitzendingen van Ziggo, bv Formule 1 geen beeld. Kan ik natuurlijk tijdelijk omzetten. 

 

Maar heb nog steeds het idee dat ik niet het ideale uit mijn TV haal. Zoals ik al zei, al ik Netflix kijk met de app op mijn TV is het beeld super, met de Netflix app van de Mediabox is dit zoveel slechter. Dus heb ik het idee dat ook TV uitzendingen niet goed worden doorgegeven omdat het beeld van mijn OLED nog steeds niet optimaal is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je kan eens gaan stoeien met de beeld instellingen van de tv. 

Gebruik de ab van je tv:  tandwieltje > 3 stippen (alle instellingen > beeld > instellingen beeld modus. Je hebt de keuze uit 10 instellingen.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @PatKi , was je inmiddels al wat verder gekomen dankzij de extra hulp van @KBX458 ?

Uitgelicht topic