Googletwix

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bepaalde zenders werken niet via CI+

Hallo,

We hebben een CI+ module in een tweede TV boven. Altijd prima gewerkt. Ineens geven o.a.RTL4, 5, SBS6 een foutmelding dat deze zenders zijn gecodeerd. Ik heb inmiddels van alles gebrobeerd. De TV opnieuw de zenders laten zoeken, op mijnZiggo ingelogd en daar de zenders laten vernieuwen. Niets helpt. Het vreemde is dat kanaal 14 dus wel zonder problemen werkt.

Iemand een idee?

 

Groet

Remon

 

12 Reacties 12
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Googletwix

Het zenderaanbod is op deze manier aardig ingeperkt :-(. Goed dat je aan de slag bent gegaan om het op te lossen maar balen dat niets lijkt te helpen. Is de TV gecertificeerd voor de Ziggo CI+ module? Zo ja, dan wil ik je adviseren een software update uit te voeren op je TV. Meer info en eventuele vervolgstappen vind je op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/gecodeerd-signaal-oplossen#/nee,-de-meld... Laat je de uitkomst hier weten?

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Samsung TV (was en) is CI+ gecertificeerd, anders zou het helemaal niet hebben gewerkt, lijkt mij. Dus ja ik heb de check nogmaals uitgevoerd.

 

Ook heb ik de TV opnieuw geïnstalleerd vanaf factory instellingen. Dat heeft helaas niets veranderd aan de situatie. Bovenstaande link helpt mij niet aan een software update. De Samsung TV is up-to-date qua eigen instellingen/software dus ik weet niet wat er nu nog meer aan oplossingen ligt.

 

Waarom werkt kanaal 14 wel, en de andere commerciële zenders niet?

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

…..laatste aanvulling……..ik krijg ook wisselende foutmeldingen. RTL4 zit niet in ons pakket, en dan weer spontaan een CI+ update (die elke keer mislukt en ik niet opnieuw kan oproepen). Dan weer foutmelding i34-9

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Googletwix ,

Haal de hele CI+ module er eens uit en blaas hem schoon, 2e tv op onze slaapkamer heeft er ook af en toe last van. Even stofvrij maken en terug plaatsen helpt meestal.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hi @Googletwix, heb je met de tip van Sparco1955 alles weer aan de praat?

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee helaas. dit had ik overigens zelf ook al geprobeerd. Het is niet zo dat niks werkt. Ik heb HDTV met NPO1, 2 en 3. De betaalde commerciële zenders vanaf RTL4 (en RTL5, SBS6 etc etc) zijn zwart. Ik krijg de melding dat die in een bepaald pakket zitten. Ook lijkt die CI+ module elke keer een andere foutmelding te geven. Ik heb 1 keer een melding voor update gekregen, op akkoord geklikt en toen weer een error. Installatie kon niet worden voltooid.

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Googletwix Je kan igg vanaf kanaal 925 de andere zenders in sd kijken. op dit moment heb je de free to air zenders. Even noodoplossing tot zaak is opgelost. Zet ook eens de tv eens stroomloos.. ( eigenlijk niets vandoen inz zenders ..wellicht pakt dit weer de goede werking op inz de module. Naar mijn idee moet ziggo even je abbo weer opnieuw activeren/zetje geven

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Googletwix,

Ik heb zojuist de smartcard van de Ci+ Module even een opfrisser gestuurd. Dit verhelpt in ieder geval de ‘gecodeerd’-melding. Je geeft echter wel aan dat je afwisselende meldingen krijgt, dus het zou ook nog verschillende oorzaken kunnen hebben. Laat je weten of dit het al heeft verholpen  ?

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 Bedankt voor de hulp maar het maakt geen verschil. Ik krijg de melding dat bv RTL4 is gecodeerd gevolgd door de melding i34-9. Ik heb de TV ook opnieuw alle zenders laten zoeken. Ik denk dat de CI+ kaart een update nodig heeft maar ik kan dat nergens ingang zetten. De TV is verbonden met internet.

Mvg

Remon

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update.....ik heb de TV naar beneden gehaald en verbonden met een gloednieuwe coax kabel aan de Ziggo ingang en ook weer aan de modem gehangen. Dan werkt de CI+ update wel. Maar helaas.....ik heb wel digitale TV, echter alle commerciele zenders zoals RTL4 zijn zwart. De naam van het programma komt wel even kort in beeld.

Googletwix
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update 2 - alles werkt weer. Toch even de kaart eruit gehaald....opnieuw zenders laten zoeken en dan de kaart er weer in. Dus de CI+ update was de boosdoener. Verbinding met een korte A++ coax 1 gHz was de oplossing.

Vraagje: wat is nu de standaard voor een coax kabel in huis om door te trekken? Voor internet gebruik ik cat6a maar van coax heb ik geen verstand

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Top dat alles inmiddels weer werkt @Googletwix ! Voor wat betreft je vraag: Controleer of de kabel een kabelkeur heeft, dat is dit keurmerk. Verder kun je hier en hier een mooi uitgebreid verhaal lezen over bekabeling.

Uitgelicht topic