1
Vraag
2
Reageer en help mee
Markus2

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beosound stage koppelen aan Next AB

Hallo Allemaal,

Ik probeer mijn Neosound Stage 1 soundbar te koppelen aan de Next afstandsbediening maar tot op heden is dat nog niet gelukt.
Heb verschillende opties geprobeerd in het menu waaronder modelnummer maar zonder succes.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

alvast vriendelijk bedankt

groet, Markus

9 Reacties 9
Markus2
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor de spelfout, dit moet Beosound stage 1 zijn

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Markus2, van harte welkom op de Community! Wat irritant dat het niet lukt om je soundbar aan de Next te koppelen. Je doet dit via het menu -> koppel je afstandsbediening -> koppel je versterker begrijp ik. Bang & Olufsen kan je vervolgens als merk selecteren, maar bij het invoeren van het modelnummer kom je niet verder? Wanneer je kiest voor 'test wat toetsen', wat gebeurt er dan? En hoe heb je de soundbar op de Next aangesloten? 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Is de Beosound Stage aangesloten op een LG oled televisie? 

Ik heb namelijk bovenstaande combinatie. Als je dan de Next koppelt aan je LG oled werkt het probleemloos.  

Markus2
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Monica, dankjewel voor de reactie.

Ik heb de ' test wat toetsen ' geprobeerd maar zonder resultaat.

Zowel bij de keuze van B&O als Bang en Olufsen, deze staan allebei in het menu maar lijkt mij dat het om de zelfde fabrikant gaat.

Markus2
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo, ik heb de soundbar aangesloten op een Sony KD-65AF8.

Ik kan het volume wel regelen maar alleen als ik in het next menu Sony Tv selecteer.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dan is het toch goed? Je soundbar is verbonden earc dus je tv stuurt het volume van de Beosound stage. 

 

Markus2
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat werkt prima zolang ik in de optie geluid op de next de Sony tv selecteer.

Dan regelt je tv in principe het volume naar de Beosound Stage 1 en niet direct de Next.

Het is jammer als de optie beschikbaar is en deze niet werkt.

Als ik voor de optie Bang en Olufsen kies dan heb ik wel nog steeds geluid maar kan ik het volume niet meer regelen.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het gaat er toch om dat je met de volume knop van de next afstandsbediening het volume van je Beosound Stage kan regelen? Dan maakt het toch niet verder uit als het goed werkt?

Markus2
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb je gelijk in wilde hem alleen rechtstreeks koppelen als die mogelijkheid geboden wordt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic