1
Vraag
2
Reageer en help mee
vegtej

Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben ik rds text kwijt met digitale radio.? Daarnaast wordt er ook een digitale kabel met d radio ontvanger mee geleverd

ben ik rds text kwijt met digitale radio, ik heb nu een reciever met rds.?  Daarnaast wordt er ook een digitale kabel met d radio ontvanger mee geleverd

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De receiver zal FM signaal ontvangen dat is niet digitaal, rds is een apart meegestuurd signaal. 

Bedoel je de nieuwe dvb-c ontvanger?

vegtej
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja de digitale ontvanger.  Daarnaast wordt er ook geen digitale S/PDIF kabel geleverd.

En als laatste kanik zelf gaan investeren in een aparte ontvangen + digitale kabel a 70 euro ( in totaal)..  Schijnbaar is het normaal dat ziggo iets wijzigd en dat wij weer voor de kosten opdraaien met minder functionaliteit..   Misschien tijd om na zo’n 30 jaar van provider te gaan wisselen van wege dit ontmoedigings beleid …

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In het kader van bezuiniging heb ik begrip voor het niet meesturen van kabeltjes, gezien de prijs van dit product zou dat wel mogen.

 

vegtej
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik begrijp dus dat ik dit zelf mag gaan betalen...als ik bij Ziggo blijf..of kunnen jullie iets doen aan de kosten a ~ 70 euro

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben ook gewoon klant. Dit moet een moderator beantwoorden.

De €70,00 kan ik niet plaatsen, zijn dat de totaal kosten van deze ontvanger plus extra kosten. Of een ander abonnement?

vegtej
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De kosten van de ontvanger zijn 47,50 + digitale kabel ~ 20 euro

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
vegtej wrote:

De kosten van de ontvanger zijn 47,50 + digitale kabel ~ 20 euro

Er is niks digitaals aan de kabeltjes ? zo is het inderdaad wel duidelijk.

 

vegtej
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De digitale S/PDIF kabel ( glas) is wel degelijk digitaal
Lees is de handleiding
“ Sluit nu de ontvanger aan op je eigen stereoset of versterker. Gebruik hiervoor de Tulp/RCA kabels of de digitale S/PDIF uitgang.”  Alleen de tulip kabel zit erbij

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
vegtej wrote:

De kosten van de ontvanger zijn 47,50 + digitale kabel ~ 20 euro


Bedoelt u met een digitale kabel de SPDIF kabel? Zo ja, dan kan u behoorlijk bezuiniging op de €20,-. Een SPDIF kabel van minder dan €10,- is net zo goed en dat is 50% ‘winst’.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
vegtej wrote:

De digitale S/PDIF kabel ( glas) is wel degelijk digitaal
Lees is de handleiding
“ Sluit nu de ontvanger aan op je eigen stereoset of versterker. Gebruik hiervoor de Tulp/RCA kabels of de digitale S/PDIF uitgang.”  Alleen de tulip kabel zit erbij

 

Het signaal is digitaal een blokvorm geen vloeiende golf. Via HDMI hebben we ook een digitaal signaal, net zo goed dat we via Coax een digitaal signaal binnen krijgen.

Nogmaals het gaat om het signaal  niet de aansluiting. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic