Hallo iedereen,
Ik ervaar iets vreemds elke keer als ik mijn tv aanzet nadat deze voor een paar uur uit heeft gestaan. Bij het opstarten is mijn beeldverhouding standaard 4:3 en ik kan dit niet aanpassen. De enige fix die ik heb gevonden is de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan krijg ik weer beeld in 16:9. Maar als ik dan de tv weer uit heb gezet voor de avond of voor langer dan een paar uur dan staat deze weer in beeldverhouding 4:3 als ik deze weer aanzet.
Daarbij als ik probeer om de resolutie aan te passen terwijl de beeldverhouding 4:3 is dan krijg ik foutcode CS3400. Deze code betekend volgens Ziggo "dat het momenteel niet mogelijk is om de gekozen film of serie te kijken". Ik snap niet helemaal wat dat te maken heeft met het aanpassen van mijn beeldresolutie. Als na de fabrieksreset het beeld weer in 16:9 staat kan ik wel weer het beeldresolutie aanpassen.
Ik ben ongeveer een week een nieuwe klant bij Ziggo en gebruik de Next Mini.
Eerst heb ik de klantenservice via de app deze vraag gesteld en hun gaven aan de community te proberen.
Weten jullie wat er aan de hand is?
Groeten,
HarmB-97
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Ik heb dat ook wel eens gehad.
De stroom er af een paar minuten en het weer OK. Dus echt de stekker uit het stop contact.
Kwam daarna dit probleem ook niet meer terug voor jou na het uithalen van de stekker uit het stopcontact? of is het meer een tijdelijke fix zoals het terugzetten van de fabrieksinstellingen?
Kwam daarna dit probleem ook niet meer terug voor jou na het uithalen van de stekker uit het stopcontact? of is het meer een tijdelijke fix zoals het terugzetten van de fabrieksinstellingen?
Goedemiddag HarmB-97,
Zou ik u mogen vragen wat voor soort tv u heeft? en wat voor model/type is de tv. Als u hier antwoord op geeft kan ik bijvoorbeeld op websites zoals tweakers.nl kijken of er andere gebruikers zijn die het zelfde probleem ervaren. Daarnaast zou ik ook nog de handleiding online kunnen opzoeken en downloaden om te kijken of ik wat handige bruikbare en probleemoplossende informatie voor u kan vinden.
De ( Next ) Mini is en blijft een Ziggo product, met low-end hardware en eigen low-end Ziggo software. Als men naar de geschiedenis kijkt van wat de Ziggo's software 'bakkers' de afgelopen jaren hebben gepresteerd, dan verbaast het me niets dat het soms fout gaat. Vroeger werd er wel eens gegrapt, dat een reset knop de meest gebruikte optie zou zijn van een Ziggo box, áls er een reset knop op zou zitten. Toen én nu moet men het met de uit/aan knop doen.
Door de Mini uit/aan te zetten voert u in feite een reset uit.
@Pasi "met low-end hardware en eigen low-end Ziggo software."
Welke onderdelen uit de Next zijn low end en wat is precies low end software?
Ik lees hier niet veel problemen meer met de Next / Next mini, helemaal als je weet dat er miljoenen draaien.
Wat ervaar je zelf met de Next / Next mini voor problemen dat je het hier op een negatieve manier wegzet die niet overeenkomt met de praktijk?
Goedemorgen Panda_Snorkel,
Bedankt voor je reactie en ik zou het zeer op prijs stellen als je meer informatie zou kunnen vinden. Mijn tv is een Philips 40pfk4100/12.
Wellicht is het ook waard om aan te geven dat mijn Next Mini via internetkabel zit aangesloten aan een powerline adapter van Ziggo die ik via hun webshop heb gekocht zodat ik geen extra kabels door de woonkamer hoef te leggen.
Dit probleem is vaker voorbij gekomen dit lag bijna elke keer aan miscommunicatie tussen de mediabox en de televisie.
Ik zie een duidelijke vervorming van het breedbeeld formaat de pillarbox balken horen niet zichtbaar te zijn.
Hoe staat de mediabox ingesteld betreffende 4:3 en 16:9?
Omdat het een FullHD televisie lijkt te betreffen zou de Mini standaard op 1080p moeten worden ingesteld niet op 4K of automatisch dat heeft geen nut.
@Garihd schreef:
...
Omdat het een FullHD televisie lijkt te betreffen zou de Mini standaard op 1080p moeten worden ingesteld niet op 4K of automatisch dat heeft geen nut.
Als de Next/Mini op automatisch staat, dan zou die de resolutie van de tv moeten over nemen ( dat is namelijk het automatische eraan ).
@Pasi schreef:
@Garihd schreef:
...
Als de Next/Mini op automatisch staat, dan zou die de resolutie van de tv moeten over nemen ( dat is namelijk het automatische eraan ).
In een perfecte wereld wel echter zo werkt het niet helemaal gebaseerd op diverse topics. Echter heeft de resolutie weinig met het vreemde aspect ratio gedrag te maken.
@Garihd schreef:
@Pasi schreef:
@Garihd schreef:...
In een perfecte wereld wel echter zo werkt het niet helemaal gebaseerd op diverse topics. Echter heeft de resolutie weinig met het vreemde aspect ratio gedrag te maken.
Inderdaad, maar "...Omdat het een FullHD televisie lijkt te betreffen zou de Mini standaard op 1080p moeten worden ingesteld niet op 4K of automatisch dat heeft geen nut..." moet zijn : Omdat het een FullHD televisie lijkt te betreffen zou de Mini op 1080p of op automatisch moeten worden ingesteld.
Dat dát misschien niets met de vreemde 4:3 beeldverhouding te maken heeft, dat kan. Nu zou dat een fout in de tv kunnen zijn, maar eigenlijk verwacht ik dat de Next Mini een probleem heeft.
Het is niet ondenkbaar dat de instelling van de televisie zelf niet op 16:9 blijft staan dit inderdaad een fout in de software van de tv zelf is.
Aangezien in het start bericht ook wordt geschreven dat de televisie naar de fabrieks instellingen wordt teruggezet.
Om de televisie zelf uit te sluiten zou er een coax kabel direct in de tv en de tuner hiervan gebruiken dat kunnen uitwijzen.
Echter dit probleem is recent vaker voorgekomen.
Hallo Garihd,
Bedankt voor de tip dat het wellicht ook aan de TV zelf zou kunnen liggen. Ik heb in de instellingen van de TV zelf de beeldverhouding veranderd van "auto" naar "breedbeeld" ofwel een 16:9 beeldverhouding. De resolutie instellingen in de Next Mini had ik vanaf het begin al veranderd van "Matchen met TV" naar "1080p Full HD" dus dat zou al goed moeten zijn vanaf het begin.
Ik heb nog niet kunnen testen of deze "breedbeeld" wijziging van de beeldverhouding aan de TV zelf werkt aangezien ik de Next Mini kort daarvoor al weer had gereset naar fabrieksinstellingen. Na zo'n reset dan blijft mijn beeldverhouding vaak intact, ook al zet ik de tv en de next mini uit en kort daarna weer aan. Het is echt pas na een langere periode van enkele uren dat de TV en Next Mini uit staat dat de beeldverhouding weer terug schakelt naar 4:3 bij een nieuwe opstart.
Daarbij nog een kleine opheldering over wat je typt. Ik heb de TV zelf nooit teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik doe dat enkel en alleen bij de Next Mini.
Ik zal vanavond kijken of mijn TV en Next Mini nu wel opstart met 16:9 en laat het hier weten.
U schreef :
"De enige fix die ik heb gevonden is de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen"
Vandaar mijn foute gedachtegang het komt vaker voor dat iemand TV schrijft maar de mediabox bedoeld.
We zullen het resultaat wel lezen.
Hoi @HarmB-97 hopelijk heb je een geweldig weekend gehad en heb je kunnen genieten van het mooie weer. We zijn natuurlijk enorm benieuwd of jij afgelopen vrijdag avond nog aan de slag bent geweest met de TV en de Next Mini, en of het is gelukt de beeldverhouding naar wens in te stellen of dat je onze assistentie hier nog nodig hebt. Laat je het ons weten?
ok dus tv opnieuw instellen niet alleen fabrieksinstellingen terugzetten
Eerst kijken bij de display instellingen van de TV zelf om te kijken of die perongeluk op 4:3 staat
4:3 overgang stop zetten in instelling van de tv beeldinstellingen
Heeft u een andere tv of een PC monitor. Dan kunt u uitsluiten dat het niet aan uw tv kastje van Ziggo ligt maar aan de tv instellingen van het beeld
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.