Hallo forum, sinds deze week heb ik regelmatig last met vervormd beeld in de vorm van verticale gekleurde strepen en meerdere blokken. Dit komt voor bij het opstarten of na beëindig van Netflix.
online zijn meerdere klachten hier over geponeerd. Ik heb software update 4.44 op de box staan.
voorheen nooit last van gehad. Ook het resetten van de box helpt niet en het wijzigen van beeld en geluid. Heb inmiddels een afspraak met de monteur gemaakt voor a.s. Maandag 28-11-22.
bekabeling is van recente datum. M.I. Lig5 probleem bij update. Wie weet meer over dit probleem. Mijn zoon is ook woonachtig in Maastricht heeft ook de mediabox next en heeft geen problemen zoals ik heb omschreven. Zal aanstonds bij herhaalde klachten foto’s maken op mobiel en deze aan monteur laten zien.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo, monteur heeft vastgesteld dat oorzaak gelegen is niet in bekabeling maar opstart module van tv.
Ja zal ik doen, ga een Hirschman plug halen
@J.A.M. Aelmans schreef:Ja zal ik doen, ga een Hirschman plug halen
Minstens 2 pluggen, de andere kant zal ook verouderd zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Misschien kun je hier eens foto plaatsen van het AOP punt van ziggo, komt meestal in de meterkast binnen groene kabel met wit kastje.
Oude woningen meestal in de woonkamer.
Gebruik je splitters en/of versterkers plaats die dan ook eens hier (als foto)
Deze kunnen echt niet meer .
Ik zeg niet dat dit je probleem oplost (kan wel). Via deze aansluiting kunnen allerlei stoorsignalen je netwerk in.
Deze is alleen voor radio op bovenverdieping
Deze plug vervangen voor een tegen instraling afgeschermd exemplaar voorkomt storingen. In de huidige situatie werkt deze als een antenne die allerlei signalen zoals bijv. 4/5G en Digitenne op je netwerk zet.
Of hij nu dient voor de radio op de bovenverdieping of in de kelder, maakt niet uit.
https://www.allekabels.nl/antenne/coax_stekkers/hirschmann.html
Vreemd dat het sinds 1 week aan de orde is. Deze aansluiting en connectorbox zit al meer dan 10 jaar aangesloten. Het is ontstaan sinds de laatste update mediabox 4.44. Monteur komt morgen en zal tevens plug laten verwijderen. Zal community op de hoogte brengen wat het uiteindelijke probleem is en hoe eea is opgelost morgen. BVD. Prettig weekend.
Hallo, monteur heeft vastgesteld dat oorzaak gelegen is niet in bekabeling maar opstart module van tv.
Mooi dat nu de oorzaak van het probleem ontdekt is.
Desondanks is het niet onverstandig de eerder genoemde plug te vervangen zoals geadviseerd.
Ja zal ik doen, ga een Hirschman plug halen
@J.A.M. Aelmans schreef:Ja zal ik doen, ga een Hirschman plug halen
Minstens 2 pluggen, de andere kant zal ook verouderd zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.