JVrugt
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeldscherm blokken

elke dag rond een uur of vijf heeft de TV een blokkerig beeld dat soms na een kwartier of half uur verdwijnt

17 Reacties 17
HereIsTom
Raadgever
  • 287Reacties
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

Al eens alle kabels en aansluiting nagekeken?

Soms helpt het om alles er eens uit te trekken en er weer in te stoppen en als het oud is gewoon te vervangen voor nieuwe betere kwaliteit.

 

Niet van toepassing

JVrugt wrote:

elke dag rond een uur of vijf heeft de TV een blokkerig beeld dat soms na een kwartier of half uur verdwijnt

CI module? En daar vlakbij een Chromecast?

 

Of kijkt u anders?

JVrugt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kijken middels een CI-module

JVrugt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HereIsTom wrote:

Al eens alle kabels en aansluiting nagekeken?

Soms helpt het om alles er eens uit te trekken en er weer in te stoppen en als het oud is gewoon te vervangen voor nieuwe betere kwaliteit.

 


kan ik verder niet bij, daarnaast het is elke dag een half uurtje rond dezelfde tijd dus kan het niet aan de koppelingen of kabels liggen.

Niet van toepassing

Het kan zelfs een buurman zijn die dit veroorzaakt.

Die deze storing veroorzaakt in het netwerk waardoor je dit kan krijgen.

Moderator kan de gegevens in de straat wel uitlezen op de tijd dat je storing merkt. 

 

Hoe lang is dat al zo?

HereIsTom
Raadgever
  • 287Reacties
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

JVrugt wrote:
HereIsTom wrote:

Al eens alle kabels en aansluiting nagekeken?

Soms helpt het om alles er eens uit te trekken en er weer in te stoppen en als het oud is gewoon te vervangen voor nieuwe betere kwaliteit.

 


kan ik verder niet bij, daarnaast het is elke dag een half uurtje rond dezelfde tijd dus kan het niet aan de koppelingen of kabels liggen.


Hoezo kun je er niet bij?

En het kan wel degelijk aan de kabels of stekkers liggen!

JVrugt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PeterH2020 wrote:

Het kan zelfs een buurman zijn die dit veroorzaakt.

Die deze storing veroorzaakt in het netwerk waardoor je dit kan krijgen.

Moderator kan de gegevens in de straat wel uitlezen op de tijd dat je storing merkt. 

 

Hoe lang is dat al zo?

Ik denk nu een maand

Niet van toepassing

JVrugt wrote:
PeterH2020 wrote:

Het kan zelfs een buurman zijn die dit veroorzaakt.

Die deze storing veroorzaakt in het netwerk waardoor je dit kan krijgen.

Moderator kan de gegevens in de straat wel uitlezen op de tijd dat je storing merkt. 

 

Hoe lang is dat al zo?

Ik denk nu een maand

Ik zou voor dat je een monteur regelt de coax eens vervangen. Dan ligt het niet aan je BHI.

 

Het is wel handig om even foto's te maken vanaf begin (aop) tot aan de tv met alle connectoren.  Kunnen we makkelijker beoordelen of je kosten gaat krijgen voor een monteur 

JVrugt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vanmorgen was het ook op de andere TV (boven, middels een mediabox) die achter een andere kabel zit naar boven.

dus het zijn niet de kabels of verbindingen in huis.

HereIsTom
Raadgever
  • 287Reacties
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

Je blijft volhouden dat het niet de kabels of connectors zijn, maar de TV boven zit toch ook aangesloten met een kabel?

JVrugt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dat klopt maar het zijn afzonderlijke kabels vanuit de meterkast.

en waarom is het altijd rond een specifieke tijd en niet op de rest van de dag?

als het de kabels of koppelingen zijn moet ik er vaker last van hebben.

HereIsTom
Raadgever
  • 287Reacties
  • 5Oplossingen
  • 37Likes

Dan eens bij de aansluiting in de meterkast kijken.

Stekkers er eens uit en in stoppen.

Evt. foto ervan hier plaatsen zodat we kunnen zien wat er misschien mis aan is.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7780Reacties
  • 649Oplossingen
  • 1646Likes

Goedemiddag @JVrugt  en welkom op de Community,

Vervelend tv kijken met blokken in het beeld! Blokkerig beeld wijst op een signaalprobleem. Zoals de hier aanwezige experts ook aangeven is het dan raadzaam de binnenhuisbekabeling 
vanaf het aansluitpunt tot en met je ontvanger na te lopen. Gebruik hiervoor de stappen op deze pagina om dit goed na te lopen. Sluit de Mediabox of TV ook eens 
rechtstreeks aan op het aansluitpunt zonder tussenkomst van randapparatuur, spltiters, verloopstukjes en/of een antenneversterker. 

Mocht je ook dan nog storing ervaren, dan lijkt het mij verstandig om een monteur voor je in te plannen. In dat geval hoor ik graag op welke data dit het beste schikt. 

JVrugt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Ziggo,

vandaag geen storing gehad, maar het vervelende is dat het meestal rond vijf uur is kan een monteur ook rond die tijd komen?

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1480Reacties
  • 187Oplossingen
  • 246Likes

Dag @JVrugt,

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met de blokken in beeld? Ben je nog storingsvrij, of heb je helaas toch weer problemen ervaren? Een monteur kunnen we helaas niet inplannen voor een specifieke tijd. Hij kan ingepland worden de ochtend (tijdsslot tussen 8.00 en 13.00 uur) of in de middag (tijdsslot tussen 12.00 en 18.00 uur). 

JVrugt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Erik S Ziggo wrote:

Dag @JVrugt,

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met de blokken in beeld? Ben je nog storingsvrij, of heb je helaas toch weer problemen ervaren? Een monteur kunnen we helaas niet inplannen voor een specifieke tijd. Hij kan ingepland worden de ochtend (tijdsslot tussen 8.00 en 13.00 uur) of in de middag (tijdsslot tussen 12.00 en 18.00 uur). 


de blokken zijn er nog steeds. graag een monteur met het verzoek om ons als laatste in de planning te zetten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2177Reacties
  • 181Oplossingen
  • 255Likes

Ik heb de afspraak voor je ingepland op 15 januari tussen 8.00 en 13.00 uur @JVrugt. Ik heb geen invloed op de planning. Je ontvangt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Check nog even de maatregelen rondom corona zodat de afspraak door kan gaan. Past het moment je niet, dan kun je via Mijn Ziggo vandaag de afspraak nog wijzigen. 

Uitgelicht topic