1
Vraag
2
Reacties
Nemo

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beeldprobleem na omschakeling analoog naar digitaal

Beste medewerker, vandaag heb ik mijn samsung smart tv volgens het Ziggo stappenplan, aangegeven in uw brief, omgezet naar een digitale ontvangst.
Na een succesvolle omzetting blijken de zenders van national geographic, bbc1 en 2, belgië 1 en 2, en eurosport een blokkerig beeld te geven.
Voor de overschakeling kon ik de bovengenoemde zenders analoog, via de bestaande kabelaansluiting, zonder problemen bekijken. Ik gebruik een directe kabelaansluiting, dus geen media boxen endergelijk. Alleen Cisco voor internet.
Wat is de oplossimg voor dit probleem? Kunt mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Laat ik een open deur intrappen: wat is de kwaliteit van je coax en/of hoe oud is die?

Bekijk in context

9 Reacties 9
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Laat ik een open deur intrappen: wat is de kwaliteit van je coax en/of hoe oud is die?
Nemo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
mandatory wrote:
Laat ik een open deur intrappen: wat is de kwaliteit van je coax en/of hoe oud is die?

De leeftijd en kwaliteit van de groene kabel van Ziggo van het hoofdnet naar mijn wcd in huis .......geen flauw idee.
De coax van diezelfde wcd naar mijn tv, dat is een standaard coax kabel. Ruim 5 jaar oud.
Welke inlvoed kan deze kabel hebben op het digitale signaal volgens u?
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wij zijn hier overigens geen medewerkers maar medeklanten.
Ziggo medewerkers (moderators) komen wel langs en zijn te herkennen aan Ziggo in hun naam.

Hier een beetje info waarom kabels en aansluitingen bij digitaal zo belangrijk zijn.

https://community.ziggo.nl/problemen-met-de-omzetting-197/slecht-of-geen-beeld-klik-hier-25025

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/blokken-of-strepen-in-beeld-oorzaken-en-oplossingen-18401
Nemo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag SteefB, ook klanten vind ik medewerkers....jullie verrichten ook een dienst.....dank hiervoor. Betreft de coax kabel, zinvolle informatie. Ik zal eens een gekeurde aansluiten.
De vraag die ik nog wel heb, waarom zijn alle andere zenders haarscherp met de oude coax kabel te ontvangen, maar Belgie 1 en 2, bbc 1 en 2, national geographic en eurosport niet? Dat zou betekenen dat het signaal van deze zenders of de distributie ervan door Ziggo afwijken met hun digitale signaal ten opzichte van de rest? Ik ben geen expert op dat gebied, daarom misschien vind ik het erg merkwaardig dat een nieuwe coax dit probleem zou oplossen.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Die zitten op andere frequenties, daar zitten dan weer stoorsignalen op.
Probeer het eerst met een korte goede kabel rechtstreeks op het AOP(waar Ziggo je huis binnenkomt), is het daar goed dan levert Ziggo een goed signaal.


https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/storingen-en-stoorbronnen-uitsluiten/


Maak ook eens een foto van dat AOP, die is nogal eens verouderd en wordt dan door Ziggo gratis vervangen.
Nemo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goed nieuws! Met een nieuwe Hirschman coax kabel geen problemen meer, ben net terug van de winkel. Ook via de AOP aangesloten, geen probleem.
Een onderschatte oplossing van mijn kant om de oude coax te vervangen. Hartelijk dank Steef! Het was me een waar genoegen......je bent een goede hulp!
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Eigenlijk gaf mandatory dat in de eerste reactie ook al aan, dus ook credits voor hem.
Nemo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vanzelf sprekend Mandatory ook bedankt, beide van goede dienst geweest. De een een open deur ingetrapt en de ander de verbinding met de signalementen gemaakt. Mooi team! Goed weekend. Moi!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn dat het is opgelost met behulp van de Community. Veel kijkplezier weer, Nemo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic