Vraag
Reacties
Oplossing
Redherring
Level 1

Beeldkwaliteit na pauzes

Wat mij opvalt, naast een super snelle en fijne box, is dat het beeld eigenlijk heel stabiel is, behalve als ik een programma even op pauze heb gehad. Opgenomen programmas zijn ook prima, maar na een pauze lijkt het of om de paar seconden de kleuren wat wisselen. Alsof de tv van warme kleuren naar wat killet gaat em weer terug.
Heeft iemand dat ook ervaren, en liever nog, opgelost?
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
35 Reacties 35
Marianne
Community Developer
Community Developer
Jammer om te lezen dat het topic hier niet meer gaat over het initiële onderwerp van de TS. Een topic is bedoeld om de TS te helpen met zijn vraag. AoxoMoxoA biedt hier tenminste een constructieve reactie wat dit topic een stukje meerwaarde geeft, dankjewel!

@twigger, dat je er andere zaken bij haalt en begint over het Leaderboard, vind ik niet netjes tegenover Be rt en dit voegt niets toe aan het topic. Bij deze het verzoek om dit niet meer te doen.

@iedereen, jullie zijn vrij om je mening te geven, echter ken je de huisregels van de Community en weten jullie waar de Community voor is bedoeld. We helpen elkaar hier met vraagstukken en het delen van onze kennis. We houden het graag on topic.
twigger
Level 1
Enige wat wij doen is onze ervaringen delen, dat kan nuttig zijn voor anderen en zeker voor mensen die de box nog niet in hun bezit hebben. Maar ja als het dan negatief is valt het bij sommigen in verkeerde aarde. Discussie is ontstaan omdat door Marianne Ziggo gezegd werd dat de box bijna perfect is, dan krijg je dit soort reacties want de Next is bij lange na niet perfect. Zorg er maar eens voor dat de box Perfect is dan zullen er ook geen klachten en negatieve discussies meer ontstaan. Voor de mensen die de Next een verademing vinden, veel plezier.
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Een heleboel knip.....en ik hou me maar verder op de vlakte en on topic zoals Marianne Ziggo vraagt.

Of topic: de opmerking over het leaderboard is er een van onder de gordel.........

On topic.: Ik vind de next een prima decoder met een prima tot zeer mooi beeld zeker op kan 205.
En hij zapt goed dus een super goed ding !
0 Kudos
DON PAPA
Level 17
Ronihd wrote:
On topic.: Ik vind de next een prima decoder met een prima tot zeer mooi beeld zeker op kan 205. En hij zapt goed dus een super goed ding !

Of topic: Met je laatste zin ben ik het geheel eens, de Next zapt inderdaad vrij snel. Ook het stroomverbruik is een stuk beter dan zijn voorganger. Maar dat maakt voor mij persoonlijk de Next zeker geen prima decoder. Ik verwacht wel iets meer van de Next, deze is namelijk ook gemaakt voor het opnemen van programma's. En daar gaat "bij mij" nog heel veel mee mis, Ziggo erkend ook hier op het forum dat daar dingen mis gaan, en dat ze vaak niet achteraf hersteld kunnen worden, dit telt dus voor alle Next gebruikers (lees de topics maar eens door). Ook de synchronisatie van het beeld/geluid is nog steeds niet op orde bij de Next, ook dit word erkend door Ziggo op het forum. Ik zal de beeldkwaliteit maar even achterwege laten, want dat "lijkt" niet bij iedereen te spelen. Maar persoonlijk vind ik de opnamen functie en het geluid toch wel hele belangrijke punten voor een decoder. En als deze punten aantoonbaar niet goed werken, dan snap ik niet dat mensen dit een super goed ding noemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening...
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
DON PAPA wrote:
. En als deze punten aantoonbaar niet goed werken, dan snap ik niet dat mensen dit een super goed ding noemen. Maar dat is mijn persoonlijke mening...

Uiteraard mag dat 😉

Maar kan het niet zo zijn dat andere ( zoals ik ) het niet zo ervaren ?

Ik weet dat er issues zijn maar ik zelf ervaar die niet of nauwelijks en dat op 2 tv toestellen van 2 merken.

Oké de opname functie gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen , opnamen worden gemaakt in de cloud en bekijk je terug via internet, hierin is belangrijk dat de next ook een goede internet verbinding nodig heeft en het liefst NIET via de wifi maar via een lan ( utp) kabel minimaal cat 5e .
Ik kan me zo voorstellen dat dit niet bij iedereen goed zit.

Synchronisatie beeld en geluid ,daar heb ik heel af en toe wel eens een probleem mee maar het is echt heel minimaal en niet elke dag.

Luister ik via de speakers van de tv dan ervaar ik het niet echt , luister ik via mijn bose 700 soundbar aangesloten met een glasvezelkabeltje wat via de optische uitgang van mijn TV naar de soundbar gaat dan idd heel af en toe maar dat wijt ik meer aan de TV/BOSE installatie.

En tja de persoonlijke individuele opvattingen over mooi beeld is bij de een anders dan bij de ander, dus relativerend de opmerking dat de beeldkwaliteit dramatisch slecht is, daar kan ik me niet in vinden.
0 Kudos
DON PAPA
Level 17
Ronihd wrote:
Oké de opname functie gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen , opnamen worden gemaakt in de cloud en bekijk je terug via internet, hierin is belangrijk dat de next ook een goede internet verbinding nodig heeft en het liefst NIET via de wifi maar via een lan ( utp)

Ja dit verklaard al een hele hoop dat je mening over de Next een stuk milder is dan bij de mensen die de opnamen functie juist geregeld gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld in nog geen 4 maanden tijd 30 opnames fout zien gaan door de problemen op de cloud opslag van Ziggo. En als dit bij een serie is die je volgt dan is dat gewoon zeer vervelend. En ik hoor nu al vanaf de uitrol van de Next dat Ziggo werkt aan een oplossing, maar die is er dus na al die maanden nog steeds niet. En nee het heeft niks met mijn internet verbinding te maken. Vorige week bijvoorbeeld werd afleveringen van "Waar is de mol" en "beste zangers" voor niemand opgenomen op de cloud server. Dit speelt dus bij iedere Next gebruik die ze op opnemen had staan.

Ronihd wrote:
Synchronisatie beeld en geluid ,daar heb ik heel af en toe wel eens een probleem mee maar het is echt heel minimaal en niet elke dag.

Ja blijkbaar heb jij hier minder moeite mee dan mij bijvoorbeeld, ik stoor mij er mateloos aan als het geluid&beeld niet synchroon lopen.

Ronihd wrote:
En tja de persoonlijke individuele opvattingen over mooi beeld is bij de een anders dan bij de ander, dus relativerend de opmerking dat de beeldkwaliteit dramatisch slecht is, daar kan ik me niet in vinden.

Ik vind de beeldkwaliteit ook niet dramatisch slecht, dat vind ik pas als ik echt storing in beeld te zien krijg. Maar het is voor mij ook geen zeer mooi beeld zoals jij het noemde. Het kan er mee door en ik hoop dat Ziggo het vergelijkbaar gaat maken als de beeldkwaliteit die ik via de Ci+ ervaar...
MollyDunja
Level 3
Zeeburgia wrote:
Tja, helaas is niet iedere gebruiker van de Next erg kritisch bij het vaststellen van een optimale beeldkwaliteit, meestal omdat geoordeeld wordt met een onjuiste kijkafstand van de tv.
Feit is in ieder geval dat de Next tv-beelden niet als passthrough doorgeeft, zodat een gebruiker diep moet sleutelen aan de beeldinstellingen van de eigen tv om nog een enigszins acceptabel beeld te verkrijgen. En dan laat ik beelden van voetbalwedstrijden en close-ups van gezichten nog maar even buiten beschouwing. Zolang het scherptefilter vast, niet uit te schakelen onderdeel uitmaakt van de software, zal het in het Community klachten blijven regenen over de beeldkwaliteit..

Onbegrijpelijk vind ik dat er gisteren in dit topic een reactie namens Ziggo wordt geplaatst, dat ingeval kleuren verspringen, de Next box bijna perfect is. Een opmerking die kant noch wal slaat. Een perfecte beeldkwaliteit is toch een eigenschap die een klant minimaal verwacht van een mediabox?

Sorry maar de beeldkwaliteit is bij ons écht perfect , heb daar óók totaal niks over te klagen.
Mag ik vragen wat voor tv heb je, en sinds wanneer heb je de Nex Box in huis?
Wij hebben alle kabels laten vernieuwen door Ziggo vóór we de Nex Box kregen, en de beeldkwaliteit van onze tv ( Samsung en Sony ) is gewoon perfect ook tijdens het voetballen of de formule 1 hebben we niks te klagen.
Vraag me dus af waar het probleem bij jouw dan schuilt, waardoor bij jouw het beeldkwaliteit niks is?
Zeeburgia
Level 15
MollyDunja

Ik heb hier geen Next in bruikleen, maar een MBXL.
U zal zich afvragen waarop mijn kritiek is gebaseerd.
Ik kan mij voorstellen dat u niet mijn berichten hebt gevolgd de afgelopen maanden in het topic: 'Mediabox Next minder scherp HD-beeld'. Dan was e.e.a. duidelijk geweest, maar ik wil het nog wel een keer toelichten.

Ruim een jaar geleden startte Ziggo met de testfase van de Next. Ik was in de omstandigheid af en toe bij twee vrienden, die de Next als tester in huis hadden, kijksessies bij te wonen. Ik ben dus persoonlijk niet gebonden aan een DNA en wat ik heb opgeschreven aan eigen ervaringen is volledig mijn persoonlijke mening en niet die van mijn vrienden. Tijdens de eerste testperiode was ik laaiend enthousiast over de Next. Het beeld vond ik zelf nog iets mooier dan via de XL. Dat enthousiasme bekoelde echter flink nadat een zgn. beeldcherptefilter in de software werd geïntegreerd. Met name tijdens een CL-wedstrijd van Ajax had ik spijt om op vistie te zijn gegaan, want het was echt niet om aan te zien. Sindsdien zijn er nog diverse sw-update geweest, maar dit probleem is tot heden helaas niet opgelost. Wanneer de Next weer hetzelfde sublieme beeld kan gaan weergeven als in het begin van de testperiode, zal ik niet aarzelen mijn MBXL om te ruilen.

In het door mij hierboven aangehaalde topic staat een heldere analyste van forumlid @Jantje51. Wellicht dat e.e.a. wat er nu al maandenlang aan de hand is voor u dan wat duidelijker wordt.
DON PAPA
Level 17
MollyDunja wrote:
beeldkwaliteit van onze tv ( Samsung en Sony ) is gewoon perfect ook tijdens het voetballen

Ik kan dat bijna niet geloven, ik lees dat wel is vaker dat mensen dit zeggen. Heb je dan helemaal niet dat de grasmat wazig word als de camera beweegt bij een overzich shot van het veld ? Zou je voor mij is een stukje willen filmen van je TV beeld tijdens een voetbal wedstrijd, er zijn er genoeg te vinden van het weekend op Ziggo sport en NPO. Ik ben namelijk echt heel beniewd hoe dat er bij je uitziet. Ow Ronihd zou jij dat ook eens willen doen, dan kan ik eens vergelijken met mij beeld tijdens de voetbal waar ik wel heel veel last heb van een grasmat die heel wazig word bij het bewegen van de camera ?
twigger
Level 1
Sommige zien het gewoon niet, en/of zijn tevreden met mindere beeldkwaliteit.
Ik ken mensen die een tv kopen, aansluiten en verder niks instellen en zeggen dat ze perfect beeld hebben, als het maar beweegt. De beeldkwaliteit vergelijken met bv tv tuner of een andere mediabox is voor deze mensen niet nodig want ze hebben gewoon perfect beeld.
Ik weet iig hoe goede beeldkwaliteit hoort uit te zien, als je jaren via een ci+ of Horizon tv hebt gekeken dan weet je dat echt wel, en dan zie je echt wel de grote verschillen, en gelukkig ben ik niet de enige. Zelfs de SD boxen die ik jaren geleden had hadden beter beeld dan de Next, want de beeldkwaliteit van de Next vergelijk ik met DVD en soms zelfs VHS, wat ik ook anderen al heb horen zeggen.
DON PAPA
Level 17
twigger wrote:
Sommige zien het gewoon niet, en/of zijn tevreden met mindere beeldkwaliteit.
Ik weet iig hoe goede beeldkwaliteit hoort uit te zien, als je jaren via een ci+

Nou ik vraag juist om voetbal beelden omdat ik hier ook met de Ci+ niet echt te vrede over ben bij Ziggo. Eerst dacht ik ook dat dit wel eens aan mijn TV instellingen kon liggen, maar als ik via een andere bron voetbal beelden bekijk (bijvoorbeeld Netflix) dan heb ik het probleem met een wazige grasmat geheel niet. Vandaar dat ik wel eens wil zien hoe het er bij Ronihd & MollyDunja uitziet als ze via de Next naar voetbal kijken op Ziggo sport of NPO, juist omdat zij aangeven dat het beeld perfect is, ook tijdens voetbal geeft MollyDunja aan.
twigger
Level 1
Ik denk dat ze het beeld ook perfect vinden als ze voetbal kijken.
Want zoals ik al zei, zijn er ook mensen die het gewoon niet zien en dus tevreden zijn.
Maar toch maar even afwachten op hun bevindingen over de beeldkwaliteit bij voetbal.
Ik vind iig de beeldkwaliteit veel beter via ci plus, veel meer details zoals dat hoort en vorig jaar ook op de Next zeer goed was, en ook via de Horizon was het zeer goed maar ik kijk geen voetbal, maar dat zie je echt ook wel bij andere uitzendingen.
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
DON PAPA wrote:

MollyDunja wrote:
beeldkwaliteit van onze tv ( Samsung en Sony ) is gewoon perfect ook tijdens het voetballen
Ik kan dat bijna niet geloven, ik lees dat wel is vaker dat mensen dit zeggen. Heb je dan helemaal niet dat de grasmat wazig word als de camera beweegt bij een overzich shot van het veld ? Zou je voor mij is een stukje willen filmen van je TV beeld tijdens een voetbal wedstrijd, er zijn er genoeg te vinden van het weekend op Ziggo sport en NPO. Ik ben namelijk echt heel beniewd hoe dat er bij je uitziet. Ow Ronihd zou jij dat ook eens willen doen, dan kan ik eens vergelijken met mij beeld tijdens de voetbal waar ik wel heel veel last heb van een grasmat die heel wazig word bij het bewegen van de camera ?

Ik wil dat zeker doen maar ik heb zeker niet wat je bedoeld, als ik er tijd voor heb dan kijk ik ff
DON PAPA
Level 17
twigger wrote:
Ik vind iig de beeldkwaliteit veel beter via ci plus, veel meer details zoals dat hoort

Geheel met je eens, dat is ook de reden dat ik een extra Ci+ heb bij mijn Next abonnement om liveTV te kijken. Maar ondanks dat ik met de Ci+ een zeer goeie beeldkwaliteit heb, ziet een grasmat bij bijvoorbeeld voetbal of golf er zeer wazig uit bij bewegende camera beelden (met de Next is dit nog veel erger), als de camera stil staat ziet het er meteen wel gewoon strak uit. Ik begon zelfs aan mijn eigen TV instellingen te twijfelen, maar als ik via een andere bron voetbalbeelden kijk, dan ziet het er gewoon wel goed uit.

Ronihd wrote:
Ik wil dat zeker doen maar ik heb zeker niet wat je bedoeld, als ik er tijd voor heb dan kijk ik ff

Top ik wacht het af..
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
DON PAPA Een tweetal voetbal beelden direct vanaf de Next uit de oude doos.
Zelfde opname twee keer gecaptured. 1080i en 1080p.
De wazige grasmat zit al in de bron volgens mij. Het kan zijn dat de Next het nog een stukje erger maakt maar dat is moeilijk te zien. Op de Humax is het gras ook niet steeds scherp.

1080i:
https://www.dropbox.com/s/n8both8w0i5y0xq/Voetbal-1080i.mp4?dl=0

1080p:
https://www.dropbox.com/s/qek8jr2my68tgcy/Voetbal-1080p.mp4?dl=0

Als referentie ook capture van de Humax:
https://www.dropbox.com/s/tt92tisycja53bv/Voetbal-1080i-Humax.mp4?dl=0

Ook hier kan het zijn dat het beeld slecht(er) lijkt via je PC. Download dan de files.
En de beelden zijn 50 Hz ook dat kan op een PC weer raar beeld geven als je de default beeld frequentie op 60 Hz hebt staan.
DON PAPA
Level 17
bloemen64

Top, ik ga ze vanavond even binnen halen en bekijken...