1
Vraag
2
Reacties
Redherring

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beeldkwaliteit na pauzes

Wat mij opvalt, naast een super snelle en fijne box, is dat het beeld eigenlijk heel stabiel is, behalve als ik een programma even op pauze heb gehad. Opgenomen programmas zijn ook prima, maar na een pauze lijkt het of om de paar seconden de kleuren wat wisselen. Alsof de tv van warme kleuren naar wat killet gaat em weer terug.
Heeft iemand dat ook ervaren, en liever nog, opgelost?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Je bent inderdaad niet de enige. Zie het topic https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bij-het-bekijken-van-opnames-verspringen-de-kleuren-via.... Hierin kun je details van je ervaringen aangeven, waardoor het beter geanalyseerd kan worden en een mogelijke oplossing dichterbij brengt.

Bekijk in context

35 Reacties 35
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Je bent inderdaad niet de enige. Zie het topic https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/bij-het-bekijken-van-opnames-verspringen-de-kleuren-via.... Hierin kun je details van je ervaringen aangeven, waardoor het beter geanalyseerd kan worden en een mogelijke oplossing dichterbij brengt.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, Redherring. Jammer dat de kleuren bij jou ook verspringen, de box is bijna perfect dus 😉 Zoals AoxoMoxoA al aangeeft zijn er helaas meerderen met je die dit ervaren. Collega Anne vraagt nog om voorbeelden, dus laat in dat topic zeker een reactie achter om mee te helpen aan een oplossing.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Marianne Ziggo

Box is bijna perfect? Goeie! omdat iemand een probleem meld maar de box verder een super snelle en fijne box vind is de box dus bijna perfect. Als dit dus opgelost is heb je een echte Super de Luxe Box. Ik vind de box ook snel maar beeldkwaliteit staat voor mij en vele anderen op nummer ÉÉN en die is gewoon dramatisch slecht en dat is niet het enige maar op dit moment wel het belangrijkste.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
twigger wrote:
Marianne Ziggo

Box is bijna perfect? Goeie! omdat iemand een probleem meld maar de box verder een super snelle en fijne box vind is de box dus bijna perfect. Als dit dus opgelost is heb je een echte Super de Luxe Box. Ik vind de box ook snel maar beeldkwaliteit staat voor mij en vele anderen op nummer ÉÉN en die is gewoon dramatisch slecht en dat is niet het enige maar op dit moment wel het belangrijkste.


Niet mee eens dat de beeldkwaliteit dramatisch slecht is van de NEXT , als je dat zo ervaart dan moet je denk ik eens goed kijken of er bij jouzelf iets niet mis is ?
Hoe aangesloten ? welke instellingen ? via een reciver/versterker , juiste HDMI kabel , nieuwste firmware op je TV ?
Sommige LG toestellen hebben een firmware update nodig om goed beeld te geven.

Ik ervaar prima beeld ! 4 K , ik heb een 2e next op een samsung TV van 6 jaar oud aangesloten en daar heb ik ook prima beeld. ( 1080 P )

Mijn zoon op een samsung ( 1080 P ) prima beeld , mijn broer op een LG 4 k toestel prima beeld !

En dit is ook een organisatie die ook wel weten hoe of wat https://www.youtube.com/watch?v=glyRwsNs41s
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ronihd wrote:
En dit is ook een organisatie die ook wel weten hoe of wat https://www.youtube.com/watch?v=glyRwsNs41s


Dat lijkt meer op een reclame filmpje van Ziggo dan een "echte" test, ik had wel iets beters verwacht van Consumentenbond. En als ik de reacties onder de video lees ben ik zeker niet de enige die er zo over denkt :wink:
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Luister, ik ga niet in op jou vragen over bekabeling aansluitingen enz. (Echt een vraag die normaal door ziggo medewerkers gesteld word) ik weet dat de beeldkwaliteit zeer slecht is lees dit topic maar eens door. Ik weet hoe de beeldkwaliteit was vorig jaar toen ik nog in het testpanel zat en voordat ze er een sharpness filter overheen hebben gegooid wat heb beeld verkracht heeft.
The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes
Dat de Next sneller is dan zijn voorganger is een feit, dit was ook niet zo heel moeilijk te bewerkstelligen.
Maar wat heb je aan deze snelheid?
Fijn, snel van het ene "Momentje " naar het volgende "Momentje ".
En dat de beeldkwaliteit niet bij iedereen optimaal is is ook gewoon een feit.
Hoeveel voorbeelden er ook genoemd worden waar mensen vinden dat ze wel goed beeld hebben. Bij velen is dit niet zo.
En je ziet gewoon duidelijk verschil tussen live tv (Wat al niet optimaal is), of na een pauze van enkele seconden. Net als bij opnames en replay het geval is.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Laat ze maar, heeft geen zin om er nog op in te gaan.
Heb al meerdere youtube filmpjes gezien over de Next, er wordt alleen maar besproken wat je ermee kan en adt die snel is , maar niks over de gebreken zoals bv beeldkwaliteit.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Tja, helaas is niet iedere gebruiker van de Next erg kritisch bij het vaststellen van een optimale beeldkwaliteit, meestal omdat geoordeeld wordt met een onjuiste kijkafstand van de tv.
Feit is in ieder geval dat de Next tv-beelden niet als passthrough doorgeeft, zodat een gebruiker diep moet sleutelen aan de beeldinstellingen van de eigen tv om nog een enigszins acceptabel beeld te verkrijgen. En dan laat ik beelden van voetbalwedstrijden en close-ups van gezichten nog maar even buiten beschouwing. Zolang het scherptefilter vast, niet uit te schakelen onderdeel uitmaakt van de software, zal het in het Community klachten blijven regenen over de beeldkwaliteit..

Onbegrijpelijk vind ik dat er gisteren in dit topic een reactie namens Ziggo wordt geplaatst, dat ingeval kleuren verspringen, de Next box bijna perfect is. Een opmerking die kant noch wal slaat. Een perfecte beeldkwaliteit is toch een eigenschap die een klant minimaal verwacht van een mediabox?
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Inderdaad ik zou me doodschamen om zoiets te zeggen na zoveel klachten over de box en die worden steeds groter let maar op.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
eens. Mods, grijp eens in want dit is nog verre van constructief. Circlejerking to the max.
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ik lees toch goed onderbouwde argumenten, en dat zou dan niet mogen omdat ze niet positief zijn ? Kom op zeg, als je hier problemen mee hebt, weerleg ze dan met tegen argumenten zou ik zeggen...
The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes
Be rt wrote:
Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.

Ongeveer hetzelfde met wat jij doet als er iets negatiefs wordt gezegd over Ziggo.
Dan spring je gelijk in de verdediging terwijl de moderators daar ook zelf op kunnen reageren. Dit wordt echter vaak nagelaten door de moderators en dat steekt bij veel mensen die hier reageren.
Dat er nog steeds geklaagd wordt hier,komt omdat er na al die maanden nog niets is opgelost wat betreft al die klachten.
The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes
The Fons wrote:

Be rt wrote:
Knip
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Be rt wrote:
Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.


Boos omdat je niet meer nummer 1 staat op het Leaderboard?

Hier nog iets:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/foutcode-cs6100-43832#post463073
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
twigger wrote:

Be rt wrote:
Het is wel een sport geworden om iemand die iets positiefs plaatst, direct te overladen met een berg negatieve berichten over de Next.

Moet ieder topic waar iets positiefs gemeld wordt, direct volgespamt worden met negatieve berichten, om ook maar ieder initiatief, wat ook maar iets positiefs meld, direct volledig onderuit te halen en moet alle initiatief om iets anders te plaatsen plat geslagen worden?

Steeds dezelfde herhaalde berichten en met dezelfde likes verliezen op deze manier ook hun geloofwaardigheid.
Boos omdat je niet meer nummer 1 staat op het Leaderboard?https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/foutcode-cs6100-43832#post463073

In het geheel niet twigger

Dit is een klant helpt klant forum en dat is de enige reden waarom ik hier actief ben.
Leaderbords zeggen mij in het geheel niets, het gaat om de oplossende effectiviteit van de berichten en de objectiviteit van observaties, adviezen en tips.
Hier vallen zeker ook de meldingen onder als er iets niet goed gaat met wat dan ook bij Ziggo of als zodanig ervaren wordt.

Het enige wat mij wat zegt is, als in een topic de vraagsteller het beste antwoord aanvinkt.
Voor de rest zijn de likes, voor mij, van weinig waarde, vooral als ze onder steeds herhaalde berichten worden gezet die geen enkele toegevoegde waarde meer hebben, omdat ze al tig keer in een aantal topics geplaatst zijn en telkens het oorspronkelijke topic kapen.

Ik eindig hier mijn aandeel aan deze discussie, omdat dit topic gaat over "Beeldkwaliteit na pauzes" en het nu weer volledig gekaapt is voor een ander onderwerp.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Dat het plaatsen van negatieve berichten over de Next, die merendeels goed zijn onderbouwd, als sport wordt beschouwd als antireactie op positieve berichten, vind ik nogal misplaatst. Ik laat de klanten, die supertevreden zijn met de Next graag in hun waarde, maar voel me niettemin vrij soms kanttekeningen te plaatsen hoe men - en dan doel ik met name op de beeldkwaliteit - tot dat positieve oordeel komt. En dat beschouw ik als een constructieve bijdrage aan de discussie, zodat een aanbeveling aan de mods om in dat verband in te grijpen nergens op slaat.
The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes
Ik zou ook liever eens een keer iets positiefs melden. Feit blijft echter dat er weinig positiefs te melden valt.
Problemen die al maanden spelen zijn nog niet opgelost, sterker nog er komen steeds meer issues bij. Ja, de Next is snel en zuinig maar daar is alles mee gezegd.
Beeldkwaliteit laat te wensen over, lypsinc,
Slechtere beeldkwaliteit bij opnames,replay en na een pauze.
Opnames die mislukken.
Fouten in de tv gids waardoor opnames foutief zijn en niet te bekijken. En zo zijn er nog wel wat items die opgelost moeten worden. Het duurt gewoon te lang en het ontbreekt aan info richting de klant die zit te wachten op een update, die maar niet komt en waarvan je niet eens weet of daar überhaupt de oplossing wel inzit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic