1
Vraag
2
Reageer en help mee
ZJAPP

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beeldkwaliteit kanaal 200

Heb een ViaPlay abonnement via Ziggo. Nu is de beeld kwaliteit via de ViaPlay allerbelabberst (geen HD, vieze blauwe filter/grading) en wil ik kanaal 200 gebruiken alleen daar heb ik al enkele dagen deze melding, zie bijgesloten bestand. 

Wie heeft er tips?

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Welke mediabox heb je in gebruik?

Indien geen Mediabox XL of Next.

Heb je in die mediabox een smartcard?

ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Een Mediabox XL, geen smartcard in de box.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Heb je de mediabox XL al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

heb ik gedaan, 1 minuut uit.

de aansluitingen zijn prima, is gecheckt. Geen splitters. Alles werkt prima, alleen kanaal 200 dus niet. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

2M en Nickelodeon HD doen het ook gewoon?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

De foutcode geeft een signaalprobleem aan.

Foutcode CS100:70 | Klantenservice | Ziggo

 

Zonder te weten of je mogelijk verouderde aansluitingen hebt is er verder geen advies te geven.

Als b.v. je eerste aansluitpunt van Ziggo ouder is dan een jaar of 6, kan het zomaar verouderd zijn en storingen opleveren.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De blauwe filter/grading kan een TV instelling zijn, bij welke content zie je dat en via welke medium? Het komt mij niet bekend voor op een samsung smart TV, ook niet op de tablet. Op zich is nagenoeg alles op Viaplay HD te weten 720p de F1 zouden ze naar verluid wel in 1080p/50 doorgeven.

 

ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Allen via de ViaPlay app, alle andere apps geven alles goed door.

ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Als de aansluitingen niet ok zouden zijn zou ik dan niet met andere kanalen dezelfde problemen moeten hebben? Het aansluitpunt is al verschillende keren door Ziggo gecheckt. Maar ik zal alles nog een keer nalopen. Als ik dat voor alle nieuwe diensten moet gaan doen dan zie ik het somber in. 
Maar blijkbaar ben ik de enige met die issue en zal het aan mijn  kant liggen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@ZJAPP  schreef:

Als de aansluitingen niet ok zouden zijn zou ik dan niet met andere kanalen dezelfde problemen moeten hebben? 


Daarom vroeg ik naar 2 zenders.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@ZJAPP 

Wat yourily bedoelt de kanalen zijn gegroepeerd, als kanaal A problemen geeft zullen B en C in dit geval, Nickelodeon (29) en 2M (77) ook problemen geven.

 

 

Wat mogelijk helpt is via Mijn Ziggo de zenders opnieuw ophalen.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@ZJAPP  schreef:

Allen via de ViaPlay app, alle andere apps geven alles goed door.


Je bedoelt hiermee de app op een Smart tv?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ZJAPP,

 

Is het uiteindelijk nog goed gekomen met de beeldkwaliteit en/of foutmelding?

ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ja, is goedgekomen. Kanaal 200 doet het nu maar via de app blijft het slecht. Kwaliteit kanaal 200 is perfect!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Fijn om te lezen dat je op kanaal 200 wel genoten hebt van de race @ZJAPP

 

We onderzoeken nog steeds of de problemen in de app bij ons ontstaan, of bij Viaplay zelf. We krijgen namelijk ook de geluiden door dat de app rechtstreeks op Smart TV of iPad ook te wensen over laat.

Dit is bij beide partijen bekend en wordt onderzocht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic