1
Vraag
2
Reageer en help mee
rjwjonker

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beeldkwaliteit Next vs Netflix Chromecast

  • Waarom kan mijn HD beeld op mijn oled tv via de next-box niet tippen aan het HD beeld van Netflix via mijn chromecast ??? Gr Jonker.@
22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoe staan de HDMI instellingen in Beeld en geluid?

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op automatisch

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@rjwjonker  schreef:

Op automatisch


Dan zou ik deze op 1080 zetten. Hoe bedoel je het niet kunnen tippen? De helderheid van de kleuren, de scherpte of iets anders?

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik bedoel de scherpte van het beeld, 1080i of 1080p??

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Is jou oled tv een 2K of 4K model? 

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen 4k gewoon een oude oled😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

1080i is hoe de meeste zenders het materiaal aanbieden dat zou voor die 'oude' oled de beste instelling zijn.

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zag net dat de chromecast waar ik netflix op kijk op 1080p staat....thx

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat ik ook verander met de Next-box, de scherpte van beeld is via de Netflix/chromecast is beter dan Ziggo HD..Heb dit tel. gemeld en de medewerker van Ziggo had dit thuis ook !? Raar toch?? Thx

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@rjwjonker  De beeldinstellingen voor beide bronnen zijn hetzelfde?

Kan je niet de instellingen op je tv aanpassen zodat je met de Next hetzelfde beeld hebt?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@rjwjonker  schreef:

Wat ik ook verander met de Next-box, de scherpte van beeld is via de Netflix/chromecast is beter dan Ziggo HD..Heb dit tel. gemeld en de medewerker van Ziggo had dit thuis ook !? Raar toch?? Thx


Ik heb de Next niet, daar kan ik weinig zinnigs over schrijven behalve wat ik eerder al noemde. Gaat het specifiek over de Netflix app via de Next of ook de reguliere TV kanalen? Dat laatste is mij onduidelijk.

 

Netflix past de beeldkwaliteit aan afhankelijk van de verbinding snelheid, is de Next bekabeld verbonden met het internet of via wifi?

 

De chromecast zal naar ik aan neem ook een Wifi verbinding hebben welke variant Chromecast?

Rossi2011

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kijk sinds kort via HD beamer via Next, dramatisch slecht. Metname rtl4. Huid tinten volledig verzadigd. Met Horizon box en zelfde beamer nergens last van. Google Chrome by far beste beeld.

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Next is bekabeld, en niet alleen is Netflix, Youtube,en Sonos scherper dan Ziggo HD en ik gebruik de Netflix App op de Next niet vwg de scherpte dan nog eerder de Netlfix app van de oled tv. Vraag me af Ziggo hd? Thx

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik stream via mn smartphone app s naar de Cromecast en HD is scherper dan Ziggo HD via Next ?? En Ziggo app naar Cromecast is dito wazig... Thx

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

20200206_154612.jpg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @rjwjonker en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met jouw vraag een topic bent gestart op dit forum! Zo te lezen heb je van de hier aanwezige experts al de nodige tips gekregen, maar begrijp ik dat je nog steeds verschil in resolutie/beeldkwaliteit ziet. Uit je bericht begrijp ik dat je de verschillen voornamelijk ziet wanneer je Netflix (via Chromecast) vergelijk met de HD zenders op de Mediabox Next. Hierop inhakend;  heb je ook gekeken hoe het beeld is wanneer je NPO1, het Journaal kijkt? Houd er rekening mee dat wij de programma's doorgeven zoals aangeleverd. Niet alle programma's zijn in HD kwaliteit opgenomen (en uitgezonden). Test eens verschillende kanalen om na te gaan of daar ook verschil in resolutie waarneembaar is.
 

Check daarnaast de volgende zaken:

  • Controleer ook de ingesteld resolutie op de 4K, zoals eerder in dit topic ook aangegeven is. Zet je de Next op 4K, dan zorgt de Mediabox Next voor upscaling van het Full HD beeld (1080 naar 4K). Zet je de resolutie op van de Mediabox Next op 1080 dan zorgt jouw televisie voor de upscaling naar 4K.
  • Probeer ook nog eesn een andere HDMI ingang. Soms zijn bepaalde functionaliteiten en/of resoluties alleen beschikbaar op enkele HDMI-ingangen.Ook zijn veel beeldinstellingen vaak per HDMI ingang anders in te stellen. Meer informatie hierover zal terug te vinden moeten zijn in de (online) handleiding van de TV.
  • Check per HDMI ingang op de TV dus ook de instellingen, mogelijk dat hier e.e.a. anders is ingesteld wat het verschil in beeldkwaliteit verklaart. 

Mocht het met deze tips niet lukken, dan zijn we erg benieuwd naar wat afbeeldingen waar het verschil in kwaliteit terug te zien is. 

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gdm Paul,

Dank je voor reactie en begroeting.

Heb al van alles geprobeerd, nieuwe hdmi kabels, hdmi ingangen verwisseld,instellingen hdmi op de next. En ja sommige zender zijn redelijk in Hd zoals Npo 1 mits live maar andere zoals Spyke, net5 lijken nog niet op Hd...Ik heb geen 4 K oledtv dus daar zal de Next-box ook geen 4k van maken.. Soms kan ik de lichaamsharen tellen zo scherp is het beeld👍 en bij sommige beelden en zenders en momenten zie je het verschil tussen en man met snor en man met hazelip niet eens...😉 Bij Ziggo HD lijkt er geregeld een signaaldip in te zitten wat de scherpte/kwaliteit negatief beinvloed. Ik zie het verschil niet terug in zeders die mijn vader kijkt met zijn schoteltje via Canaal digitaal HD!! Ik zou er bij mij geen Tv van 3000€ aan de Next met HD aansluiten, want dat wordt meer een vlag op een strontschuit verhaal..

Hoop dat je iets aan mn reactie hebt Paul.

Bvd Roland

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@rjwjonker Hartelijk dank voor je reactie! Het is voor mij lastig te beoordelen waar het verschil hem in jouw geval nu precies in zit. Kun je anders eens onder dit topic wat foto's /screenshots delen waarop de verschillen te zien zijn? Mogelijk dat er dan iets over te zeggen is. 

rjwjonker
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zal mn best doen Paul.

Voorbeeld: Veldrijden op zondagen live op Ned1- Canvas- Eurosport 1. Ned1 -OK- Canvas -ruk en Eurosport 1 zit er tussen in. Lijkt wel doordeweek in mijn buurt veel dataverkeer met winkels en kantoren, kwaliteit beeld laag. Weekend kantoren gesloten en minder winkels open, kwaliteit beeld iets beter..

Gr Roland.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic