1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bounou

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeldkwaliteit Next mini t.o.v. Next

Ik heb op een forum gelezen dat de beeldkwaliteit van de Next Mini minder goed is dan van de Next. Dit zou komen door dat de signaalsterkte (zonder coax) bij de Next Mini minder sterk is. Omdat ik veel waarde hecht aan beeldkwaliteit, zou ik graag de ervaring willen weten van gebruikers die zijn overgestapt van een Next naar Next Mini.

30 Reacties 30
Mosch

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We hebben de mini next aangesloten en tevens de internetkabel van TV naar router . Het beeld is veel minder dan via de kabel. Minder scherp en de kleuren zijn niet helder. We hebben een LG smartTV .

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

De scherpte / kleuren van het beeld is afhankelijk van de instellingen van de tv.
Als je de identieke instellingen van de Next mini tov de Next gebruikt (zowel tv als beeldinstellingen Next), dan zou je in  principe niet of nauwelijks verschil zien.
Tenminste zo is het bij mij op mijn LG Oled.
(Ik heb beide boxjes in gebruik, beeldinstellingen beide Nexen op automatisch)

Gerrit Imbos

Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Ben ook zeer tevreden met de Mini, voice is ook mogelijk, jammer dat er geen bluetooth aan toegevoegd is. Al zijn er wel verschillen met de resolutie t.o.v van de 4K Apple TV. Mini geen 4K, Apple wel 4K. Ook zichtbaar op Netflix in de film info.

hgwilde

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik had de Next en een prima beeld, nu overgestapt op de Mini maar minder (scherp) beeld . Mini is op dezelfde manier als Next aangesloten met een kabel via een Devolo 550 duo+ via stroomnet die snelheid van  55Mbit/s geeft. Kan dat het probleem zijn?

hgwilde

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de HDMI kabel op een andere ingang (die volgens gebruiksaanwijzing van mijn SONY KD-77AG9 

4K ondersteunt) aangesloten en beeld is nu beter. Probleem blijft dat er regelmatig de melding "een momentje svp" verschijnt waarna beeld wegvalt. 

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Wat fijn dat je al beter beeld hebt door een andere HDMI poort te testen @hgwilde . Wel lastig dat je dan nu tegen een ander ding aanloopt en het beeld wegvalt. 
Kun je eens testen of dat ook het geval is als je de Next mini via de WiFi verbindt? En ik ben ook erg benieuwd als je de Devolo even weglaat en de internetkabel rechtstreeks aansluit op je modem. 

Misschien hebben jullie nog tips @Wim C. of @Bert ?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@hgwilde heeft u eventueel ook een andere mogelijkheid dan de Mediabox Next Mini aan te sluiten op deze Devolo 550 duo+?

hgwilde

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Aangezien de TV ook af en toe melding geeft "geen wifi" ben ik toch maar van plan om een rechtstreekse verbinding te laten maken van ZIGGO router/modem in meterkast naar TV in woonkamer. Er ligt al coax verbinding maar die is niet meer nodig dus wellicht dat een installateur die kan vervangen door LAN kabel. Maar om goede installateur te vinden die dan ook nog tijd heeft valt niet mee. Dus kan nog wel even duren denk ik.

hgwilde

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik gebruik de Devolo's in het hele huis. Radio geeft geen problemen, buiten ook niet en op 1e verdieping boven is signaalsterkte ruim 220Mbit/s dus ook geen problemen. Maar bij TV blijft Devolo steken op 80Mbit/s. Ik overweeg nu LAN van router/modem naar TV te laten leggen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@hgwilde voordat u geld gaat uitgeven aan een monteur, zou ikzelf eerst tijdelijk een losse netwerkkabel aansluiten om te zien of het verbetering oplevert.

hgwilde

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goede tip! Bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic