HansH64

Level 3
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beeldkwaliteit Engels en Spaans voetbal op Ziggo Sport

Ik vind de uitzendingen van het Engelse en Spaanse voetbal op Ziggo Sport (kanaal 14 en kanalen 401 t/m 406) bijzonder slecht als je de uitzendingen vergelijkt met NPO en de commerciële zenders. Idem voor de uitzendingen van de Champions League. Laatst kon ik een 1 op 1 vergelijking maken bij een wedstrijd van Ajax in de CL tussen Ziggo Sport Voetbal (402) en SBS 6, waarbij het beeld op SBS 6 veel scherper was, meer diepte toonde en ook de kleuren veel natuurlijker werden weergegeven.

Bij de gemiddelde competitiewedstrijd uit Engeland of Spanje lijkt de resolutie achter te lopen (geen 1080p?) en lijkt het of het een klein beetje mistig is in de stadions. Verder zoals gezegd weinig diepte en slechte kleuren.

Zijn er meer abonnees met deze ervaring?

11 Reacties 11
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

via wat kijk je ci module of welke mediabox?

HansH64
Topicstarter
Level 3
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
anoniemforum wrote:

via wat kijk je ci module of welke mediabox?

@anoniemforum , ik kijk via de Next

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
HansH64 wrote:
anoniemforum wrote:

via wat kijk je ci module of welke mediabox?

@anoniemforum , ik kijk via de Next

live tv   opname of replay-tv?

HansH64
Topicstarter
Level 3
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
anoniemforum wrote:
HansH64 wrote:
anoniemforum wrote:

via wat kijk je ci module of welke mediabox?

@anoniemforum , ik kijk via de Next

live tv   opname of replay-tv?

Maakt niet uit, live, opname of replay. misschien krijgt ZS het materiaal gewoon niet beter aangeboden uit Engeland of Spanje (beperkingen in het contract?), misschien is het wel 720p. Soms lijkt het wel of er matglas voor de camera zit. Uitzendingen van de Formule 1 en Ziggo Sport Golf lijken iets beter maar zijn overigens ook niet optimaal (ik heb wel eens een herhaling van een F1 race gekeken via YouTube op de Next in HD, en die was ook veel mooier). Ook het eigen studiowerk (Peptalk, Rondo, Formule 1 Café en de voorbeschouwingen etc.) is niet om over naar huis te schrijven.

Nogmaals sportwedstrijden op NPO, de commerciële zenders en ook Fox Sports 1 zijn stukken beter van kwaliteit!

Ik zou wel eens willen weten wat Ziggo zelf hier van vindt of een verklaring heeft. Dit heeft niets met mijn eigen (Ziggo en andere) apparatuur te maken, ik ondervind dit ook bij anderen. Misschien moet Ziggo maar eens wat kritischer kijken naar de kwaliteit van hun eigen uitzendingen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
HansH64 wrote:
anoniemforum wrote:
HansH64 wrote:
anoniemforum wrote:

via wat kijk je ci module of welke mediabox?

@anoniemforum , ik kijk via de Next

live tv   opname of replay-tv?

Maakt niet uit, live, opname of replay. misschien krijgt ZS het materiaal gewoon niet beter aangeboden uit Engeland of Spanje (beperkingen in het contract?), misschien is het wel 720p. Soms lijkt het wel of er matglas voor de camera zit. Uitzendingen van de Formule 1 en Ziggo Sport Golf lijken iets beter maar zijn overigens ook niet optimaal (ik heb wel eens een herhaling van een F1 race gekeken via YouTube op de Next in HD, en die was ook veel mooier). Ook het eigen studiowerk (Peptalk, Rondo, Formule 1 Café en de voorbeschouwingen etc.) is niet om over naar huis te schrijven.

Nogmaals sportwedstrijden op NPO, de commerciële zenders en ook Fox Sports 1 zijn stukken beter van kwaliteit!

Ik zou wel eens willen weten wat Ziggo zelf hier van vindt of een verklaring heeft. Dit heeft niets met mijn eigen (Ziggo en andere) apparatuur te maken, ik ondervind dit ook bij anderen. Misschien moet Ziggo maar eens wat kritischer kijken naar de kwaliteit van hun eigen uitzendingen.

staat de hdmi-resolutie wel op 1080i of hoger

en weet je zeker dat de opnames wel in full hd zijn opgenomen

het zou kunnen dat de opnames 720p zijn opgenomen

Michell

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dezelfde mening. Sinds 5 weken een nieuwe 4K tv, Samsung 65 inch model 2020.  Maar de uitzendkwaliteit op ESPN en Ziggo sport is dramatisch. Heel veel last van ghosting, wazige contouren rondom spelers ed. Dit treedt voornamelijk op bij snelle bewegingen van de camera. Op mijn vorige Samsung tv, 55 inch HD tv is me dat niet opgevallen. Monteur van Ziggo hier gehad, signaalsterkte is perfect alsook de bekabeling ed. Monteur van Samsung hier gehad, met de tv is ook niets mis. Demonteur van Ziggo liet doorschemeren dat de uitzendkwaliteit van Ziggo op deze zenders minder is, 1080i? Hierdoor zou er teveel frames bij verzonnen moeten worden waardoor beeld slechter wordt. Ik ben maar een leek hierin dus weet niet of het zo is. 
Ik kijk via een module van Ziggo. Ook deze is pas 5 weken oud. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

'’De monteur van Ziggo liet doorschemeren dat de uitzendkwaliteit van Ziggo op deze zenders minder is, 1080i?'’

 

1080i is de uitzendnorm voor alle nederlandse (en vrijwel alle buitenlandse) HD zenders.

 

Bij een grotere, scherpere tv is het logisch dat eventuele tekortkomingen in het beeld eerder opvallen .

Vaak zijn beeldverbeteraars juist een verslechtering .

Michell

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hij had het over het verschil tussen 1080i en 1080p. Ik weet er ook niet het fijne van. Kan het anders niet verklaren dat deze zenders gewoon een stuk minder zijn. Netflix kijken ed gast allemaal perfect namelijk

Michell

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb juist alle filters uitstaan. Ik heb het sec bij live wedstrijden voetbal. 

HansH64
Topicstarter
Level 3
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Steefb wrote:

1080i is de uitzendnorm voor alle nederlandse (en vrijwel alle buitenlandse) HD zenders.

 

Is dat zo? Dan is het wellicht beter om in de instellingen van de Next box de uitvoerkwaliteit op 1080i te zetten i.p.v. 1080p of Automatisch. Ik heb maar een simpele Panasonic plasma TV.

Wat is de maximale uitvoerkwaliteit van apps zoals Netflix bij een FHD TV?

BRINKHW

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beeldkwaliteit is inderdaad ineens sinds een paar weken bagger.

Was altijd prima. Niets gewijzigd aan mijn instellingen. ESPN sport etc… nog steeds ok!

Alleen Sportselect is niet goed meer. (geknepen?)

Uitgelicht topic