Jo van Halen

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beeld valt weg bij RTL4

Het komt regelmatig voor dat bij RTL4 het beeld wegvalt. Er verschijnt dan een beeld zoals in de foto aangegeven. In dit geval is het roze maar de kleur verschilt. Vervolgens is er een zwart beeld op alle zenders. Het geluid blijft wel, maar vervormt naar verloop van tijd ook. Opvallend is dat dit alleen op RTL4 gebeurt in de avonduren! Ik heb als ontvanger overigens de Cisco 8455. Heeft iemand een verklaring voor dit mysterie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Waarschijnlijk heb je het al gedaan: je Cisco 8455 een keer 30 sec. van de stroom halen. Vaak sluipen er in de loop der tijd foutjes in zo'n apparaat -wat dat betreft is het net een computer- en als je apparaat dan weer opnieuw opstart dan bestaat de kans dat foutjes worden weggepoetst.

Jouw Cisco 8455 heeft volgens mij een harde schijf en is het apparaat zodanig ontworpen dat als je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen, de harde schijf alleen wordt gewist als je zelf opnames verwijderd of als je de schijf formatteert. Wèl zul je waarschijnlijk een aantal instellingen opnieuw moeten aanpassen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jo van Halen
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nog even een aanvulling: het gebeurt alleen bij het programma RTL Boulevard, dus vanaf ongeveer 18.30 tot ongeveer 19.30 uur.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Jo van Halen,

Dat kijkt natuurlijk niet fijn! Ook opmerkelijk dat dit alleen bij het programma RTL Boulevard gebeurd.

Heb je toevallig al dingen gedaan of getest om dit mysterie te ontrafelen? Bijvoorbeeld kijken hoe het gaat als je een andere HDMI- of Scartkabel gebruikt? Deel anders ook gerust foto's van hoe de Cisco ontvanger is aangesloten, dan kan aan de hand daarvan verder worden meegedacht. 

Jo van Halen
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor jouw reactie Erik. Ja ik heb al van alles geprobeerd. Aan de bekabeling kan het niet liggen. Zowel de coaxkabel als ook de HDMI zijn nieuw en uiteraard goed aangesloten. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Jo van Halen goed dat je zelf al zoveel hebt getest. 

Mijn advies is om je mediabox eens terug te zetten naar de fabrieksinstellen (hier lees je hoe)

Als dat geen effect heeft, kan je de mediabox eens direct koppelen aan het aansluitpunt: dus zonder eventuele splitter. Desnoods kan je de coaxkabel toch eens vervangen, mocht je een ander hebben liggen. Verkleurd beeld is toch vaak een teken dat er wat met het signaal niet lekker loopt. 

Houd je ons op de hoogte? 

Jo van Halen
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Jacob, je bedoelt het natuurlijk goed, maar de Cisco terugzetten naar de fabrieksinstellingen ga ik niet doen, omdat ik dan alle opnames verlies en dat is het mij niet waard. Jouw andere adviezen heb ik wel opgevolgd, maar zonder resultaat. Gisteravond was het weer raak. Het is overigens geen verkleurd beeld, maar het beeld valt weg en krijgt een andere vorm (zie eerdere foto). Vervolgens is er ook geen beeld meer op de andere zenders. En na verloop van tijd vervormt ook het geluid. Zelf vermoed ik dat de Cisco aan het einde van de levensduur is. Ik berust er maar in. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Waarschijnlijk heb je het al gedaan: je Cisco 8455 een keer 30 sec. van de stroom halen. Vaak sluipen er in de loop der tijd foutjes in zo'n apparaat -wat dat betreft is het net een computer- en als je apparaat dan weer opnieuw opstart dan bestaat de kans dat foutjes worden weggepoetst.

Jouw Cisco 8455 heeft volgens mij een harde schijf en is het apparaat zodanig ontworpen dat als je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen, de harde schijf alleen wordt gewist als je zelf opnames verwijderd of als je de schijf formatteert. Wèl zul je waarschijnlijk een aantal instellingen opnieuw moeten aanpassen.

Uitgelicht topic