Wij hebben een Philips tv sonos beam en de next. Nu valt steeds als we via de next tv kijken het beeld steeds voor een paar seconden weg ook het geluid is dan weg.
De next zit op een hdmi/arc aansluiting en met een nieuwe kabel van ziggo voor 4k
De sonos zit op de hdmi earc 2 aansluiting
Als we via de tv Netflix of iets dergelijks kijken geen probleem
Als we via de next een serie kijken dan schakelt hij zo nu en dan terug naar het keuzemenu van de series
De ene keer is het een paar keer achter elkaar dat het beeld zwart wordt en geluid weg valt. Andere keer zit er weer een langere periode tussen..
Heeft iemand een idee waardoor het wordt veroorzaakt of een oplossing?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je de Optie hebt, sluit dan een Optische Audio kabel aan op de TV naar de Sonos Beam en stel op je Televisie bij Geluid de uitgang eens in op Optische Audio kabel. Dan zou dit al moeten werken.
Met de HDMI weet niet hoeveel poorten er aanwezig zijn, is er 1 poort die een 4:4:2 en 4:4:4 optie heeft, zet daar je Next naar de TV op en druk dan op de Homeknop en vervolgens tandwiel, en ga naar Beeld en Geluid en zet de HDMI op 4K als je 4K TV hebt of 1080p/i als je 1080i/p hebt zal dit zelf probleem oplossen. Haal hem van Automatisch af, dit kan een invloed geven.
Dank je wel voor jouw reactie. We gaan even kijken naar de optie met optische kabel. wat bedoel je verder met 4 4 2 en 4 4 4
Op de ingang van de HDMI heb je 1 poort heb je 4:4:4, 4:2:2 en 4:2:0 chroma subsampling-algoritme deze Heeft met je beeld instelling te maken.
Je kan de Next beter niet aansluiten op een HDMI/arc ingang maar op een gewone HDMI ingang. Ik verwacht dat het probleem zich dan niet voordoet met het geluid.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.