Jos.Ubachs
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beeld valt steeds 1 of 2 seconden op zwart

Sinds 2 dagen een nexbox.alles aangesloten zoals mijn vorige horizonbox ( daarbij trad onderstaande probleem niet op ).

Via mijn aansluitpunt een bestaande antenneversterkerin de meterkast het modem aangesloten op de tak zonder versterking.Vanaf  dit modem naar een switch.alles wat aan deze switch hangt werkt correct. De wifi en mijn ac punten in de kelder en op zolder werken ook correct (alles bedraad).

Tv werkt alleen juist als ik de soundbar niet tussen de nex en de tv hang. Als ik de soundbar aansluit op mijn nex ( nex uit / bar in en dan vervolgens mijn bar aan de hmdi arc hang gaat de tv soms enkele seconden op zwart.

Coaxkabel vernieuwd naar de nex. Andere uitgangen op de antenneversterker geprobeert , vier verschillende HMDI kabels geprobeert, alles zonder resultaat.netwerkkabel van de nex verwijderd probleem blijft.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos.Ubachs
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik had al geschreven dat het probleem waarschijnlijk bij de JBL Sound Bar 5.1 Surround ligt.

De bar wil steeds via WIFI een verbinding maken met mijn Phillips TV die ook WIFI heeft.

Als ik de Bar aansluit met een HMDI kabel  via Next out -> Bar In en dan van de Bar Out -> TV In

valt het beeld steeds enkele seconden weg. Op mijn TV staat dan bezig met verbinden.

Ik denk als de TV en de Bar via WIFI communiceert dat dan de verbinding van de Next -> Bar -> TV verbroken word, het beeld loopt namelijk van de Next via de Bar naar de TV.

Ik heb nu mijn Bar aangesloten met een optische kabel van de NEXT naar mijn Bar.

Ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad met mijn beeld op de TV.

AB van de Next werkt ook feilloos samen met mijn TV en Soundbar.

Voor mij is het probleem opgelost.

m.v.g.

Jos Ubachs

Bekijk in context

Uitgelicht
10 Reacties 10
Richard1993!
Gedreven Raadgever
  • 499Reacties
  • 12Oplossingen
  • 76Likes
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2542Reacties
  • 323Oplossingen
  • 463Likes

Hey @Jos.Ubachs, welkom hier! 

Wat ontzettend balen dat je nu met een nieuwe Mediabox Next tegen een aantal problemen aanloopt, die je eerder met je andere box nooit hebt gekend. Tijd om dat allemaal onder de loep te gaan nemen. 

Had je de tip van @Richard1993! nog bekeken? 🙂

Has-Tech
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

👍🏻

Jos.Ubachs
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik had al geschreven dat het probleem waarschijnlijk bij de JBL Sound Bar 5.1 Surround ligt.

De bar wil steeds via WIFI een verbinding maken met mijn Phillips TV die ook WIFI heeft.

Als ik de Bar aansluit met een HMDI kabel  via Next out -> Bar In en dan van de Bar Out -> TV In

valt het beeld steeds enkele seconden weg. Op mijn TV staat dan bezig met verbinden.

Ik denk als de TV en de Bar via WIFI communiceert dat dan de verbinding van de Next -> Bar -> TV verbroken word, het beeld loopt namelijk van de Next via de Bar naar de TV.

Ik heb nu mijn Bar aangesloten met een optische kabel van de NEXT naar mijn Bar.

Ik heb tot nu toe geen problemen meer gehad met mijn beeld op de TV.

AB van de Next werkt ook feilloos samen met mijn TV en Soundbar.

Voor mij is het probleem opgelost.

m.v.g.

Jos Ubachs

Bekijk in context

Albert1962
Stamgast
  • 117Reacties
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Het beeld een seconde zwart komt ook bij mij voor. Zou met 4.32 opgelost moeten zijn maar ook bij 4.32 zie ik dat spontaan het beeld om en nabij een seconde op zwart gaat. Geluid bij 4.32 is nog niet weggevallen.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1036Reacties
  • 90Oplossingen
  • 127Likes

@Albert1962! Erg jammer dat het probleem bij jou ook voorkomt! Heb je, net als @Jos.Ubachs, de soundbar al aangesloten via een optische kabel van de Next naar de soundbar? Dit heeft bij hem geholpen. Kun je dat eens testen?

Albert1962
Stamgast
  • 117Reacties
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik hebbzelf geen soundbar maar staat aangesloten op een receiver (Denon AVR 2700X). Zal eerst even de instelling daarop controleren.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1036Reacties
  • 90Oplossingen
  • 127Likes

@Albert1962, is het nog gelukt om de instellingen te controleren? 🙂 

Albert1962
Stamgast
  • 117Reacties
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik heb de instelling van de receiver veranderd. Hij stond op  verhoogd /4K. Sindsdien geen zwart beeld meer gehad. 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1036Reacties
  • 90Oplossingen
  • 127Likes

Aha, dat is fijn om te horen! Hou het even goed in de gaten, maar dan ga ik er vanuit dat het probleem is opgelost zo 🙂