Hi Karel,
Ik moet zeggen dat ik hier geen held in ben. De enige reden dat ik überhaupt van CEC af weet is omdat ik na contact met Ziggo ('dan moet u contact opnemen met Sonos') een vriendelijke dame van Sonos aan de telefoon had die aangaf dat ik aan Ziggo moest vragen of de CEC uitgezet kon worden aan hun kant.
Het beeld en geluid viel namelijk niet weg als ik de Sonos ontkoppelde.
Na dat gedaan te hebben, en de tv en de next met losse afstandsbedieningen aan en uit moet zetten, bleek dit geen oplossing te zijn.
Geluid via de Sonos gaat prima, hoefde er niets voor in te stellen, gebeurde automatisch.
Hoe dan ook, het is allemaal redelijk frustrerend. Soms gebeurd het niet, soms 8x op een avond en alleen als we via de Next kijken.
Maken we gebruik van Prime of Disney via de televisie is er niets aan de hand.
Stel je voor dat ik er extra (niet veel, maar toch) geld tegenaan gooi en voor zo'n killer ga. Wat zijn dat de gevolgen (negatief) en op welke aansluiting bevestig ik deze gezien de issues zoals hierboven benoemd?
Zoals gemeld, geen expert in dit soort dingen, en zou graag zonder onderbrekingen televisie willen kunnen zijn én tegelijkertijd willen genieten van het geluid van de Sonos.
Indien je kunt helpen, alvast bedankt!