1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rooljo

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beeld tv trilt/knippert

Goedendag. Sinds 2 maanden heb ik een smart tv (Sharp 40bl5ea). Bij het bekijken van de tv via de mediabox knippert het beeld regelmatig. Bij het bekijken van bijv. You tube knippert het beeld niet. Het is alleen bij tv via mediabox. Ik heb al een nieuwe mediabox gekregen ( DCR7111) , er is al een Ziggo monteur geweest omdat ik een breukje had in de coaxkabel, alle mogelijke kabels zijn vernieuwd. Ik heb zelfs een nieuwe dezelfde type tv gekregen van de leverancier. Mocht allemaal niet baten nog steeds een knipperend beeld. Ik heb een kort filmpje toegevoegd in de bijlage waar je het knipperen duidelijk ziet. Wie weet wat hier de oorzaak van is.

14 Reacties 14
Rooljo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Rooljo

Welkom op de vernieuwde Community!
Ook goed dat je meteen een filmpje hebt meegestuurd, zo is in 1 keer duidelijk wat je bedoelt!

In elk geval mega irritant dat ondanks een monteur, nieuwe mediabox en zelfs nieuwe tv het beeld zo is 😞
Dat het beeld toch trilt moet een oorzaak hebben.

Kun je om te beginnen eens je adres in je Community profiel delen?
En ook een foto plaatsen van hoe de mediabox en tv zijn aangesloten?
Heb je daarnaast ook de mogelijkheid om de mediabox op een ander merk/ of type tv te testen?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Rooljo. Resolutie ook al eens aangepast van de box?

 

Teun.

Rooljo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Teun bedankt voor je reactie. heb ik geprobeerd, bij alle drie de resoluties ( auto, 720p en 1080i) blijft het beeld regelmatig knipperen.

 

Rooljo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Erik,  bedankt voor je reactie, adres staat er nu in. Ik heb maar 1 tv kan het dus niet op andere tv proberen.  Foto's zijn bijgevoegd.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Rooljo. Andere hdmi kabel proberen. Ik heb (persoonlijk) slechte ervaringen met de hdmi kabels waar een filter tussen zit.

 

Teun.

Rooljo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Had eerst een splinternieuwe hdmi kabel tussen zitten maar maakt geen verschil met die ik er nu tussen heb. Blijft knipperen. Ik zal de splinternieuwe er weer tussen zetten, maar euvel blijft.

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Opvallend dat het alleen op de donkere elementen in beeld betrekking lijkt te hebben. Heeft deze TV een vorm van dynamisch of automatisch contrast aanpassen? Kijk ook eens naar de HDR instellingen van de TV.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Yoshi. Ik ga nu ook een beetje de instellingen van de tv te verdenken. instelling hdr modus of iets dergelijks??

 

Teun.

Rooljo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Volgens mij past de tv automatisch het contrast aan , heb gezocht maar kan HDR instellingen niet vinden.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Rooljo. Zit er nergens in het menu bij beeldinstellingen bepaalde opties die je kunt wijzigen?

bv HDMI modus of id.

 

Teun.

Rooljo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij beeldweergave kan ik kiesen tussen o.a. "gebruiker, film, standaard, game ,levendig. Verder kan ik niets wijzigen. Het rare is dat bij tv kijken via internet bijv. you tube het beeld niet knippert is alleen via de ziggo box. Dan kan het toch niet aan beeldinstellingen liggen?

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Bij sommige tv's kan je per bron de beeldinstellingen wijzigen.

Rooljo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Teun, het filmpje van Yoshi heeft geholpen. Het lag aan de instellingen van het beeld. Dankjewel voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic