1
Vraag
2
Reacties
Peer1979

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beeld loopt vóór op geluid Ziggo Next

Eind 2020 Ziggo Horizon box ingewisseld voor Next box en naar tevredenheid. Deze maand Arc van Sonos via HDMI op TV aangesloten. Next box ook via HDMI aangesloten op TV. Het beeld loopt voor op het geluid dus de sync instellingen op next box en TV hebben geen invloed. Deze werken om het geluid te vertragen. In eerdere vergelijkbare items in deze community meen ik nog geen eenduidig antwoord aangetroffen te hebben. Vandaar hierbij aan jullie gesteld. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik heb ook een Philips, via arc is het niet goed te krijgen. Voor zover ik weet alle mogelijkheden geprobeerd (TV, Onkyo, next) Vertraging uit/aan en bijstellen bij alle apparatuur.

Next > Onkyo > TV gaat wel goed, maar dan geen 4k.

Ik gebruik nu een toslink van next naar Onkyo, dat gaat wel goed.

Bekijk in context

Peer1979
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Arc via optische poort met Ziggo Next verbinden en apps op Ziggo Next gebruiken ipv op smart TV (Videoland abonnement opgewaardeerd omdat basis abo alleen op TV werkt - in mijn geval althans) vormt oplossing in deze situatie 

Bekijk in context

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk merk type tv heb je?

Peer1979
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

TV Philips ambilight OLED (ik meen van eind 2018). Is dat voldoende of heb je het exacte type nodig voor het hele plaatje?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je eens kijken hoe de geluidsinstellingen van de tv zelf staan en of er een optie vertragen versnellen is

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik heb ook een Philips, via arc is het niet goed te krijgen. Voor zover ik weet alle mogelijkheden geprobeerd (TV, Onkyo, next) Vertraging uit/aan en bijstellen bij alle apparatuur.

Next > Onkyo > TV gaat wel goed, maar dan geen 4k.

Ik gebruik nu een toslink van next naar Onkyo, dat gaat wel goed.

Peer1979
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nogmaals gecontroleerd maar alleen vertragen of verschuiven (wat praktisch ook weer op vertragen neerkomt als ik het goed zie) van het geluid op de TV hoort tot mogelijkheden terwijl het geluid achterloopt op het beeld. De hieronder genoemde optie v ‘tos link’ ga ik ook nog onderzoeken.

Peer1979
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Toslink - optische kabel gebruiken las ik ook eerder in andere issue’s hierover.  Wat is jouw ervaring met het beeld/geluid wanneer je app’s op je TV gebruikt (buiten next om)

Peer1979
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nog wel een ‘bypass’ mogelijkheid van de digitale uitgang gevonden die volgens de help oa is bedoeld in combinatie met honecinema systemen maar helaas zonder verbetering. Beeld blijft voo lopen op het geluid.

Peer1979
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Optische adapter naar HDMI gebruikt om ARC op Next aan te sluiten en lipsync issue is verdwenen…maar, nu speelt alleen het geluid v Next via ARC en het geluid van de Smart TV niet meer. Weet je os daar een oplossing voor bestaat? (Evt een splitter?)

Peer1979
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Arc via optische poort met Ziggo Next verbinden en apps op Ziggo Next gebruiken ipv op smart TV (Videoland abonnement opgewaardeerd omdat basis abo alleen op TV werkt - in mijn geval althans) vormt oplossing in deze situatie 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic