Vraag
Reacties
haaglanden1963
Level 6

Beeld krijgt blokken en loopt dan vast...

Regelmatig loopt mijn beeld voor een paar seconden vast en gaat daarna verder. Eerst krijg ik blokken in beeld en daarna een vastloper. Weet iemand waar dit probleem vandaan komt of weet een oplossing?
Bijgevoegd foto's hoe mijn aansluitingen in de meterkast zitten. Hoop dat iemand de oplossing heft voor mij.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
46 Reacties 46
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ik zou zeggen na het gebruik van de nieuwe kabels, je nu hebt uitgesloten dat het probleem bij je binnen in de kabels zit. Enige wat je overhoudt wat je nog binnen zou kunnen testen, is de tv, maar ja, een andere tv aan je wand ophangen, gaat inderdaad niet zo maar. (Je wand vind ik er trouwens erg mooi uit zien! 🙂 Netjes alles weggewerkt zo!)
Vreemd vind ik het wel dat je andere tv's nergens last van hebben. Ligt het probleem niet binnen, dan zouden eigenlijk alle tv's dezelfde problemen moeten geven lijkt me.

Heb je die nieuwe kabel op dezelfde uitgang van de versterker aangesloten als waar de vorige kabel op zat? Zo ja, wissel dan twee kabels om zodat de tv in de woonkamer op een andere uitgang komt te zitten. Dit ook puur voor meer duidelijkheid en meer uitsluiten.
Uiteraard kun je ook een monteur laten komen, aangezien je al echt enorm veel hebt uitgesloten binnen, maar ja, helemaal 100% zekerheid heb je naar mijn mening nog niet helemaal over waar nu de oorzaak zit..
Het zit je ook niet mee zeg.. :disappointed_relieved:
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Heb de kabel nu op een andere uitgang gedaan en ga dat weer even testen. Ik zou best een nieuwe tv willen hebben maar als ik niet voor 100 procent de garantie heb dat het probleem dan is opgelost ga ik geen honderden euro's uitgeven. Hoor wel dat nieuwe tv's een quadcore processor hebben die de HD beelden beter aankunnen en verwerken maar het blijft een risico. Zo ook met nieuwe kabels bestellen. Heb nu al meer onder mijn vloer en huis liggen dan wat ik aan de tv heb uitgegeven. Ik hou jullie wederom op de hoogte.
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Heel af en toe nog vastlopers met blokken. Daar ik nu de kabel van Ziggo ertussen heb gedaan die ik boven de vloer heb liggen en een aantal pluggen heb vervangen lijkt het beter te gaan. Nog niet overtuigd maar ja...wel iets beter. Nu wil ik het binnenkort weer onder de vloer wegwerken en kom dan niet met die 7,5 meter kabel uit. Weet iemand waar ik zo een kabel of een andere die nog beter is kan bestellen? Hij moet minimaal 10 meter zijn...
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo haaglanden1963,
Een passende kabel die minimaal voldoet aan het KabelKeur- en/of ZiggoGeschikt-logo kun je in je eigen woonplaats kopen bij iedere radio/tv-handelaar of een zogenaamde onderdelenshop.
De bekendste en goedgekeurde merken zijn Hirschmann en Technetix.
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
N.N. wrote:
Hallo haaglanden1963,
Een passende kabel die minimaal voldoet aan het KabelKeur- en/of ZiggoGeschikt-logo kun je in je eigen woonplaats kopen bij iedere radio/tv-handelaar of een zogenaamde onderdelenshop.
De bekendste en goedgekeurde merken zijn Hirschmann en Technetix.
Kan nergens een Technetix van 10 meter vinden?
0 Kudos
Beeblebrox
Level 14
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Beeblebrox wrote:
Hoi,

De Handyman heeft ze. https://www.handyman.nl/kabels/kabels/?tn_fk_web_type=Coax%20kabel

Hallo haaglanden1963
deze dus:
0 Kudos