Vraag
Reacties
haaglanden1963
Level 6

Beeld krijgt blokken en loopt dan vast...

Regelmatig loopt mijn beeld voor een paar seconden vast en gaat daarna verder. Eerst krijg ik blokken in beeld en daarna een vastloper. Weet iemand waar dit probleem vandaan komt of weet een oplossing?
Bijgevoegd foto's hoe mijn aansluitingen in de meterkast zitten. Hoop dat iemand de oplossing heft voor mij.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
46 Reacties 46
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Evert die heb ik ooit gehad en kwam met die 7,5 meter net aan naar mijn tv...heeft niks opgeleverd.
Daarnaast zoals je op mijn foto's ziet op aanraden van allemaal Hirschmann kabels aangeschaft. Het wordt steeds wel iets beter maar nog niet top. Ik ga het nogmaals proberen om een andere tv erop aan te sluiten en zo te testen...
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Had gisteravond het nog geprobeerd om de kabel direct van tv naar AOP te leggen en dan bedoel ik de bestaande Hirschmann kabel die er al lag. Tot mijn verbazing zag ik toen ik zappte van kanaal 13 naar kanaal 14 dat het beeld van kanaal 13 in kanaal 14 bleef doorgaan terwijl ik wel het geluid van kanaal 14 hoorde. Snap je het nog? Na verloop van tijd kwam het beeld weer terug van kanaal 14 maar dan ging het beeld weer heel snel. Na een tijdje werd dat weer gewoon. Had een filmpje gemaakt maar krijg dat niet opgeload...
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Gelukt...

0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Dit bedoel ik niet met de vastlopers. Dit gebeurde bij zappen van zender 13 naar 14. En dan ook alleen bij die 2 zenders...
Die vastlopers zijn niet te filmen...zit af en toe met mijn mobile klaar maar altijd te laat...
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Wow. Wat een heftig beeld zo, @haaglanden1963. Je zou er hoofdpijn van krijgen. Dit moet natuurlijk zeker anders.

Ik ben benieuwd; heb je meerdere TV's thuis? Wellicht ook nog anderen met een CI+ module?
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Lycke...ik denk dat je even moet teruglezen. Het ging er mij om dat ik regelmatig vastlopers heb met blokken in beeld in de woonkamer. Dit filmpje gaat over om problemen uit te sluiten en heb de tv direct aangesloten op de AOP. Toen zag ik dit in beeld als ik overschakelde van kanaal 13 naar kanaal 14. De tv beneden gaat via CI+ module en in de slaapkamer via decoder...
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Duidelijk. Ik vroeg me af of er wellicht meerdere TV's waren en of er wellicht meerdere TV's met CI+ module waren.
De TV boven, waar je nu met een Mediabox kijkt; kan hier ook een CI+ module in, of niet?
En heb je al eens de Mediabox op de TV beneden aangesloten om te testen hoe het op die TV gaat zonder Mediabox?

Ik twijfel een beetje of het probleem daadwerkelijk in het signaal zit, namelijk. Zeker omdat je het op de TV boven niet ervaart.
k begin steeds meer te denken dat het ergens van buiten komt in de verdeel kast of nog verder weg.

Als dit zou zijn, zou je het logischerwijs ook op de andere TV ervaren.

Zou je de Mediabox eens willen aansluiten op de TV beneden en willen testen hoe het dan gaat?

Ook ben ik benieuwd naar het typenummer van je TV. Je gaf hierboven wel wat informatie maar niet het volledige typenummer; heb je deze voor me? We gaan er vast en zeker uitkomen!
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Ik wil dat allemaal wel weer gaan uittesten maar dan moet ik eerst alles demonteren. Heb namelijk boven een wandje gemaakt waar die decoder is ingebouwd. Beneden heb ik een steigerhouten wand waar tv en soundbar aanhangt. Daar wil ik absoluut geen decoder of andere apparaten zien anders is het effect weg. De tv is van Samsung serie 6 gekocht in 2010. Typenummer zou ik zo niet weten.
We gaan er vast en zeker uitkomen kun je beter niet zeggen daar ik al jaren bezig ben om goed beeld te krijgen hahahaha graag achteraf als het eventueel opgelost is/wordt...
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Eerst maar ff zo testen met de kabel van Ziggo... Gewoon over de vloer en niet onder de vloer voordat het ook weer voor niks is. Ik hou jullie weer op de hoogte.
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Tot nu toe nog geen vastloper met blokken gehad. Wederom juich ik nog niet. Ik hoop alleen dat het de oplossing is ook al heeft het mij vermogens gekost aan de voorgestelde (door Ziggo) om Hirschmann kabels en stekkers te kopen die het probleem zou moeten oplossen toendertijd... Ze worden nog steeds verkocht als zeer goede kabels maar het heft mij niet geholpen. Maar...niet te vroeg juichen...vanavond weer verder kijken of ik geen vastlopers krijg onder het tv kijken.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Super dat je ons hier zo op de hoogte houdt en ook veel beeldmateriaal meestuurt ter ondersteuning. Echt top! Ik duim natuurlijk voor je dat het nu goed gaat!
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Nu lees ik dat je op de 2e ingang van de Hirschmann versterker het modem kan/moet aansluiten? Is dat handig en zal dat nog beter zijn voor mijn storingen?
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ik adviseer altijd om het modem niet op een versterker aan te sluiten, omdat dan vaak het modem een te sterk signaal krijgt, maar als het voor jou makkelijk testen is, kun je het natuurlijk proberen, al verwacht ik niet dat het gaat helpen.
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Evert96 wrote:
Ik adviseer altijd om het modem niet op een versterker aan te sluiten, omdat dan vaak het modem een te sterk signaal krijgt, maar als het voor jou makkelijk testen is, kun je het natuurlijk proberen, al verwacht ik niet dat het gaat helpen.
Dank je Evert...bij het testen kan het niet gebeuren dat de modem kapot gaat want anders begin ik er nog geeneens aan?
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Nee, al weet ik niet uit mn hoofd hoeveel de 2e poort op je versterker versterkt. Het kan wel gebeuren dat je internet verbinding slechter wordt, maar dan weet je dat het dus beter is om je modem aan te sluiten zoals ie nu is aangesloten.
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Nog steeds geen vastlopers en blokken gehad. Heb er wel een overspanning tussen gezet... Zie foto's. De kabel laat ik voorlopig nog wel even boven de vloer. Ga pas de kruipruimte in als ik zeker weet dat het goed werkt. Zit te denken om de Inline 4 voudig afgeschermde 4G/LTE proof 4K Ultra ook te kopen voor de tv in de woonkamer. Al de Hirschmann kabels naar boven laat ik nog even zo. Ik heb mijn meterkast iets beter ingeruimd... Zie foto's. Ook een foto van mijn tv wand geplaatst. Ik hou jullie op de hoogte.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Coaxkabels en stekkers en andere kabelmaterialen hoeven 'slechts' te voldoen aan de eisen die de lokale kabelmaatschappij, in dit geval Ziggo, stelt, de materialen moeten het KabelKeur-logo hebben en/of het Ziggo-geschikt-logo.
Materiaal zonder logo (meestal bouwmarkt-spul) en materiaal met een 'gouden randje' (dus extra duur), heeft meestal ook niet eens de gevraagde logo's, maar je betaalt vaak wèl de hoofdprijs.
Voorbeeld (uit zijn verband gerukt), je hebt HDMI-kabels van € 100,- uit een speciaalzaak en je hebt HDMI-kabels van de Action (ook een speciaalzaak voor de smallere beurs) voor € 4,50, ze werken beide even goed.
Alléén als je veel langere HDMI-kabels wilt hebben is een betere kwaliteit/prijs verantwoord, maar voor de standaard lengtes is het weggegooid geld.
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
NN... ik had en heb Hirschmann kabels maar ivm vastlopers heb ik een Inline 4 voudig afgeschermde 4G/LTE proof 4K Ultra tussen de AOP en Hirschmann versterker gezet. Dat loste al heel veel op maar nog niet helemaal. Toen heb ik de Hirschmann kabel vervangen die van de versterker naar de tv gaat door een kabel van Ziggo en tot nu toe geen problemen. Ik vind het normaal geen probleem om geld uit te geven maar dan moet het wel de problemen oplossen.
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
En nu ik net deze berichten loop te typen krijg ik weer een vastloper... Ongelofelijk. Nu alleen een vastloper zonder blokken. Pfffffff....
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
En nu rond 21.00 uur 2 vastlopers met blokken in 5 min... Niks opgeschoten dus. Weet nou echt niemand een oplossing?
0 Kudos