Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
haaglanden1963
Level 6

Beeld krijgt blokken en loopt dan vast...

Regelmatig loopt mijn beeld voor een paar seconden vast en gaat daarna verder. Eerst krijg ik blokken in beeld en daarna een vastloper. Weet iemand waar dit probleem vandaan komt of weet een oplossing?
Bijgevoegd foto's hoe mijn aansluitingen in de meterkast zitten. Hoop dat iemand de oplossing heft voor mij.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
46 Reacties 46
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi Haaglanden1963,

Hoe kijk je precies TV? Gebruik je de Mediabox XL, of een andere ontvanger of kijk je met een CI+ module? En heb je op meerdere tv's hier last van?

Het ziet er in ieder geval in je meterkast netjes uit! :thumbsup_tone3:

Groet,
Evert
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Dank je Evert...Ik kijk via CI+ module. En alleen tv in de woonkamer heeft er last van.
Ik dacht dat het misschien aan de AOP lag omdat ik bij anderen een andere AOP zie waar een andere splitter opzit die misschien beter afgeschermd is? Zou dat kunnen?
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ik verwacht niet dat het aan je AOP ligt, omdat je er ook maar op 1 tv last van hebt. Ligt het aan het AOP, dan zul je logischerwijs op meerdere TV's er last van moeten hebben. En dit AOP voldoet zo te zien aan de laatste voorwaarden.

Welke tv heb je precies? Wat is de signaalsterkte en -kwaliteit op de TV in je woonkamer? En bij welke zenders krijg je deze blokken en vastlopers?
Kun je ook een foto plaatsen van de wandcontactdoos in de woonkamer? (als je die hebt natuurlijk)

Groeten!
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Tv is een Samsung 6000 serie uit 2010. Heb geen wandcontactdoos maar de kabel direct doorgetrokken vanaf de Hirshmann versterker. Het komt op alle zenders voor. Nu zit er op die splitter op het AOP geen afsluiter op de aansluiting Radio. Zou dat een oorzaak kunnen zijn of iets in de meterkast wat kan storen?
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Heb mijn tv aan een steigerhouten wand gehangen met een soundbar eronder. Wilde geen extra apparaten meer in het zicht hebben en vandaar de CI+ Module. Weet niet waar ik de signaalsterke en kwaliteit kan vinden op de tv ...ook de BER waarde kan ik niet vinden...
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi,

Sorry voor m'n late reactie!
Dat je radio uitgang niet is afdekt, maakt niet uit. Niemand heeft dat als die niet wordt gebruikt 🙂

Ik heb zelf geen Samsung TV, maar kun je het vinden als je gaat naar Menu > Support > Zelf diagnose > Signaal informatie?

Wat je in ieder geval kunt doen is de coax kabel even uit de tv halen, en daarna weer goed erin drukken. Wie weet is ie wat losser komen te zitten.

Groeten!
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Hij zat er goed in vast want hij was er moeilijk uit te krijgen. Heb het gevonden en de signaalsterkte zit tussen de 69 en 72 in. Is dat goed? Het beeld is goed en scherp buiten de vastlopers in...
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Deze signaalsterkte is helemaal goed! 🙂
Staat de signaalkwaliteit op 100? Zo niet, dan is het niet goed.

Wat je nog zou kunnen proberen is een andere kabel en die dan het liefst direct op het AOP aansluiten, dus die verdeler die erop zit moet er dan afgedraaid worden.
Je hebt dan even geen internet en geen tv op de andere tv's, maar dat is slechts voor de duur van de test.
Heb je dan weer blokjes en vastlopers, dan moet er een monteur komen, want dan zit het probleem toch of in het AOP of ergens buiten.
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Tussen het AOP en de Hirschmann versterker een nieuwe kabel gekocht die nog beter schijnt te zijn...Inline 4 voudig afgeschermde 4G/LTE proof 4K Ultra van 50 cm. Heb de kabel nu vanaf half 2 vanmiddag erop zitten en nog geen gekke dingen gezien. Deze ff testen of ik nog vastlopers en blokken krijg en als ik ze krijg ff de tijden noteren.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ah kijk, dat is in ieder geval al een klein beetje beter, hopelijk blijven de vastlopers nu ook uit! :slight_smile:

Ik ben in ieder geval benieuwd naar hoe het gaat verlopen!
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Ik hou je op de hoogte...
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Ik ga na jaren nog steeds niet juichen maar nog steeds geen blokken of vastlopers gehad na het vervangen van 1 kabeltje van AOP naar Hirschmann versterker. Het zal toch niet...na jaren. Inline 4 voudig afgeschermde 4G/LTE proof 4K Ultra van 50 cm...Als dit de oplossing is dan bestel ik er ook eentje van 10 meter om die van de Hirschmann versterker naar mijn tv te leggen. Honderden euro's uitgegeven op aanraden van Ziggo om goede kabels en aansluitingen neer te leggen...een dozijn aan monteurs over de vloer gehad die zoveel dingen hebben vervangen en dan is waarschijnlijk dat ene kabeltje van 50 cm de oplossing. Ik ga toch nog niet te vroeg juichen...echt niet!
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ik begrijp je volkomen! Je kunt sowieso beter niet over één nacht ijs gaan, maar wel heel fijn dat die blokken en vastlopers nog steeds niet terug gekomen zijn! 🙂

Mijn advies zou zijn, zolang je geen problemen hebt, zou ik ook geen geld uitgeven aan weer nieuwe kabels, maar daarin ben je uiteraard vrij.
Ik hoop in ieder geval dat je nu gewoon klaar bent voor een lange tijd :thumbsup_tone3:

Fijn weekend!
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Helaas... Te vroeg gejuicht. Zondagavond 23.30 uur weer een korte vastloper gehad die overgaat in een vol beeld met blokken voordat het beeld weer normaal wordt. Ik hoop dat iemand van jullie nog een idee heeft voor de oplossing. Ik begin steeds meer te denken dat het ergens van buiten komt in de verdeel kast of nog verder weg. Ik blijf zelf doorzoeken maar begin het zat te worden om steeds maar weer dure spullen te kopen wat dan weer niet tot de oplossing leid... Pffffffff vermoeiend.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Maak je ook gebruik van een chromecast bij deze tv?
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Ja... Maar ook als ik die eraf haal gebeurd het. Die had ik ook al lang geleden gelezen dat dat een probleem zou kunnen zijn.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Zoals eerder aangegeven, is de beste test om te kijken of het probleem buiten of binnen zit, de tv direct op het AOP aan te sluiten met een andere coax kabel. Zijn dan de problemen nog steeds niet voorbij, dan heb je een monteur nodig en zal die gratis zijn.

Als dat lastig gaat, kun je het ook op de volgende manier doen:
De tv in de woonkamer aansluiten op een kabel die nu naar een tv gaat waar geen blokken en vastlopers op te zien zijn.
En dan het liefst, als het kan, de kabel die nu naar de tv in de woonkamer gaat, aansluiten op een andere tv.

Zit het probleem in de kabel, dan zou je tv in de woonkamer na het omwisselen geen problemen meer moeten hebben en de andere tv juist wel.
Mocht je het proberen zat zijn of hoef je niet 100% zekerheid te hebben waar nu het probleem zich bevindt, je kunt een monteur laten komen. Blijkt de oorzaak in het AOP of verder naar buiten te liggen, dan kost de monteur uiteraard niets, anders kost hij 40 euro.
0 Kudos
haaglanden1963
Level 6
Topicstarter
Dat heb ik al zo vaak gehoord...ik moet dan een nieuwe geode kabel kopen om het te testen. Ook gehoord dat ik een nieuwe tv moet kopen om te kijken of het daaraan ligt!!!! Monteurs die elkaar tegenspreken en bij elk bezoek de AOP vervangen en van de vorige monteur zeggen dat hij het fout heft gedaan. Hoop dat je mij begrijpt dat ik na al die jaren er moedeloos van wordt en mijn portomonnee ook. Ik ga nooit voor een monteur betalen. Ze kunnen het zelf testen of die AOP perfect is en het mij laten zien. Ik ga verder zoeken en meld mij weer.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ziggo heeft voor zulke (test)doeleinden ook kabels. Ze hebben niet alle lengtes, maar je zou kunnen vragen of ze je een kabel kunnen opsturen, dat kost je namelijk niets, omdat ze die gratis opsturen 🙂
0 Kudos